Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17441 til 17460 af 33009
-
Martin Luther King -Taler - Retorik
ForumindlægHej... Jeg sidder og er igang med at skrive min SRP. I min problemformulering står der, at jeg skal kigge på de retoriske virkemidler, som Martin Luther King har brugt i hans taler. Jeg ved at det har noget med Ethos, Logos og Pathos at gøre, men så kan jeg heller ikke lige huske mere.... N... -
Udklædning - Stay Awake
ForumindlægPå søndag er der, på "mit" gymnasium, Stay Awake! Det vil sige at vi klæder os ud, går i byen hele natten, og møder så op på gym mandag morgen efter en nat uden søvn, og afholder 3g-show. Mit problem er så bare - hvad skal jeg klæde mig ud som? Nogen idéer? -
Tysk: Eksamensstil?
ForumindlægHej hej!Jeg har lige været oppe i tysk! - rigtig god tekst! Hvad siger I? -
Standby eller kvote 2
ForumindlægJeg vil hører hvad forskellen er på standby og kvote 2 det er noget med i kvote 2 kigger man på andet karakterer altså erhversarbejde og lign. men hvad med standbý kan enhver få det? Jeg skal nemlig ud og rejse efter sommer og vil gerne sikre mig en plads når jeg kommer hjem.. er bange for... -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans -
ITU mat A eller B
ForumindlægHej jeg går på HTX 2g jeg har matematik på B lige nu men har også muligheden for at hæve det. jeg vil gerne læse på ITU: IT universitet i københavn. adgangskravene er Matematik A og mindst 6 i gennemsnit efter det der kommer med i årskarakter men mit spørgsmål er. Kan jeg godt tage matematik ... -
Spgs. logaritmer lommeregner (potensfunktioner)
ForumindlægHej! Er simpelthen nød til at få opklaret noget. Jeg skal bestemme en regneforeskrift for den potensfunktion, der går gennem punkterne (200,18) og (350,10) Sætter det således op for at finde "a" : log(18)-log(10) = 0,25527 ... -
Karakterer for 1.g
ForumindlægEr det kun på vores gymnasium, at 1.g'ere først får karakterer for første gang efter juleferien? -
AT-eksamen 2012
ForumindlægHej alle! Nu er årets AT-eksamens emne blevet offentliggjort og det er: "Katastrofen - årsager og konsekvenser" Er der nogle der har gode ideér til emner eller fag? -
find forskriften
ForumindlægJeg har svært ved at løse denne her opgave:\n\n_g(x)__x__\n5,6 - 20,6\n7,8 - 35,8\n9,2 - 56,8\n\nPotens funktion: g(x)=b*x^a\nFind tallene a og b og skriv forskiften for g. -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægEr det et krav, at man har haft haft tysk eller fransk i folkeskolen for at blive optaget i gymnasiet?Min lillebror har nemlig valgt ikke at have andre fremmedsprogfag end engelsk, og nu siger hans skole, at han ikke kan komme i gymnasiet. Jeg ved ikke selv en hylende fis om den nye gymnasierefor... -
Rumgeometri - hjælp
ForumindlægGodaften.. Jeg sidder med opgave 3.106 i MAT A-niveau 3-årig forløb.Jeg har en kugle K og en plan alpha i rummet. Kuglen har centrum i punktet C og punktet P er projektionen af C på alpha. Planen skærer kuglen i en cirkel c.I et koordinatsystem har kuglen og planen ligningerne:K : x^2+y^2+z^2-4x-... -
Tagentsligning til f(x)= 2x^2; a=2
ForumindlægHvordan skal opgaven løses ud frade oplysninger? -
engelsk gramma
ForumindlægHej :) Skal til engelsk eksamen i morgen skriftlig, og ville høre om der er nogen som har nogle gode notater til grammatik delen.? Jeg har lidt problemer med at formulere hvorfor jeg ændre forskellige ting. Kan nemt finde fejlene, men ikke sige hvorfor de er forkerte. Håber nogle kan hjælpe! -
livet
ForumindlægDUMHED?1. Er det et svaghedstegn at være ærlig om sine svage sider?2. Er det ikke et tegn på en stillingtagen til disse og evt. et ønske om at ændre dette?3. Har vi ikke alle stærke og svage sider?4. Er man mærkelig når man analyserer sig selv og ønsker at udvikle sig?5. Er det direkte forke... -
Fransk mundtligt
ForumindlægHej.. Ska snart op i Fransk..Er der nogle gode råde, som jeg kan få bedre karakter af? Jeg er ikke så god til Fransk.. Eller nogle gode sætninger, på Fransk... På forhånd tak... -
bedømmelse ved skr. eksamen
ForumindlægJeg har fået mine opgave med hjem fra skr. eksamen i matematik, og en fasitliste. Jeg hader at gå og vente på at få min endelige karakter. Så mit spørgsmål er: hvor mange point skal man have for de forskellige karakterer?75point = 13 / 11 så vidt jeg ved -
Eksamen imorgen - gode råd?
ForumindlægJeg skal op i min AT synopsis imorgen og kunne godt tænke mig at hører nogen om de ved hvad de evt. spørger om i dialogen? Spørg de ind til stoffet eller er det mest metoder og hvad med perspektiveringen? Er der nogen der har været oppe, som vil dele lidt råd ud :) Mange tak på forhånd -
Hue-eksamen
ForumindlægJeg har overvejet om det ikke er sådan at ved den sidste eksamen den dag man skal have huen at lærer og censor er tilbøjelig til at give en, en karakter der var lige i overkanten for ikke at gøre dagen dårlig for den nye student hvis i forstår. Hvis man fx ligger lige omkring 5-6 så får man 6 den... -
10. klasse eller gymnasium? HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Jeg skal snart vælge uddannelse, men jeg er i tvivl, om jeg skal vælge 10. eller gymnasie. Mit snit er på over 10, så jeg klarer mig godt fagligt. Det er mere det sociale, jeg er bange for. Mange siger, det er en god idé at tage en 10. klasse, da det gør ...
