Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 17341 til 17360 af 33890
  • Mht. Gennemsnit

    Forumindlæg
    Ja så er jeg lige bestået. Jeg har fået nogle usædvanligt flotte karakterer, fik 10,9,11 og 9 til sidst, udover det fik jeg desværre to 7 taller i skriftlige prøver, men skal have en sygeeksamen i engelsk hvor jeg håber at kunne gøre godt for de to. De gode karakterer jeg fik i år, bliver trukke...
  • afstand mellem to parallelle linjer

    Forumindlæg
    hej ..jeg har brug for lidt hjælp : Du har givet to parallelle linjer: 4x+12y−60=0 og 3x+9y+18=0 Du skal bestemme afstanden mellem de to linjer. Nogle idea
  • Regnestyk ?

    Forumindlæg
    Hej Allesamen ., Jeg sidder med et regnestykke 3+7+6+2 = 18 Det jeg skal gør er at nævne de latinske betegnelser i opgave ., Så dvs. i opgaven skal man bare adderer alle talene sammen. Men jeg har et problem det med , hvad er en: faktor ? produkt og led ? Er det i selve stykket et to led...
  • Procentregning

    Forumindlæg
    Er procentregning ikke uhyggeligt svært? For slet ikke at tale om forholdsregning (uha!) Når jeg spørger, så er det, fordi jeg nærmest førte læserbrevskrig med mange læsere, der ikke kunne (eller ville) forstå, at 100 % ikke nødvendigvis er det samme som det hele.
  • Hjælp - SRP ellipsens egenskaber

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal i min SRP redegøre for ellipsens matematiske egenskaber som model for plantbaner. Er der nogen der kan hjælpe mig på vej i dette spørgsmål, da jeg sidder fast her? Mvh
  • Parenteser med bogstaver.

    Forumindlæg
    Hej. Nogen som kan forklarer mig hvordan denne løses? (s+3t)*(2t-s)
  • karaktere - bestået?

    Forumindlæg
    Da jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit...
  • fagsprog højsprog?

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvad er fagsprog og højsprog? Skal bruge det til en fremlæggelse, og kan slet ikke huske noget. Håber i kan hjælpe ://
  • Linære sammenhænge

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke, hvordan jeg skal formulere det. En, som kan hjælpe? Forklar hovedtrækkene i de forskellige medtoder der er til at bestemme skæringen mellem to rette linjer. Inddrag betydningen af linjers hældningskoefficient for løsningen. Her er jeg fuldstændig blank med, hvad der menes. Gør r...
  • Opgave hjælp!

    Forumindlæg
    kig i dokumentet og se om du kan hjælpe mig:)
  • fagenes empiri og metoder

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.??
  • lommeregner

    Forumindlæg
    nogen der har en lommergner til salg? den der ti model man bruger i gymnasiet..
  • Sandsynlighed- og Binomialfordeling

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp :-)
  • OST RUMFANG

    Forumindlæg
    Hej Har brug for hjælp til ost rumfang Se venligst vedhæftede fil Hvilken formel skal bruges? Hvordan skal tallene sættes ind?
  • Lineær fuktion

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan hjælpe med at besvare dette spørgsmål? Og evt. en forklaring? Om en lineær funktion f(x)=ax+b oplyses, at grafen går gennem punktet P(-2,7) og har hældingskoefficienten -0,5. Og jeg skal nu bestemme tallet b? På forhånd mange tak. :)
  • Normalvektor

    Forumindlæg
    Jeg har opskrevet en paramterfremstilling. For at kunne bestemme den spidse vinkel skal jeg kende en normalvektor, hvordan finder jeg den
  • Sinus- og cosinusrelationerne

    Forumindlæg
    Beregn de ubekendte stykker i trekant ABC når det gælder at: A= 124,83 grader b= 4,291 c= 8,612
  • Antal sider?

    Forumindlæg
    Man skal skrive 15-20 sider i SRP, inkl. indledning og konklusion. Hvad er 1 side så? er det rent regnmæssigt at det indeholder de her ca. 2400 tegn. eller er det 20 SIDER? For rent layout mæssigt er det da flottest at indledningen der måske kun fylder ½ side står på sin egen side, og konklusion...
  • Lysstyrke og størrelsesklasse

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg ved at L er den absolutte størrelsesklasse og l er den tilsyneladende. M er den absolutte lysstyrke og m er den tilsyneladende. Er der en sammenhæng mellem de 4? På forhånd tak :)
  • fuldstændig og ufuldstændig forbrænding

    Forumindlæg
    Hej SP Er der nogen der kan forklare mig forskellen mellem fuldstændig og ufuldstændig forbrænding? Jeg har prøvet at søge på nettet, men uden held?