Søgning på: Andet. Resultater: 17341 til 17360 af 91205
-
Yacoubians hus
ForumindlægHJÆLP!! Er der nogle der har læst ''Yacoubians hus'' eller er jeg så heldig at nogle har analyseret bogen på enten den ene eller den anden vis? Den kan jo analyseres med udgangspunkt i mange aktuelle emner som kvinder, politik, religion osv.. Men er der nogen der har noget analy... -
Hey alle. Er der ikke nogen som vil kigge på det her korte abstcrat jeg har lavet og rette det for fejl.
ForumindlægAbstract This project tries to explain how Queen Margrethe the first governs the ”Kalmarunionen” and investigate what happened after she died. My task where also to investigate how ”Christoffer of Bayern” govern the Kalmarunionen in the 1600 century. What happened? Where ... -
Hvad står der?
ForumindlægThe decline of Rome was the natural and inevitable of immoderate greatness.. and as soon as time or accident had removed the artificial supports, the stupendous fabric yielded to the pressure of its own weight. Hvordan skal det forstås med andre ord oversat til dansK? -
Udbredelseshastighed
ForumindlægHvilken af disse formler for udbredelseshastighed er rigtige? Min formelsamling siger det ene, og mine noter noget andet. Hvis begge er korrekte, hvad er så forskellen? Og hvornår skal den enkelte bruges fremfor den anden? 1) V = lambda / T 2) V = lambda * f -
Konfidensinterval for signifikansniveau
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af opgaven der lyder således: På et andet gymnasie siger 186 ud af 933 elever nej. Beregn konfidensintervallet med et signifikansniveau på 5 % for dette og afgør om der er forskel på de to gymnasier. (fortsættelse af en anden opgave jeg har løst) Jeg kan godt finde ud af a... -
Hapolid / dipolid ? - forskellen?
ForumindlægHey, En eller anden fra de højere magter, hjælp tak !Når man snakker celledeling, meiose, hvad og hvornår er så hapolid og dipolid?Jeg har forstået det sådan at dipolid er når der er to sæt kromosomer i cellen, men det er der jo kun når cellen skal dele sig? Og i meiosen, efter første deling, så ... -
Hjælp til eksamenssæt 20 august 2010 engelsk.
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave 2. del af engelsk eksamensstet fra 20 august 2010. Jeg er nået til spørgsmålet om lyder: "compare style, such as language and tone, in texts 1 and 2" Jeg forstår godt sprøgsmålet, men jeg er ærligt helt blank angående, hvad jeg skal skrive. Håber virkelig... -
Opfindelse!?
ForumindlægJeg er ved at lave en biologiopgave omkring iltsvind. Jeg har hørt et eller andet om, at en gymnasiepige skulle have opfundet et kæmpemæssigt drivhus, som gør at der kunne komme ilt ned i en sø. Et eller andet med, at når luften nede i drivhuset blev varmet op, kom der ilt ned i søen !?!? Haster.. -
Elektronernes drift
ForumindlægMine spørgsmål er magen til den nedenfor, men jeg forstår bare ikke den måde vi skal skrive det på https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=398329 Er der muligvis en anden måde, at være i stand til at beregne de tre spørgsmål? og hvis der ikke er, er der så nogen der muligvis ... -
Bestem tó stamfunktioner..?
Forumindlægen funktion givet ved: f(x)=1-2cosx (x£]-pi;pi[Jeg skal bestemme de to stamfunkter til f, hvis grafer har førsteaksen som tangent.Mit ene resultat bliver F(x)=x-2sinx+0,684og det stemmer også overens rent grafisk. men hvad med den anden??? kan se på grafregneren at den anden satmfunktion bliver ... -
Mekanik - Acceleration
ForumindlægVed en øvelsesopstilling hvor en klods m1 med en given vægt trækkes strækningen s, til tiden t, af en anden klods m2. Her skal jeg beregne accelerationen - kan godt se at newtons 2. lov skal benyttes, men den skal "sættes" sammen med en anden formel, ikke? Hvad skal jeg gøre? -
Hjælp til oversættelse!!
Forumindlæghvor holdet med den såkaldte "Push and Run" (flydende pasningsspil) spillestil bragte den kontinentale fodboldstil til England, hvor det ellers var kutymen at spille såkaldt "Kick and Rush" (høje lange bolde). Nogle der kan hjælpe mig med en oversættelse af dette stykke? -
2 små spørgsmål om fransk:)
ForumindlægHej alle franskgenier For det første er jeg lidt i tvivl om når man skal sige "på hans skole". Om man så skal sige "Sur son école", "Dans son école" eller noget helt andet? Og mit andet problem er hvis jeg skal oversætte "De tager narkotika". Om man ka... -
Hjælp til eksamensprojekt! Optik og linser
ForumindlægØHH, hejj. jeg hedder andy terkildsen hohohoh Hej Studieportalen! Jeg står og skal lave et eksamensprojekt om optik og linser til fysik b :) Jeg vil hører om der er nogle af jer der ligger inde med noget ligende eller nogle af jer der har nogle gode tips, råd eller andet:) eventuel... -
Homerisk lignelse?
Forumindlæghej folkens.. ville lige høre om der var nogen der kunne svare mig på hvad en homerisk lignelse helt præcis er? er nemlig ikke helt sikker.. Sidder lige nu med Odysseen, og forsøger at analysere og fortolke den, og fokuserer især på Epita ornans, homeriske lignelser (så vidt man nu kan når man ik... -
Fortrudt valg efter grundforløbet?
ForumindlægHej, jeg har længe gået og tænkt på dette. Lige nu går jeg i 1.g på STX med et naturvidenskabeligt forløb. I grundforløbet troede jeg at det var det rette valg for mig. Men jeg fandt først ud af at det ikke var det jeg ville have efter grundforløbet. Er der mulighed for at jeg kan tage 1.g om i... -
bølger (hurtig hjælp)
ForumindlægEn plan bølge sendes ind mod en spalte og udbreder sig som en ringbølge på den anden side af spalten. Denne ringbølge rammer endnu en spalte. Hvordan udbreder bølgen sig efter den anden spalte? - udbreder bølger sig ikke altid som ringbølger, hvis de passerer en spalte (der er lille i forhold... -
Engelsk fremlæggelse
ForumindlægJeg har en fremlæggelse for til imorgen i engelske, hvor jeg skal svare på følgende spørgsmål: How is Walmart different from its competitors as e.g. Tesco, Carrefour, Costco, Target, K-Mart and big Japanese and German competitors? En der ved hvad forskellene er? :) -
HJÆLP!! tryk
ForumindlægEn beholder med rumfanget 2,24 L indeholder en ideal gas ved trykket 2,36 atm. En anden beholder med rumfanget 6,82 L indeholder en anden ideal gas med trykket 1,54 atm. De to beholdere sættes i forbindelse med hinanden, så der bliver samme tryk i de to beholdere. Beregn dette tryk, når temperatu... -
Hvilken forskrift?
ForumindlægHar et lille problem!Skal bestemme forskriften for en potensfunktion (b*x^a), og for at finde ud af det havde jeg tænkt mig at lave en regression på min lommeregner! Men der er ikke nogen der hedder b*x^a. Nogen der kender en anden måde at skrive dette udtryk, eller en anden måde til at finde for...
