Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17421 til 17440 af 119569
-
Spørgsmål om VUC - please hjælp, ekstremt vigtigt.
ForumindlægHej allesammen, jeg vil gerne ind på medicinstudiet, men jeg regner med at mit gennemsnit vil ende med at ligge på ca 9 på den gamle skala.. og det vil så falde på den nye. Jeg har så hørt at man kan forbedre sit snit gennem ½-års VUC, hvis man ikke afslutter sin studentereksamen(Hvilket jeg ne... -
Udledning af pufferligningen
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med min SRO. Jeg skal i den forbindelse udlede pufferligningen. Ks(s)=[B]*[H3O]/[S], skal jeg via logaritmeregnereglerne have omskrevet til pufferligningen, altså: pH=pKs(s)+log[B]/[S] Men jeg er fuldstændig på bar bund her, er der nogen der kan hjælpe mig? -
terminsprøve - grammatiiK?
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvordan en engelsk terminsprøve foregår, og hvad er vigtig at kunne grammatisk? -
Hjælp til studieretningsvalg..
ForumindlægHej.. Jeg skal vælge studieretning på mandag.. Men jeg har brug for lidt hjælp.. Jeg vil gerne læse til tandlæge eller farmaceut.. Hvilken studieretning passer mig bedst? 1. Matematik A, Fysik B, Kemi B 2. Matematik A, Biologi B, Kemi B Nogen der vil hjælpe?? -
Skolers modulfordeling?
ForumindlægJeg har disskuteret vores forskellige skolers afholdte timer, altså hvor mange vi har haft og hvor mange vi skal have...Det har resulteret i at vi har fundet ud af at min skole har 60 moduler (á 1,5 time) mere end hendes .. Er der nogen som ved hvordan dette kan forekomme? Burde vi ikke med en st... -
hjælp til endnu en opgave.
ForumindlægFunktionen f har forskriften f(x)= -x^2+bx-4 a)Bestem f(7) i tilfældet hvor b= -3 b) Bestem b så ligningen f(x)=0 har netop én løsning. a'eren har jeg fået til 32 ?? og b'eren har jeg meget svært ved. Nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej? -
Reducer
ForumindlægJeg skal reducere: (a + b)^2 - a(a - b) og isoler c i formlen a = b/ 1 + c Jeg er blank, nogle der kan hjælpe mig, gerne hurtigst muligt -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har problemer med en matematik opgave: a=(t over t+1) b=(-t over t+1) t er et tal. Bestem for t=2 arealet af det parallellogram der udspændes af vektorerne Bestem t=2 koordinatsættet til projektonen af b på a Er der nogen der vil kunne hjælpe mig med dette spørgsmål. -
Vektorer
ForumindlægJeg har lige nogle problemer med noget matematik: jeg skriver ikke pile over vektorerne men kun bogstavet: Opgave 1: om to vektorer (vektor a og vketor b) gælder: (2a - b)* (a + b) = 45 længden af vektor a = 6 a * b = -2 Beregn længden af vektor b og gradtallet for vinklen mellem a og b. nog... -
Sinusrelation
ForumindlægHej Derude. Lille opgave til evt. interesserede! Find vinkel A og side a med sinusrelation udfra disse oplysninger: 'B=82,21 b=81,99 C=109,91 c=110 vh Tonny -
Årskarakter/skiftlig eksamen
ForumindlægJeg har fået 02 både mundtligt og skriftligt i årskarakter i matematik, men jeg dumper formentlig den skriftlige eksamen. Hvis det sker, dumper jeg så også matematik som fag? -
Eksamen I dag
ForumindlægHej Jeg var til eksamen i engelsk stx b i dag, og har fundet ud af at jeg har lavet et par gentagelser og kommafejl.. Er der nogle, der ved om censorerne kigger meget på kommafejl på stx b engelsk, og om det i så fald tæller meget ned? Tak på forhånd:) -
hjææælp...Ska snart op i biologi..HASTER
ForumindlægJeg ska snart op i biologi..nogen, der kender noget til følgende emnerne:?-Genetik-Imunnologi-havet-N-kredsløbet -eutrofiering-FOTOSYNTESENI vil gøre mig en stor tjenest.. -
Hurtigt spørgsmål: Tetrachlorocuprat(II)?
ForumindlægHvad er formlen for tetrachlorocuprat(II)? Kan ikke finde noget konkret på nettet om det. Er det CuCl42- eller Cu2Cl4, eller noget helt andet? -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
Nørd søges..
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Matmatik? Fik du karakter omkring 10 eller 11 eller måske mere af og til? Var du kanon til at skrive noter?Og kand du finde ud af at forbinde matmatik og computer? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv t... -
Eksamen den17/5
Forumindlæghej !Jeg har lige været til eksamen i dag, og du vil jeg høre om jeg kan tage den om næste år selv om jeg ikke er dumpet? altså skriflig? Jeg skal havde høj niveau næste år, så den tækker kun 1/3 men kan man så tage den om? -
Hvornår bruger man tovejstest og Gof (chi-i-anden)?
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i matematik A i morgen, men da chi-i-anden-tests er b-niveaus pensum, ligger dette lidt langt tilbage, og jeg kan hverken ud fra mine noter, bøger eller nettet finde ud af, hvornår man bruger to-vejstest, og hvornår man bruger Goodness of Fit. Jeg håber, at der er nogen... -
Må man!!!!!
ForumindlægNår man nu er elever der skal op af to dage! Kan man så trække de spørgsmål eleverne den første dag trækker, trække fra? sådan at de der skal op anden dagen har mindre spørgsmål at ku komme op i?? Håber på et hurtigt svar! Tak:) -
Hej er der nogen der vil se min skriftlig engelsk eksamen på A niveau igennem?
ForumindlægThe short story “In the National Gallery”(2007) by Doris Lessing is about an I person and a man in the sixties who is reminded of his unattainable love from his youth when he sees a young French girl who is like the girl he loved. In the text we are dealing with a first person narrative who is t...
