Resultater: 17401 til 17420 af 436512
-
Gibbs Energi - spontant G<0
ForumindlægHejsa, Jeg sidder stadig her og knokler for at forstå teorien bag enthalpi, entropi og Gibbs frie energi. Det er som om jeg efterhånden har styr på det, men én ting forstår jeg ikke. Hvorfor er det, at en reaktion vil foregå spontant når G<0. Altså hvad er argumentet. Jeg har udledt formlen... -
hjælp tetraederisk?
Forumindlæghvad er tetraede? altså hvis f.eks. methan er tetraederisk? -
årsprøve karakter
Forumindlæghvor meget tæller årsprøve karakteren?jeg er virkelig helt nede, for har klaret mig såååååå dårligt til årsprøven :'( jeg gik helt sort, fik kun skrevet mewget meget lidt....får lyst til at droppe ud af gymnasiet :'( -
Vektorer
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til nogle opgaver fra Gyldendals Gymnasiematematik (Arbejdsbog A). Jeg håber I kan inkludere nogle forklaringer på hvordan og hvorledes i udregner opgaverne i jeres kommentarer. Jeg har vedhæftet opgaveformuleringerne. Jeg skal have lavet dem færdigt til i morge... -
Engelsk Stil!! w000t!!
ForumindlægHej! Jeg har en stil for til mandag. Man kan vælge mellem "A Goat for Christmas" , " The Shoes" og " What's the Use of Wings?" Jeg har valgt om skrive om "The Shoes", og har tænkt på måske jeg skriver om ham iraker som kast en sko på George Bush. Så min... -
Det peridodiske system
ForumindlægHej! Er der nogle der vil sende mig et link med et peridodisk system. Det skal være et som viser atom nummer/protoner, neutroner, elektron skaller, og antal elektroner i skallerne, og så vægt. Jeg kan nemlig ikke selv finde et som udfylder alle de krav. Mvh. Nicolaj -
Hjælp til science cup idé - Gasser via reaktion med vand
ForumindlægHej Alle sammen Jeg er lige begyndt på min 2. g's projekt, hvor min klasse skal deltage i science. Jeg har fået en super idé til et produkt, som min klassekammerat og jeg vil prøve at forske lidt i. Jeg overhovedet ikke er det store geni i kemi., så kunne godt bruge lidt hjælp til den kemiske... -
Analytisk plangeometri
ForumindlægJeg kan ikke løse en af delopgaverne i denne opgave. Kan i hjælpe mig?Givet en cirkel med ligningen:x^2+y^2-6x+4y=12a) Hvis at A(0,2) ligger på cirkelperiferien (er løst)b) På cirkelperifirien ligger punkterne B og C således, at ABC er vinkelspidserne i trekant ABC, der er ligesidet. Bestem kordi... -
Hvorfor er trykket lavt i venerne og højt i arterierne?
ForumindlægHvorfor er trykket lavt i venerne og højt i arterierne ? Tak på forhånd :) -
Hjælp til oversættelse?! (dansk-engelsk og engelsk/dansk)
ForumindlægHar du brug for hjælp til oversættelse af materiale fra engelsk til dansk eller dansk til engelsk? Jeg har en bachelorgrad i Engelsk og Kommunikation fra Københavns Universitet og læser på kandidatuddannelsen i Engelsk og Oversættelsesstudier. Jeg har tidligere arbejdet for en oversættervirksomhe... -
Hvad siger I?? Inden kl. 12.00 i dag.
ForumindlægEr der nogen af Jer, der har været til AP- afslutningstesten (med latin, engelsk, dansk, fransk, ect. indkluderet)?? Hvis ja, vil I så lige hurtigt give mig nogle stikord til hvad jeg skal være opmærksom på, mht. til opgaven...???? Meget HURTIGT -
Storkespringvand
Forumindlægjeg er igang med at analysere end novellen polterabend af Jan sonnergaard.Simon bliver skudt til sidst ved storkespringvandet, og så tænkte jeg på om et storkespringvand symbolisere et eller anddet???på forhånd tak -
Uorganisk/organisk
ForumindlægEr der nogen som vil forklare mig bare kort hvad forskellen på uorganisk, og organisk kemi er. Tak på forhånd! -
Stjernen De vise Mænd gik efter.
ForumindlægEr i gang med en romanalyse og der kan drages paralleller mellem biblen og romanen... Jeg mener, at den stjerne de vise mænd gik mod for at finde Jesus hed et eller andet... Hvad hed den??Hvis du har læst Neondrengens Profeti af Bent Haller og har gjort dig nogle iagttagelser, så skriv også i den... -
Franskopgave
ForumindlægHejsa! Jeg ville høre om der var nogen der kunne tænke sig at hjælpe mig med min fransk opgave. Den er en smule lang, men hvis nogen af jer derude havde tid til bare at se på en lille del af den, ville det være skønt!Dans les vacances de Pâques mon petit ami et moi sommes allés à Paris. J'ai ... -
Omformulering
ForumindlægPå uddannelsen til multimediedesigner kommer man til at arbejde professionelt med at udarbejde hjemmesider og produktion på Cd-rom og DVD. Uddannelsen varer 2 år og består af en obligatorisk del, en praktikdel og en valgdel. Den obligatoriske del indeholder følgende fagområder: Virksomheden, her... -
Zombie analyse
ForumindlægJeg skal skrive en opgave/analyse om zombier. I denne opgave skal man komme ind på, hvad zombier kan være en samfundskritik af. Nogle, der har en idé eller to, de kunne have lyst til at dele? -
Eksamen (FSA)
ForumindlægMå man have notater med til skriftlig dansk, for jeg skal nemlig op i det imorgen og er lidt i tvivl - tænkte nemlig på om jeg skulle tage nogle digt/novelle- analyser med :D -
acrylamid
ForumindlægJeg sidder med en figur over acrylamids dannelse ud fra asparagin. NH2COCH2CHNH2COOH > NH2COCHCHCOOH > NHCOCHCHCO jeg skal gøre rede for de to reaktionstyper, er det nok at sige at den første er en eliminationsreaktion og den anden en kondesnation, eller skal der mere til? eller er det endd... -
Kommunikationsmodel
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til eksamen, og får stillet en opgave der hedder : - Breskriv en kommunikationsmodel og beskriv hvordan der kan opstå støj i kommunikationen. Jeg ved vi har arbejdet noget med - Forespørgsel – Tilbud – Ordre – Ordrebekræftelse Men jeg kan ikke finde noget...
