Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 17501 til 17520 af 33873
-
FSA Rettevejledninger
Forumindlæghttp://skolestyrelsen.dk/skolen/afsluttende%20proever/2%20fagene/rettevejledninger.aspx¨ Her ligger alle Facitlisterne, så hvis I har løst, kan i se hvor det gik galt :D -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej alle derude. Er der nogen af jer der er blevet erklæret uddannelsesparat, som kan fortælle mig lidt om hvad de kigger på? Jeg får nemlig svar d. 28 og jeg skal videre eller hvordan og hvorledes. Håber i vil svare, på mit spørgsmål. -
Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?
ForumindlægHej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ... -
matmatik
Forumindlæghar løst den opgave men ved ikke om de er retige grafen for den linær finkitin f(x)=3x+b går gennem punktet p(1,-4) bestem tallet b. mit svar er b=y-a xopløftet i 1 b=-4-3*1 b=7 er de retiget lavet -
brøk
Forumindlægjeg er lidt i tvivl om hvornår man skal sætte parenterser rundt om ledene, f.eks. skal jeg udregne følgende: ((a-2b)/6)-((3a-2b)/9)) den første brøk forlænges med 3 og den anden med 2, deraf har de fællesnævneren 18: ((3a-6b)/18)-((6a-4b)/18)) De kan nu flyttes over på EN fælles brøkstreg: ... -
Tysk/mat på uni
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget stærkt at vil læse tysk og mat på universitetet efter gym. Men er det overhovedet muligt, og hvis ja, tror i det vil blive noget rod... På forhånd tak... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, hvor jeg skal fortælle om diffentialkvotienten og regnereglerne, men hvilke regneregler ville i tage fat i? -
Finde regneforskrift når man kender 2 punkter på eksponentiel graf
ForumindlægHejsa.. Hvordan finder man regneforskriten på en eksponentiel graf, når man kender 2 punkter på grafen? På forhånd tak. Mvh. Anders -
Billede af Jesus. Analyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en billede analyse af dette billede, men ved virkelig ikke hvordan jeg skal begynde. Håber at nogen af jer gider hjælpe:-) det ville være så dejligt!!! :-) -
Beregn afstand
ForumindlægHej Nogle som kan hjælpe: beregn afstanden mellem vognens midtpunkt og punktet P(7,4), når bilens midtpunkt befinder sig i koordinatet (0,0). -
Potensfunktion
ForumindlægHvad sker der med y-værdien for potensfunktion når x-værdien fordobles? -
Permutationer
ForumindlægJeg har vedhæftet et billede. Jeg ville høre om der er nogen der kunne hjælpe i forhold til om fixpunkterne var bestemt rigtig og så hvordan jeg skal gribe de 2 sidste spørgsmål an? Tak for hjælpen på forhånd? -
funktioner
ForumindlægJeg forstår ikke nogle af disse opgaver og det er aflevering til i dag. hvis nogen kunne hjælpe, vil jeg sætte verdens største pris på det. -
SRP farvestoffeer i sodavand
ForumindlægNogen som har en SRP liggende, som jeg må kigge på, der omhandler farvestoffer ? Hilsen Jeres ven -
Gået ned i skr. eksamen?
ForumindlægDet her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)- -
Ved i om srp bliver lavet om i år?
ForumindlægVed i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???) -
regler for optagelse
Forumindlæghej. Jeg er lige blevet optaget på RUC nye Humtek-linie. Det kræver dog at jeg lige tager en lynkursus i Mat på B-niveau. Jeg har dog allerede haft det i gym. Den gang fik jeg 5 i årskarakter i både mundligt og skriftligt. Til eksamen fik jeg 6 i begge dele. Det ringede jeg og snakkede med RUC... -
HF
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle som ved, at hvis man har taget direkte på gymnasiet efter 9'ende og så vælger og droppe ud i 1g. Kan man så godt tage HF alligevelet, eller skal man have et 10'ende klasses afgangsbevis.? -
Diff.
ForumindlægHej alle Kan i hjælpe med fætteren her? Den er uden hjælpemidler, hvordan løser man sådan en fisk? -
Differentalregning
ForumindlægHej Kan nogen være så søde at hjælpe mig med følgende spørgsmål 8. Differentialregning Du skal redegøre for differentialkvotient, herunder sekant og sekanthældning. Differentialkvotienten af en funktion skal udledes. Derudover skal du udlede formlen for en tangentligning. 9. Differentialreg...
