Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 17381 til 17400 af 35989
-
Studiestartsprøve - Diplomingeniør i bygningsteknik
ForumindlægHej Jeg er optaget på diplomingeniør i bygningsteknik. Det er sådan at man skal gennem en studiestartsprøve. Er der nogle, der kan uddybe og forklar mig, hvad denne prøve helt præcis indebærer? På forhånd tak! -
Grundskema på uni?
ForumindlægViser grundskemaet hvilke dage man generelt har mødepligt på skolen, eller hvordan? Det eneste der står på skemaet er lokalenumre, men det er slet ikke detaljeret? Synes det er mærkeligt og fatter det ikke. Der kommer vel et andet skema som er mere tydeligt med tiden? -
portfolio
ForumindlægHejsa...\nJeg er den her 1år elev på HTX der skal knækkes af den nye reform ;(\nOg så har de sørme ikke også opfundet noget smart der hedder portfolio-prøven.. JUBII:( men nogle der har knækket gåden om hvad den går ud på? Hvor mange af de ting man har gemt skal man bruge?\n -
Hvor mange terminer har beløbet stået på kontoen
ForumindlægMit spørgsmål lyder: En startkapital på 8700 kr. indsættes på en konto med 0,75% i rente pr. år. Efter et antal år står der 9346 kr. Hvor mange år går der? Det endelige resultat skal være et helt antal år - forklar hvorfor. Da jeg har forlagt min lommeregner ville det være nice hvis... -
delta S standard
ForumindlægHey sidder og kæmper med en kemi opgave, det er opgave 1 fra august 2003.c) Man skal beregne delta S standard. Jeg ved ikke hvordan man gør, da vi ikke har gennemgået det så godt endnu! Det er for reaktionenNH4HCO3 -> NH3(g) + H2O(g) + CO2(g)man for yderligere oplyst følgendeH standard = -849,... -
Lægeuddannelse
ForumindlægHej alleJeg går i 3.g og har en drøm om at læse medicin når jeg er færdig. Mit gennemsnit lige nu er på 9,3 så det bliver en spændende kamp.Så er det mit spørgsmål kommer. Hvis jeg f.eks. lander på 9,4, hvilket næppe er nok har jeg så nogen som helst mulighed for at lave det om???? på en eller an... -
Aftagende eksponentiel udvikling + procenter
ForumindlægOpgave 4.020 fra Eksamensopgaver i matematik, b-niveauHar siddet med denne opgave i flere timer nu, men kan simpel hen ikke løse den. Den lyder således (lidt lang intro):I august 1983 udsendte Civilforsvarsstyrelsen et hæfte med titlen "om at overleve". Figuren nedenfor(skriver tallene ... -
Median
Forumindlægvi har trekanten a=10 b=15 c=21 bestem længden af medianen Mb har beregnet vinkel A til 26,05 -
Gider du hjælpe..? :)
ForumindlægHejsa er der nogen der gider at oversætte noget af det her dansk til fransk?? det behøves ikke at være det hele, måske bare et stykke...? håber der er nogen der gider ;) Nyt sprog: Hvis man f.eks. kommer fra Danmark og flytter til Frankrig, er det godt, at kunne tale fransk. Man kan altid prøve... -
en god fysikjournal
Forumindlæghej.hvad skal der indgå i en god fysikjournal?fremgangsmetode, konklusion og hvad ellers?hilsenkaroline -
NV prøve
ForumindlægHej! Vores NV prøve er rykket til december, men da jeg skal rejse der kan jeg ikke gå op. Ved I om den er obligatorisk? Og hvad sker der hvis man ikke kommer op i prøven? -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
Determinant på CAS?
ForumindlægHej folkens Jeg forsøger at regne en opgave hvor jeg skal finde arealet af en trekant udspændt af to vektorer. Jeg har regnet det i hånden ved hjælp af determinanten - men ville lige tjekke efter på CAS, men den blir ved med at sige "Error: Dimension" når jeg taster det ind - hvorfor gø... -
Højeste og laveste karakter?
ForumindlægHejHvad er den højest og den laveste karakter, du har fået, og hvor mang egang hver?Mig:11 (ca. 5-7 gange, tror jeg)03 (1 gang, en prøve jeg opgav totalt):) -
Hvem retter min eksamensopgaver?
ForumindlægJeg går på STX, og er ved at blive student. I den anledning er jeg meget interesseret i at vide, hvem der skal rette mine skriftlige eksamensopgaver. Er det en ekstern censor, en ekstern censor og min lærer, eller to eksterne censorer? Tak for hjælpen. -
METODER - UNDERSØGELSER
ForumindlægHej :) Er der nogen der ved om man et sted kan finde en liste over metoder inden for biologi? Det, jeg leder efter er en masse fremgangsmåder til at undersøge forskellige biologiske ting. Mere konkret noget hjælp til at kunne besvare de kendte spørgsmål i biologi A-niveau eksamensopgaver: "... -
Grafitti
ForumindlægHey allesammen Jeg har fået til opgave at skulle finde en måde hvorpå man kan undgå at nogle ældre elever, som keder sig, begynder at lave grafitti på deres skoler.Hvad kan få disse grafitti magere til at lade være med at lave grafitti?..Hvilke alternativer kunne man tilbyde disse grafitti magere... -
Afledede funktioner
ForumindlægI et sætning som;Ved en differentialligning forstås en ligningm hvori en eller flere afledede af en fundtio y=f(x) indgår.Hvad betyder afledede helt præcist i denne sammenhæng?? -
ret linje
Forumindlæghej..en ret linje "l" har ligningen 8x-4y=lbestem hældningskoefficienten for lhvordan gør man det? -
Mundtlig Højniveau
ForumindlægHej..Jeg skal op til mundtlig tysk, som jeg har på højniveau.Jeg ville høre om I kunne komme med gode råds mht. hvordan man kan starte med det læste tekst, som er opgivet, hvordan man kan forsætte samt hvordan og hvorledes man kan inddrage sine noter. Hvordan man kan gå over til sammenligning/par...
