Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17521 til 17540 af 48964
-
Hue eller ej
ForumindlægHej. Jeg har min sidste eksamen i denne uge and forventer min hue. Min mor ønsker at være der, når jeg kommer ud af eksamener og prøver min hue på. Det er meget vigtig for hende. Ville ikke skolen lade mig vide, om jeg ikke vil få det før hånd? -
Oplæsningsstykke kortfilmen "Eksamen"
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet kortfilm til dansk mundtlig eksamen, og har valgt kortfilmen "Eksamen" af Eddie Thomas Petersen. Jeg skal have et oplæsningsstykke, men er totalt på bar bund ifht. hvad jeg skal vælge. -
Fysik b-niveau
ForumindlægHej! Jeg har fysik på b-niveau i STX. Jeg var til årsprøve i fysik sidste år. Og mit spørgsmål er om hvis jeg kommer op i fysik i år til eksamen. Kommer jeg så op i de emner kun fra i år. Eller er det både de emner jeg havde sidste år og i år? -
Fikspunktsligninger
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen i et kursus, som hedder ComputerStøttet Beregning. I den forbindelse er et af emnerne fikspunktsligninger. Jeg har dog meget svært ved at finde ud af, hvad det helt præcist går ud på. Bogen er ikke særlig god, og mine noter fra forelæsningen giver heller ikke sær... -
help middelalder
Forumindlægnogen der kan fortælle lidt om københavns grundlæggelse i 1167? -
Computerskrevet noter eller håndskrevet noter?
ForumindlægHvad er egentlig bedst til en eksamen med 24 minutters forberedelse? Computerskrevet noter eller håndskrevet noter? -
Medicinstuderende hjælp
ForumindlægHej Er der nogle, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen i Fadls sygeplejevikarkursus foregår? På forhånd tak. -
SRP i Mat / hist
Forumindlæghey derude, Jeg har overvejet 3 emner til min kommende SRP: 1. Jeg har overvejet at skrive om Fibonacci-tallet i Matematik og Historie. I matematik vil jeg skrive om hvad man bruger tallene til. det positive og det negative ved dette talsystem. og i Historie vil jeg skrive om hvordan talsystemet ... -
Har dyrene rettigheder?
ForumindlægJeg skal snart til engelsk eksamen og en af de tekster der er opgivet er en artikel fra The Guardian som omhandler dyr rettigheder.Artiklen hedder Experiments in protest. Personligt har jeg lidt svært ved at vælge side fordi jeg på den ene side har ondt af dyrene, især fordi mange af dem lider un... -
Karakter
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som omhandler noget om årskarakter i gymnasiet. Eksempel: Hvis man har fået gode årskarakter i hele året, og man har fået ikke gode karakter i eksamerne. Kigger man så også på årskarakterne dvs. kan de hjælpe en hvis man har fået ikke gode karatker i eksamerne? Ell... -
SSO
ForumindlægHej..Skal skrive SSO i historie, men har lidt problemer med lige at få klargjort hvad mit emne skal være.Jeg har også samf, så vil gerne kunne komme ind med nogle begreber fra dette fag.Havde tænkt på at komme ind på en konflikt eller krig, hvor jeg kan bruge begreberne "realisme", &quo... -
AT - Kinas udvikling, hjælp! :)
ForumindlægMin synopsis-problemformulering (fag: his A og samf A): Med udgangspunkt i Deng Xiaopings reformpolitiske vision (1978) vil jeg analysere Kinas reelle økonomiske udvikling (fra 1978 og frem), og undersøge hvilke(n) udviklingsteori(er) der kan forklare udviklingen. Endvidere vil jeg vurdere, hvor... -
Slavers funktion og betydning i Romerriget
ForumindlægHej. :) Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i næste uge (i morgen) og jeg mangler en histolisk kilde til mit spørgsmål: 2. Undersøg slavernes funktion og betydning i det romerske samfund på baggrund af kilden *** Er der nogen der kender en god kilde jeg kunne bruge? En der indeholder... -
SRP om Soviet - hjælp til emnevalg!
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt. Min studieretning hedder Mat A, Biotek A og Fys B. Jeg har besluttet mig for at jeg vil blande et af de her tre fag med historie, hvor jeg vil skrive noget om sovietunionen da det interesserer mig meget. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal... -
STX - HVILKEN LINJE?
ForumindlægHey, Alle sammen. Jeg skal snart have udfyldt min ansøgning til optagelse. dk. Jeg har tænkt mig at tage en STX, jeg er dog stadig i tvivl om hvilken studieretning jeg burde vælge. Jeg er god til historie, samfundsfag, engelsk, dansk og fysik (Jeg får ca. 10). Lige nu står jeg mellem linjeerne s... -
Hvornår lukkes en tråd?
ForumindlægHvilke kriterier benytter SP, når det besluttes at lukke en tråd? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=359314 Spørgeren i dette link forbereder sig til sin eksamen og jeg kan ikke se at det er snyd. -
Jeg skal vælge snart, og ved ikke hvad jeg vil
ForumindlægHej Jeg går på HTX og skal vælge mellem en Tek/design studieretning eller en BioTek/Mat Studie retning. Er BioTek eksammen svær? Jeg er ikke så god til kemi, så det er derfor jeg spørger -
HJÆLP til AT-eksamenen
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT snart og skal til at udarbejde mine talepapirer. Det skal lige nævnes, at jeg har om Tjernobylulykken i fagene historie og fysik. Har lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan besvare: 1. Jeg har fundet to artikler siden afleveringen af synposen, som er relevante if... -
Hjælp til forberedelse!!
ForumindlægHej!Nogen der har et svar på min spørgsmål...Hvordan forbereder man sig bedst til en engelsk eksame i 10. klasse?Hvad skal man gøre til eksamen for at få gode karaktere?*Nørd* -
Hvad skal jeg ende med at besvare (kina)?
ForumindlægHej I forhold til min SRP, har jeg valgt at skrive i fagene samfundsfag og historie omkring Kina. Jeg har valgt at lægge mere vægt på det (udenrigs)politiske frem for det økonomiske. Jeg havde selv regnet med, at det omgaven i sidste ende skulle besvare var, om Kina kan karakteriseres som værende...
