Søgning på: Andet. Resultater: 17521 til 17540 af 91205
-
hvordan gør man hvis man har for lavt et gennemsnit?
ForumindlægHej alle sammen! Hvis man har bestået alle ens fag, og har fået et lavt gennemsnit i forhold til den universitetet eller uddannelsen kræver, kan man så på en eller andet måde få ændret det? Er der andre muligheder for at komme ind, eller skal man bare opgive sit drømme uddannelse og vælge noget ... -
Marine af J. P. Jacobsen - Haster!
ForumindlægHej derude. Er der nogen der ligger inde med en analyse, fortolkning, notater eller noget helt andet om digtet "Marine"? Det haster rigtig meget, skal afleveres i aften. Jeg har selv skrevet det jeg kan skrive, men føler ikke det er nok, og er fuldstændig gået i stå. Har kigget li... -
rumgeometri
ForumindlægHey Hvordan hvis man har to parameterfremstillinger s og t som skærer hinanden i A hvad gør man så for at finde dette skæringspunkt til disse linjer? og hvordan kan man vise at disse s og t er parallel? jeg ved at axb = 0 = parallele men tænker mere på at man i en paramterfremstiling kun ha... -
:( se alt hvad man har kopieret på én dag?
ForumindlægHej alle. Jeg kopierede min opgave for at lægge den ind på en anden side.. Det glemte jeg så at gøre, og jeg lukkede min computer (den har ikke været slukket siden, bare lukket - dog har jeg kopieret andet !!), og nu er det der jo ikke mere.. Kan man ikke finde et sted på sin Mac hvor alt hvad m... -
Bestem rumfang
ForumindlægOpgaveformulering: Find the volume of the solid enclosed by the surface z=1+ex sin y, and the planes x= ±1,y= 0,y= π, and z=0 Jeg ved ikke hvordan jeg skal løse problemet, har brug for en del hjælp. Alex -
Spørgsmål i statistik og sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg har en opgave jeg ikke helt kan finde ud af. Er der nogen der kan hjælpe? Den lyder således: I en vægtløftningskonkurrence er den vægt, deltagerne kan løfte, normalfordelt med middelværdi 197 kg og spredning 10 kg. For at gå videre til anden runde af konkurrencen skal man være blandt de 10%... -
HJÆLP - træning til terminsprøver
ForumindlægHej rare medmennesker, Jeg sidder og kigger opgaver i gennem i samf, og sidder fast i denne og hjælp for deres hjælp. Er nemlig lost omkring strategier til denne opgave: Du er økonomisk-politisk rådgiver for Liberal Alliances partileder, Anders Samuelsen. Skriv et notat, der sætter Anders Samu... -
Differentialligning med konstant
ForumindlægJeg har differentialligningen dP/dt=-k*(P-1,0) med startbetingelsen P(0)=5,0 og en anden betingelse P(25)=2,0 Hvor jeg får løsningen P(t)=4*e^(-k*t)+1 Bestemmes k blot ved at løse ligningen ved at indsætte den anden betingelse? -
Ester
ForumindlægHej Jeg er i øjeblikket i gang med at lave opgave, hvor jeg skal tegne strukturen af en ester - den ene med stereoisomeri og den anden uden, ud fra den oplysningen at esteren har molekylformlen C7H14O2 Jeg har navngivet den uden chiralt cent: methylhexanoat og den anden ved jeg ikke hvordan je... -
Litterær artikel - novellen "Pandekager"
ForumindlægJeg skal perspektivere novellen "Pandekager" af Katrine Marie Guldager til en anden novelle, men kan ikke rigtig finde en anden novelle - nogen som kan hjælpe med en perspektivering? Desuden tager jeg gerne imod tolkning og analyse af novellen, hvis der er nogen, som har analyseret nov... -
Ligning
ForumindlægHvordan løser jeg denne? V= 333 gange t : a V er vindhastigheden målt i meter pr. Sekund T er tryksforskellen målt i hektopascal A er afstanden målt i kilometer Mellem et andet højtryksområde og et anden lavtryksområde Er vindhastigheden V = 25,9 meter pr. Sekund Og afstanden a = 450 kilomet... -
Hjælp hjælp hjæææælp
ForumindlægHvordan løser jeg denne? V= 333 gange t : a V er vindhastigheden målt i meter pr. Sekund T er tryksforskellen målt i hektopascal A er afstanden målt i kilometer Mellem et andet højtryksområde og et anden lavtryksområde Er vindhastigheden V = 25,9 meter pr. Sekund Og afstanden a = 450 kilometer • ... -
Matriceligninger
ForumindlægJeg skriver her vedr. opgave B. (Se vedhæftet) Den første ligning gav en løsning med 2 frie parametre, mens at den anden løsning ingen frie parametre havde. Skal jeg så i opgaven få den første løsning til at give den anden?:) -
Oversigt over underpunkter til mat A mundtlig
ForumindlægHej Jeg har lavet nogle underpunkter til matematik a mundtlig eksamen under emnet Statistik og chi-i-anden test. Jeg er ikke gået i gang med chi-i-anden test endnu, men lavet underpunkter for et af spørgsmålenel. Har i nogle forslag til evt. hvad jeg kan tilføje eller fjerne? -
Hjæælp!
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til at rette: At the moment, I go to school, already in 8th grade. I have many friends and good grates. I love to go to school. School for me is that place where I can be myself around my friends and just express myself in all sorts of subjects. I have 12 subjects and of all... -
Fjerdegradspolynomium
ForumindlægVi har givet at rødder er 0, 1 og -1 med multipliciter hhv. 2, 1 og 1 min lærer skriver (z-0)^2 (z-1) (z-(-1)) Hvorfor ryger den første parantes i anden? Altså (z-0)^2 ?? Er det på grund af multipliciterne, altså hvis de andre multipliciter var 2 skulle de så også stå i anden? -
Jura opgave - Aftaleloven - Bindende eller ej?
ForumindlægVil i ikke mene at aftalen er bindende da der er kommet en accept fra Danske møbler? Ifølge § 1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren. Reglerne i §§ 2-9 kommer til anvendelse, for så vidt ikke andet følger af tilbudet eller svaret eller af handelsbrug eller anden sæ... -
Har brug for noget inspiration venner
ForumindlægHej alle sammen. Har en engelsk aflevering for som jeg næsten er færdig med. Har bare brug for lidt inspiration til denne opgave. Tak på forhånd :-) 5. Try to explain the meaning (what do we learn about children/life/growing up etc.) of the following quotes and then give your own opinion on t... -
Løsning til lining
ForumindlægHej alle Jeg har fået til opgave at gøre rede for at x = - 2 er løsning til liningen (6+3x)(-6x+24) = 0 og bestem den anden løsning til liningen. Jeg har gjort rede for at x = - 2 er løsningen, men forstår simpelhen ikke hvordan jeg bestemmer en anden løsning? -
Oxidation
ForumindlægEn der vil forklare hvorfor oxidationstallet er +3 for carbonet med det dobbeltbunde =O og -1 for det andet carbon? For gælder der ikke at O har oxidationstallet -2 og H har +1...? For jeg tænkte at hvis O har -2 så må carbondet med dobbeltbunde =O have oxidationstallet +2 og det andet carbon me...
