Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17421 til 17440 af 158493
-
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Hvordan laves disse to opgaver? :) Lineær funktioner
Forumindlæg:) -
Eksamensresultat
ForumindlægHvis man Har haft 5 A fag på STX uddannelsen og er berettiget at kunne gange sit reultat med 1,03 er det så med regnet fra skolens side eller skal du selv gøre det bagefter ? Altså er dit eksamensresultat indeholdende det endelige resultat ? Og er det 1,03 eller 1,08 man må gange med? -
Magnetisme
Forumindlæghttp://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2007/fysik_A_it/opgave04/opgave_fr.html Nogen der vil hjælpe med opg. e? -
Det haster virkelig: Nato's varslingskæde...
ForumindlægHej forstår bare ikke denne opgave! den er jo umulig.. I NATO’s varslingskæde indgår AWACS-fly, der er flyvende radarstationer. De flyvende radarstationer har den fordel i forhold til radarstationer på jorden, at de kan iagttage flyvemaskiner, som ellers ville være skjult på grund af jordkrumnin... -
Økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe har valgt min videregående uddannelse, men jeg er i tvivl om valget mellem erhvervsøkonomi-matematik, matematik-økonomi og økonomi. Min helt store interesse er matematik, og jeg vil så vide, hvilken af disse muligheder giver bedste muligheder for at arbjede i ban... -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Årskarakter
ForumindlægHej. Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg går på HTX. Hvis jeg skal op i et fag ( lad os sige matematik ) tæller min årskarakter hvis jeg alligevel skal op i det? Foreksempel. Hvis jeg får 02 i matematik skriftligt, men skal op i det alligvel, tæller den 02'er for noget? Eller tæller den karakte... -
Differentialligninger og hvad????
ForumindlægHejsa, håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er lidt blank. Jeg går på HTX og skal skrive SRP i matematik og fysik, i matematik har jeg valgt at skrive om differentialligninger, men i fysik er jeg fuldstændig blank. Er der nogen der har nogle emner i fysik, der kan gå ind under differe... -
Spørgsmål angående studievalg. AU: Bachlor Fysik
ForumindlægHej, mit navn er Thomas. Jeg har nogle spørgsmål angående uddannelsen ”Fysik” på Århus Universitet, men først lidt om mig. Jeg skal til at afslutte 3 år på HTX. Mine akademiske styrker samt mine personlige interesser, ligger udelukkende i fysik og matematik. Jeg læser ofte om kvanteme... -
Sinusrelation
ForumindlægHej Derude. Lille opgave til evt. interesserede! Find vinkel A og side a med sinusrelation udfra disse oplysninger: 'B=82,21 b=81,99 C=109,91 c=110 vh Tonny -
Motivation?
ForumindlægHej, har ikke fulgt med i matematik siden 2. klasse, måske endda aldrig. Strukturen, formen og reglerne gik imod min opfattelse af sjov i modsætning til sprogundervisningens kreative tilgang, hvor fantasien fik frit spil :D. Og siden da droppede jeg nærmest mat.. Er nu snart 18 og går på HF, sk... -
Medicin 2018?
ForumindlægHej Nu ved jeg godt, at der er lanng tid til at man skal søge ind på de videregående uddannelser, og at man ikke kan spå hvad adgangskvotienten vil være i 2018, meeeen hvis I skulle komme med et bud, tror I så at adganskvotienten for medicin stiger eller falder og med hvor meget vil I tror?? ... -
overflad-Areal
ForumindlægHej jeg vil gerne at bestemme overflad areal af figuren ..se vedhæfte figuren. jeg kan oplyse at r= 38 ,h=30 ,R=49 , r= 30 . Jeh kan godt finde ud af bestemme overfladsareal af kegelstub men hvordan kan jeg bestemme overfladsareal af den tyk ring både i top og i bund? Tak på forhånd. -
TI-89 Titanium KØBES
ForumindlægJeg står og mangler en TI 89 Titanium til matematik B.. Så jeg vil meget gerne høre fra nogen som står med en god lommeregner. Evt. fra østjylland/Djursland -
Ikke bestået optagelsesprøven
ForumindlægHej, Jeg hedder Georgi og går nu i 9 klasse på en international skole.Da jeg skal videre nu,har jeg været til optagelsesprøve hos hhx som jeg ikke klarede,fordi jeg ikke forstod nogne af tingene i for eksempel matematik,og er derfor nu vurderet ikke uddanelsesparat.Jeg har søgt hos pre-ib også, m... -
Forsikringsmatematiker, Aktuar.
ForumindlægHej studieportalen! Så er tiden kommet til at søge ind på en videregårndeuddannelse. Jeg har haft matematik på A og fik her til eksamen et 7-tal. Mit spørgesmål er så om det er en god ide at læse til forsikringsmatematiker.? Snittet for at komme ind på KU er på de 8 stykker(i 2011), men jeg k... -
Diffrentialabillitet
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave fra Hvad er matematik A? -
Hjælp til opgaveoformulering
ForumindlægDe fag jeg har valgt er Matematik A og Byg A Hey jeg skal til at starte på min SRP og jeg har endtil videre følgende opgaveformulering: Redegøre for planlægning og udførelse indenfor bygningsbranchen og de matematiske elementer der anvendes til beregning af forskellige ting i bygningskonstr... -
Hvis jeg ikke består..
ForumindlægHvad sker der hvis jeg for 00 i matematik til afgangsprøven/eksame 9 klasse? Vil rigtig gerne ind på en erhversuddanelse, og kravene er 02 i dansk og matematik. Og et snit på 2. Er så dårlig til matematik. Hvad sker der hvis jeg dumper i matematik?
