Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17461 til 17480 af 33009
-
KEMI HJÆLP!
ForumindlægJeg skal forklare udfra nedstående strukturformler, om stofferne er polære eller upolære, om der er tale om ionbindinger eller kovalente bindinger(elektronparbindinger) Håber der nogle, som kan hjælpe for kan virkelig ikke finde ud af det med polære og upolære, og har kigget rundt på nettet, me... -
Ren matematik på uni.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har søgt på videregående uddannelser på ku, min 1. priotet var aktuar uddannelsen , 2.priotet matematik-økonomi og min 3. priotet var ren matematik, men er ikke sikker på mit gennemsnit bliver nok til at komme ind på aktuar uddannelsen chancen for at komme ind på matemati... -
charles darwin
Forumindlæghej! jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen, hvor jeg skal fremlægge om darwin, så vil lige høre om nogen har erfaring med dette, og hvad er vigtig at få sagt? vh kasper -
for lavt snit. kan jeg blive student?
ForumindlægHej allesammen, jeg er så uheldig at mine sidste eksamener er gået rigtigt dårligt, og mit snit ligger nu på 2,2 og jeg skal op i mdt mat A i morgen hvis jeg dumper der, kan jeg så overhovedet blive student ? :( -
Algoritme/Kvadratrod mm.
ForumindlægOpstil en algoritme, der kan bestemme resultatet af kvadratroden af et vilkårligt helt tal til og med en ønsket decimal. Hvis der er nogle der kan komme med hjælp ville jeg være meget taknemlig... Fortsat god dag - FORZA BARCELONA! -
Droppe ud af 3g
ForumindlægJeg overvejer at droppe ud af 3g og holde et sabbatår. Men hvordan er det med den nye reform og sådan?? Kan jeg godt starte i 3g igen til næste år? -
karakterspørgsmål!
ForumindlægDet er sådan, at jeg går i 3.g, så jeg startede i gymnasiet før reformen. Jeg har hørt at fag på A nieveau vægter mere end fag på B og C niveau. Jeg forstår ikke rigtig, hvad der menes med det. Er der nogle, der kan forklare mig, hvad der menes med det og evt. komme med et eksempel? Tak på forhånd! -
Er du et geni?
ForumindlægHvis du er, så hjælp mig lige med at lave en defination på følgende. Svaret skal (helst) være fyldest gørende, og der må gerne inddrages matematiske eksempler/udregninger. "Redegør kort for ideen i linæer regression ved mindste kvadraters metode" -
erfaringer med at laese fysik?
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer mht. svaerhedsgraden af Matematik på Fysik studiet på fx. KU? -
Statskundskab vs. Sociologi
ForumindlægJeg går og overvejer min fremtidige uddannelsesmuligheder og er kommet frem til at det enten bliver statskundskab eller Sociologi. Jeg synes at begge muligheder ser spændende ud, men kan bare ikke få besluttet mig. Man hører ofte(jf. en diskussion i anden tråd herinde) at statskundskaben er ret s... -
Halveringskonstant for eksp. funkt.
ForumindlægJeg skal bestemme halveringskonstanten for en eksponential funktion. Jeg har vi min formel samling fundet frem til formlen: T(1/2)=log(0,5)/log(a) er denne formel rigtig at benytte? jeg får nemlig ikke det korrekte resultat :) -
Kommer jeg stadig ind?
ForumindlægKære nuværende studerende. Jeg har ansøgt om at komme ind på et gymnasie, og da jeg ikke er blevet opstillet til optagelsesprøve, kom jeg ind. Jeg har fået et brev om mødetid, men jeg skal returnere en bekræftelsesblanket med pasfoto, dåbsattest og folkeskole afgangsbevis. Da jeg indmeldte mig ... -
Svær opgave
ForumindlægMan skal beregne længden af funktionen fra 0-1. f(x) = x^2. Jeg får følgende integrale (via trigonometrisk substitution) s= S(0-1) cos^(-3) Ø dØ. Kan det passe? -
Københavns åbne gymnasium!
ForumindlægLidt ironisk måske - På Københavns "Åbne" Gymnasium er frafaldsprocenten på 54%. Godt og vel hver anden fuldfører altså ikke. Det studser jeg lidt over, så ville høre om nogle har gode forklaringer på det? Er det et dårligt gymnasium, eller er de elever der går der bare ikke-egnede? -
Rudolf Steiner
ForumindlægJeg går på en Rudolf Steiner skole og mine klassekammerater fortæller at de ofte har mødt en steiner fjendsk holdning fra udefrakommende, dette har jeg dog ikke selv oplevet. Hvad er jeres holdning til steiner skolen? -
Handelsøkonom
Forumindlæghej jeg vil gerne starte handelsøkonom, da jeg læser datamatiker syns den er svært og kedligt. jeg vil gerne spørg hvor svært er handelsøkonom både i dansk og matematik. og har man god fritid. er det ligesom 10erne altså tid ex fra 08:00 til 14.' -
Introducerende artikel. forklaring af begreber på en letlæslig måde
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at skrive en introducerende artikel, og er gået i stå, så håber at i kan hjælpe mig videre. Problemet er at jeg skal forklare nogle begreber, men synes bare det svært at gøre det på en rigtigt måde. Jeg skriver f.eks. En god artikel skal have br... -
Matematikhjælp tilbydes i Kbh. NV og omegn.
ForumindlægJeg hedder Iwan og jeg har en kandidatgrad i matematik fra Københavns Universitet. For tiden er jeg i gang med en videreuddannelse indenfor programmering og IT. Jeg kan hjælpe med matematik på alle niveauer til og med gymnasielt A-niveau. Både med løsning af opgaver og afleveringer samt træning ... -
Finans Bachelor
ForumindlægHej Hvad er folks mening til den nye finans bachelor udd.? http://www.finansbachelor.nu Og sammenlignet med HA Almen Erhvervsøkonomi? Tænkte på at det er 1. år med Finans bachelor om uddannelsen så ikke skal have lidt tid til at komme i gang osv. mht lærererne ikke er inde i rutinen med underv... -
Hurtig svar!!
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse nu og skal til at vælge gymnasier, men mit gennemsnit er på ca. 5,7 det er mange der siger at ens gennemsnit falder, så synes i at jeg skulle tage 10. Klasse eller gymnasie?? Og faldt jeres karaktere eller steg det?? Tak på fo...
