Søgning på: analyse william. Resultater: 17341 til 17360 af 24034
-
Skriftlig samfundsfag - hvad læser man op?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med lidt dårlig samvittighed, da jeg indtil videre ikke rigtig har brugt min læseferie særlig konstruktivt. Jeg vil gerne læse lidt på noget skriftlig samfundsfag, som jo er på mandag, men jeg ved ikke hvor, jeg skal starte, og hvad der er en god idé at læse på. Er der... -
Tysk sætning
ForumindlægHej Er dette korrekt på tysk: Sie trifft einen Tramper, den Sebastian heisst. Er lidt i tvivl om, der skal anvendes et henførende stedord her? eller om det bare skal hedde als? -
Hvad skriver I om i SSO?
ForumindlægHvad skriver I om i SSO?\nSelv er jeg 2.g'er, så det bliver først næste år, jeg skal skrive den. Jeg har dog ingen idé om, hvad jeg vil skrive om, så kom med jeres idéer. -
Marie Luise Kaschnitz
ForumindlægEr der nogen som har noget brugbart om teksterne "Eines Mittags, Moitte Juni", "Lange Schatten" og "Popp und Mingel" som Marie Luise Kaschnitz har skrevet. Skal snart skrive 3. årsopgave og mangler lidt ekstra inspiration -
Hjælp - metoder i historie?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet om konflikten i mellemøsten, altså problematikken i gaza. Jeg har skrevet i Dansk og Historie (men med samfundsfaglig vinkel, selvfølgelig). Kan man bruge den hermeneutiske spiral som metode i historie? Jeg har hverken brugt statistikker, modeller, interviews eller... -
Kvalitativ/kvantitativ og Deduktiv/induktiv metoder
ForumindlægHey everyone.. Jeg er simpeelthen så forvirret mht hvad der er hvad! :S Er der nogen der kan fortælle mig hvad den deduktive og induktive metode er, og hvad forskellen er Og hvad er den kvantitative og kvalitative metode og hvad er forskellen?! :S På forhånd tak!! :) //- Mrsmuss -
Hermeneutiske spiral
ForumindlægHej Alle sammen.. Jeg skal til AT eksamen imorgen, og har siddet og prøvet længe at finde ud af hvad den hermeneutiske spiral går ud på... Så hvidt jeg har forstået går den ud på at for at forstå må man tolke, og for at kunne tolke må man forstå? Det virker lidt som noget vullepuk for mig, og ... -
Studentereksamen
ForumindlægHejsaJa, jeg ville blot høre om I kunne give nogle tips til studentereksamen i historie. Det er et stort pensum, hvordan kunne man evt. gribe det hele an mht. noter osv?? Har I nogle gode tips, så man evt. kunne komme i gang med at indsamle og have styr på faget historie, så selve eksamen kan gå ... -
Eksamen historie A stx - erfaring?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie A eksamen. Vi har 3 timers forberedelse og ½ times eksamination. Er der nogle der har erfaringer med denne eksamen? - hvordan forbereder man sig bedst muligt, hvor mange notater skal man have med sig ind, hvordan griber man bilagsmaterialet an når man sidder i ... -
Luksus
ForumindlægVil bare lige dele med jer at jeg fik 12 i mundtlig Spansk A. Skulle bare lige ud med min glæde....jeje Chao! -
Skriftlig dansk
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge jer herinde angående den skriftlige dansk-eksamen. HVordan kan man bedst forberede sig til den, udover at man læser sin egne stile igennem. Har i tips/råde osv.! Jeg er meget villig til at tage imod erfaringer..! Fordi eksamen er i mine øjne meget svær!på forhånd tak -
Digt
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive en stil om de tanker dette digt sætter i gang hos mig. Jeg sidder her og kan ikke rigtig komme i gang , nogle som vil hjælpe med DERES tanker ved at læse digtig.Digtet lyder således:Jeg er blevet for lille til mit liv,og det for småt til mig.Der er en infernalsk ... -
Jeres mening
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=34405&noresize=yesHvad er Jeres mening til dette positivt evt. negativt ? -
Engelsk ordsprog?
ForumindlægHej nogen der kender nogen gode ordsprog/ jokes på engelsk som man kan bruge til eksamen ;) -
differentialregning
ForumindlægJeg har længe været i gang med følgende opgave, jeg har vedhæftet opgaven, jeg har fundet ud af: at de enkelte dele af f er differentiable. De eneste steder, hvor f ikke er differentiabel, er ved x1 = -7 og x2 = 0. Jeg ved at jeg skal differentier f i hvert af de tre intervaller. Derefter skal ... -
Stavefejl og kommatering ved dansk eksamen
ForumindlægAngående skriftlig studentereksamen i dansk, er der så nogen der har en ide om, hvor meget stavefejl og kommafejl betyder i forhold til bedømmelsen. Hvilken betydning har enkelte kommafejl samt nogle slå fejl? Eller hvad nu hvis man har en gennemgående fejl såsom nutids -r, hvad betyder det? Bliv... -
da vinci mysteriet
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvem/hvad da vince er?? og evt. kort om bogen/filmen....skal nemlig bruge det til religion :-) -
Opfatter I dette som værende truende?
ForumindlægEn 11-12 årig kostskoledreng i 1940'ernes Frankrig siger til sin nye klassekammerat:Mit navn er Julien Quentin, og hvis man leder efter mig, finder man mig. Skal det opfattes som en trussel? -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ... -
Biologi
ForumindlægHej Sidder med forberedelse til biologieksamen b-niveau.. Er der nogen der ved om man skal inddrage forsøg i mundtlig eksamen? For kan ikke få de forsøg vi har lavet ind i det emne jeg har trukket :s
