Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17481 til 17500 af 20688
-
Pendulens hastighed?
ForumindlægHej fysik eksperter,Jeg ville såmænd høre om I kan give mig nogle hints til denne opgave:Et pendul består af en 2 meter snor, hvori der er fastgjort et lod med massen 800g. Snoren vejer praktisk talt ikke noget.For at bringe pendulet i svingninger føres loddet ud i startposition, hvor snoren dann... -
Adiabatisk proces
ForumindlægOhøj!Jeg sidder og roder med en opgave om adiabatisk proces:Et stempel holder på luft, der er 10 grader C varm og med et tryk på 2,5 atm.Pludseligt trækkes stemplet ud, så luften har et tryk på 1 atm.Beregn temperaturen i det øjeblik (Grundlæggende Fysik 2 - HTX højniveau - opgave 1.4)Mit facit s... -
Fotonenergi?!
ForumindlægHej!Jeg sidder med et par fysik-opgaver, som jeg har en smule svært ved at løse. Hvis der er nogen, der vil være så sød, at kaste et blik på dem og evt. komme med mulige løsninger, vil jeg blive RIGTIG glad. Opgaverne lyder som følgende:1)Hvilken fotonenergi svarer bølgelængden 187nm til?2)En lam... -
Solen højde på himlen
ForumindlægHej. Jeg har et fysik spørgsmål der lyder således: Forklar hvorfor solens højde på himlen ændres fra vinteren til sommeren? Så vidt min logiske sans fungerer, er det så ikke på grund af jordens hældning, som er skyld i at solen står højt eller lavt på himlen? Om vinteren hælder den nordlige pol ... -
HJÆLP SØGES
ForumindlægJeg sidder med et par fysik-opgaver, som jeg har en smule svært ved at løse. Hvis der er nogen, der vil være så sød, at kaste et blik på dem og evt. komme med mulige løsninger, vil jeg blive RIGTIG glad. Opgaverne lyder som følgende: 1)Hvilken fotonenergi svarer bølgelængden 187nm til? 2)En lampe... -
Alfa, beta og gamma henfald.
ForumindlægHar netop trukket radioaktivitet til fysik eksamen, hvor jeg nu har 24 timer til at terpe det hele i gennem. Har lige et enkelt spørgsmål. Har fattet de forskellige henfald.. eller i hvert fald hvad der sker under dem, men hvordan kan man ved at kigge på et stof se om det vil henfalde ved alfa, b... -
Krængningsmåler
ForumindlægHåber på hjælp til denne opgave (nr. 3, side 6 i Eksamensopgaver i fysik 1994-1997).Under normale vejrforhold er der et konstant elektrisk felt mellem jordoverfladen og den øvre del af atmosfæren. Et lille sportsfly flyver i konstant højde gennem et område, hvor dette elektriske felt er homogent ... -
Hjælp mig!! Alkohol 9. klasse
ForumindlægHej alle. Jeg er så ''u''heldig at skule til afgangsprøve imorgen i fysik. Jeg føler at jeg har godt tjek på det hele, men jeg er helt tabt i alkoholer? Jeg forstår deet simpelthen ikke, Er der nogle som vil hjælpe mig? Jeg søger ikke noget desideret - alt vil være godt, da jeg li... -
reflektion og brydning
Forumindlæghejsa, jeg står og skal løse nogle spørgsmål i fysik under emnet bølgelærer.Spørgsmålet: En havdykker er i færd med en dykning på åbent hav umiddelbart før solnedgang. I hvilken vinkel med vandret ser dykkeren Solen gå ned (under dykningen)?Kan jeg ikke rigtig finde ud af denne opgave, da jeg ikk... -
Himmellegemer
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen i fysik, og har fået de spørgsmål jeg kan komme op i. Et af dem lyder således: 2. Verdensbilleder. Solsystemet Beskriv opbygningen af vores solsystem og kom specielt ind på, hvilke observationer man kan gøre fra Jorden af de øvrige himmellegemer i solsystemet. Relater ... -
9. klasses afgangseksamen
ForumindlægJeg skal op i fysik mundtligt her i næste uge, og jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe med nogle forsøg indenfor de nedenstående kategorier. Evt. nogle gode hjemmesider eller noget i selv har lavet? Vi skal op i grupper på 1½ time. Det periodiske system, atomer og kemiske forbin... -
Boyle-Mariottes lov
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en fysik rapport om gasser. Jeg har lavet et forsøg omkring Boyle-Mariottes lov og har fået følgende resultater: Tryk (kPa) , 110.4 , 80.8 , 67.9 , 58.1 , 145.4 , 131 , 86.8 , 69.4 , 58.7 V (mL), 30, 40, 50, 60, 20, 15, 35, ... -
Heliumions ladning
ForumindlægHey jeg sidder med opgave 6 på side 75 i "Eksamensopgaver i fysik 1998-2002 på A-niveau" og har problemer med spørgsmål b: Skal beregne B og har opgivet massen, hastigheden og radius, men mangler bare q (ladningen på negative heliumioner). For har jeg den får jeg: B=(m*v)/(q*r)....Håber... -
Density
ForumindlægHejsa, jeg har fået en fysik raport for her til tirsdag. Og jeg har aldrig prøvet at lave sådan en før !Den handler om Density (på engelsk som raporten også skal være) og saltvand. Om en person vil kunne flyde eller drukne, hvis personen faldt i vandet. Og jeg aner bare slet ikke hvordan jeg skal... -
studie hjælp!
ForumindlægHej allesammen.Jeg er lige begyndt på dtu bygning, og har allerede problemer med nogle fag. Så her er en mulighed for at tjene lidt ekstra, jeg kunne godt bruge nogle timers hjælp om ugen til komme godt i gang med mit studie. De fag jeg allerede har problemer i er: matematik, fysik og ligevægt læ... -
studie hjælp!
ForumindlægHej allesammen.Jeg er lige begyndt på dtu bygning, og har allerede problemer med nogle fag. Så her er en mulighed for at tjene lidt ekstra, jeg kunne godt bruge nogle timers hjælp om ugen til komme godt i gang med mit studie. De fag jeg allerede har problemer i er: matematik, fysik og ligevægt læ... -
Kinematik - fælles møde punkt for bil og cykel.
ForumindlægHej. Jeg sidder med en Fysik aflevering omkring kinematik. Jeg skal finde ud af hvor en bil og cykel mødes. Mine data: Bilens acceleration er 1 m/s^2 Bilen har ikke nogen tophastighed. Cyklens acceleration er 2 m/s^2. men den har en tophastighed på 10 m/s. - De køre... -
aldrig prøvet det!
Forumindlæghejsa..jeg er igang med at lave fysik, og så står der så:E = m c2m = massen af det stof, der forsvinder målt i kg.C = lysets hastighed målt i m/s (3*108 m/s)E = energien man får ud af det målt J (joule)så meget fylder 1 g jernE = (1/1000 * (3*10'8)'2) J = 9*10'13 J = 25.000.000hvad er... -
forsøg
Forumindlæghejsa ;) jeg skal til min først fysik eksamen snart. Jeg har her nogle emner jeg kan komme til at trække. Jeg vil høre om der var nogen der havde nogen ideer til forsøg jeg kunne lave til hvert emne, eller hvis i bare har nogle noter det ville være super ;) på forhånd tak emnerne er: magnetisme e... -
Hjælp til 24 timers eksamen på tirsdag - tjen penge
ForumindlægHey. Jeg skal til 24 timers eksamen på tirsdag/onsdag. (trækker tirsdag), og har ikke rigtig nogle som kan hjælpe mig hvis det går helt galt :D Så derfor: Hvis der er nogle kloge hoveder som er gode til fysik, og har mulighed for at hjælpe mig på tirsdag over msn så må i meget gerne skrive. Jeg s...
