Resultater: 17441 til 17460 af 436512
-
HJÆLP
Forumindlæghejsa jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg jar projektopgave i denne uge, min gruppe har fundet ud af at vi har lavet emnearbejde til det første spørgsmål vi har, det næste spørgsmål vi har lyder: Hvorfor er det nødvendigt at hjælpeorganisationer skal hjælpe de krise ramte lande? så er der lavet ... -
Phosgen kemi opgave
ForumindlægHej vil meget gerne have hjælp til denne opgave: Phosgen, COCl2 er en farveløs gas, der anvendes til fremstilling af mellemprodukter ved produktion af isoleringsmaterialer. Verdensproduktionen af Phosgen er 1,3 millioner tons om året. Stoffet dannes ved en reaktion mellem carbonmonoxid og chlor... -
HJÆLP SØGES!!!
ForumindlægJeg har brug for hjælp! Hvad er f(x)=3 ? Hvad i al guds navn betyder/er det ? -
Snor rundt om jorden.
ForumindlægJeg har sidde og kæmpet med denne opgave i 3 dage nu og kan simpelthen ikke løse den, er der nogen, der kan hjælpe mig. Opgaven lyder: En snor tænkes lagt starmt rundt om Jorden, hvorefter den forlænges netop en meter. Man kan regne med, at Jorden er kugleformet. Hvor høje pæle skal man bruge fo... -
ØMU
ForumindlægHåber virkelig der er nogle rare mennesker her, som har lidt ekstra tid og lyst til at hjælpe..Har en samfundsfagsaflevering med spørgsmålet "Diskuter hvordan realiseringen af Den økonomiske monetære union kan påvirke beskæftigelsen i EU."Er kørt fuldstændig fast!! Hjælp! -
polystyren..
Forumindlæger der nogle som vil forklare mig hvor styrens systematiske navn er phenylethen? og hvad der sker ved polymerisationen? -
Arealet under en parameterkurve!
ForumindlægHejsa JEg har en parameterkurve, som jeg ikke tror jeg har beregnet arealet af på korrekt: http://peecee.dk/upload/view/148325 Jeg har dog givet mit eget foreslag, og egne udregninger, men som sagt er jeg usikker. Bekræftelse eller afkræftelse og vejledning ville være dejligt:) mvh Jansik -
Mængde
ForumindlægHej alle sammen.... Har I nogle ideer om hvad man kunne skrive om mængdeberegninger i kemi..? -
Tørst
ForumindlægJeg har i min eksamensrapport skrevet et spørgsmål "Hvordan fungerer følelsen af tørst?" - og jeg kan ikke umiddelbart finde svar på det. Jeg har søgt på nettet uden held, jeg har også spurgt min gamle biologilærer der har givet mig dette link:http://www.fi.au.dk/~os/Undervisning/3S/Nyr... -
Hjælp til at forstå betingelse for Taylorpolynomie
ForumindlægJeg har et problem med at forstå følgende opgave: Beregn 2.ordens taylorpylynomie med udviklingspunkt 0 for den løsning der opfylder y(0) = 1 Jeg kan godt finde ud af at finde taylorpolynomiet med udviklingspunkt 0, men hvad menes der med at det skal opfylde y(0)=1? Jeg forestiller mig at det a... -
sulten><mæt.....
Forumindlægnår man er sulten og spiser så bliver man mæt.....men når man er tørstig og drikker så bliver man.......?(det er kun for sjov det her...jeg har spurgt mange og har aldrig fået et svar....passer det at der slet ikke findes noget ord for det?)ses;) -
Kraftvarmemaskine
ForumindlægHvem kan hjælpe mig med dette spørgsmål: I en given dieselmotor omdannes 30 % af den tilførte varme til mekanisk arbejde ved en udetemperatur på 20ºC. 1) Hvis vi havde en ideelt virkende kraftvarmemaskine, hvilken temperatur ville den tilførte varme da have? - Altså Virkningsgraden for ... -
Omskrivning-mat.
ForumindlægHej, et lille spørgsmål. Hvordan kan(yi-(axi+b))^2laves til[(yi-y)-a(xi-x)+(y-(ax+b))]og derefter-2a(xi-x)(y-(ax+b)) -
VIGTIGT !! SRP opgave syv helix type
Forumindlæghalløj SP opgaven til SRP pleas hjælp hvad pokker en en syv helix ?? har virkelig brug for hjælp hvis der er nogen der gider give mig en forklaring på hvad en type syv helix er ?+ det er til min SRP opgave pleas hjælp mig -
30'ernes DK - Høj- eller lavkonjunktur?
ForumindlægHejsa, ja overskriften siger ligesom det meste!Var der høj eller lavkonjunktur i 30'erne?Jeg vil være meget glad for et svar :-)ps. håber der vars højkonjunktur, så kommer det til at passe bedst ind i min opgave... -
jeg ska ha fransk
ForumindlægOVERSÆT: Har han forklaret dem sagen? -
religionskritik
Forumindlæghvilken samf.-mæssige forudsætninger mener I at der skal til, før en religionskritik kan opstå? -
hjælp redox - tak :)
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at afstemme denne.. synes ikke jeg kan bruge samme fremgangsmåde som jeg plejer: I2 (s) --> I- (aq) + IO3- (aq) -
poker spil
ForumindlægJeg spiller ikke selv poker, men poker over nettet er gambling ifølge skat. Er gambling skattefrit? -
Hjælp med to sætninger
ForumindlægHvordan siger jeg han snakker om, hvorden det kunne have været. og han vil have, at...
