Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 17421 til 17440 af 169995
-
Supplering
ForumindlægHej Studieportalen, Hvis jeg samlet har dumpet Matematik på B-niveau (4 4 årskarakter og -3 til eksamen), men min drømmeuddannelse alligevel kræver Matematik på A-niveau, kan jeg så godt supplere og bestå faget på A-niveau i mit sabbatår, så jeg består adgangskravene til min drømmeuddannelse? -
Arealet af pyramiden
ForumindlægJeg er lidt i tvivl med det sidste spørgsmål, der hvor man skal finde rumfanget af pyramiden. Jeg finder arealet af grundfladen til at blive 50,91 ved hjælp af krydsproduktet(vektorproduktet), altså Areal=|a->Xb->| Jeg skal have højden fra T ned til grundfladen som jeg ikke kan se hvorn... -
Mundtlige engelsk
ForumindlægHej! Er der nogen, der har været op i mundtlig engelsk a STX. Hvis ja, kan I ikke så være sød og fortælle lidt, hvordan det foregår. For jeg er helt blank:( -
Ret en lille oversættelse ,s
ForumindlægHar lavet en oversættelse ; håber nogen vil rette den . I maj måned 2001 oplevede vi den første rumturist. Den 60-årige amerikanske mangemillionær Dennis Tito sad stille og roligt og smilede til fjernsynskameraet i den russiske rumkapsel, da raketten blev opsendt. Ved at betale tyve millioner dol... -
Øvelsesopgaver
ForumindlægDet er ikke et lektiespørgsmål; men ville høre om I kendte nogle hjemmesider, hvor man kan downloade øvelsesopgaver til Skriftligt Matematik HHX B eksamen. Jeg ved godt, at Studienet.dk har nogle opgaver, men det er mere vejledende løsninger og ikke hvor man selv skal løse dem. Jeg søger neml... -
Panserformlen
ForumindlægEr panserformlen komplet irrelevant til den skriftlige eksamen? -
Rettelse af engelsk oversættelse
ForumindlægHej, er der nogle der vil se om jeg har nogle grove, eller ukorrekte sætninger i min oversættelse? Har vedhæftet dokumentet. -
Softwareudvikling og teknologi på ITU
ForumindlægHej alle zusamme. Jeg er en knægt på 27, der bliver færdig med sin bachelor til sommer (forhåbentlig) og er rigtig, rigtig meget interesseret i IT og derfor ønsker at starte på ovennævnte uddannelse. Jeg har ingen uddannelsesmæssig baggrund indenfor IT, udover at det er min hobby. Eksempelvis le... -
areal af parallelogram..
Forumindlægjeg vil høre hvad de mener med det sidste del spørgsmål i opgave 2 i nedenstående link??? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-1-MED .pdf?menuid=150560 det jeg ikke forstår er det tegn der står efter t..5??? -
Samf/religion: induktiv eller deduktiv?
ForumindlægHej alle, Mit emne er Dalai Lamas eksil og hans magt som religiøs samt politisk leder. I min synopsis har jeg brugt systemteorier for at forklare Tibets placering i det internationale system, samt religiøse tekster til at påpege Dalai Lamas betydning indenfor den tibetanske buddhisme. Da jeg ... -
perspektiveringsmuligheder?
ForumindlægI forbindelse med min historieeksamen har jeg overvejet følgende perspektiveringsmuligheder til følgende emner:Danmark i 1800-tallet:- industrialisering betydning for dagens samfund.- septemberforligets betydning for det danske arbejdsmarked / det danske arbejdsmarked sådan genereltMellemkrigstid... -
Økonomisk udvikling, hvorfor og hvordan??
ForumindlægHej.Jeg ville høre følgende mht. Danmarks økonomi. I 1950-1960 var der stagnation, hvorfor???I 1960 overstiger industrieksporten landbrugseksporten, hvorfor??1960-1970 er der højkonjunktur, hvorfor??Jeg kan ikke forstå hvorfor og hvorledes. Fordi økonomi er ikke lige min stærke side :((Så jeg vil... -
Bevis for Vektorprodukt?
ForumindlægHejjeg har følgende sætning:Lad a og b være to egentlige vektorer i R^3. Ved vektorproduktet axb forstår den vektor, som opfylder:1) axb er ortogonale på både a og b2) (a,b,axb) udgør et højresystem3) |axb|=|a|*|b|*sinv (hvor v er vinklen mellem a og b)Hvordan beviser jeg ovenstående sætning? -
søger nogle timers privat undervisning
ForumindlægHej, Skal snart skrive projekt på mit studie - engelsk sproget service økonomi - kunne VIRKELIG godt bruge noget hjælp til at forstå de grundliggende principper indenfor økonomi. Er selvfølgelig villig til at betale for hjælpen! mvh Kirstine N.B bor i KBH -
Økosystemer
ForumindlægHej. Har lige trukket Arktiske havøkosystemer til min eksamen i 3.g biologi a niveau. Er der nogen der Der ved noget om de dynamiske forhold, biologiske produktion og energistørmme i forhold til den grundlæggende opbygning af økosystemet.?? -
Hjælp til Synopsis
ForumindlægHej har lig lavet noget af min synopsis men er i tvivl om at det jeg har lavet er rigtigt. Vil i ikke lige kigge på det og eventuelt give konstruktiv kritik? På for hånd tak Opgave formuleringen : Med udgangspunkt i grundbogen Kina - en grundbog i politik og økonomibedes du analysere, hvordan... -
ØMU gæld
ForumindlægHej jeg har den her tabel i samfundsfag.. Jeg skal udlede noget om dansk økonomi, men jeg er lidt i tvivl omkring hvad ØMU gæld egentlig er? Er der nogen der kan hjælpe med hvem man låner penge af, og hvorfor? Er det bare landene i EU eller hvordan? Og hvordan påvirker gælden den danske økonomi? -
Dumper jeg studentereksamen?
ForumindlægHej forum! Jeg står og skal op til studentereksamen til sommer, og har et spørgsmål der nager mig i den grad. Mit snit for mine eksamen ligger på 1.7, og det ser altså ud til, at jeg dumper til sommer hvis jeg ikke får snittet hævet! Mine årskarakter (2.standpunkt) derimod, ligger på 4.5 - så ... -
samfundsfag!! Hjælp´!!
ForumindlægHar lige nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Hvad er den humnitære folkeret for noget ? og hvad går den ud på ? Håber i kan hjælpe mig. -
Uddannelser med bestået som krav
ForumindlægHej alle Findes der et sted, hvor man har samlet uddannelser som man kan ansøge, hvis man ikke har mere end bestået sin gymnasiale uddannelse? Hvis ikke, kender i så til uddannelser, hvor det er kravet, hvor uddannelserne enten omhandler sprog, kommunikation eller kreative uddannelser.
