Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17541 til 17560 af 92586
-
HJÆLP MED LAVE KAREKTER
ForumindlægHej jeg er en elev som går i 8 klasse og næsten lige har haft mine terminsprøve, kan ikke sige at det gik perfekt men en ting jeg godt er klar over er at jeg vil ind på gymnasium, men ved ikke helt hvordan jeg skal gøre, prøver virkelig at kno... -
"Tysk-lærer"
Forumindlæghey allesammenville bare spørger er AllE tysklærer så onde?Nu, som jeg går på gymnasium har jeg en ond Tysk-Teacher.Selve folkeskolen har jeg haft en onde ***** tysk lærer.Er det bare mig der er uheldig eller hva? -
areal og rumfang
ForumindlægHvis man nu får oplyst at omkredsen på en firkantetgrund er 400 m og at arealet er 9600 m^2 hvordan finder man så ud af, hvilken længde siderne har? -
Årsprøve i skriftlig dansk!
ForumindlægHej Alle..Jeg var til årsprøve i går d. 2 juni. i skriftlig dansk.Jeg kunne vælge mellem 3 opgaver, som lød følgende.1) Lav en analyse + fortolkning af novellen "En stol for lidt" af Helle Helle2) Lav en redegørelse for denne artikkel om gymnasiereformen.3) Skriv et Essay ud fra en best... -
Er mine standpunktskaraktere dårlige, gennemsnitlige, eller over middel?
ForumindlægHej, jeg har lige fået mine første standpunktskaraktere, og jeg er ærlig talt rystet. Jeg troede, at jeg klarede mig meget bedere i de fag. Jeg er dog stadig lidt usikker på om mine karakterer kan kvalificeres som gode, da jeg er den der har det højeste gennemsnit på hele min årgang. Jeg har f... -
Idé til tale.
ForumindlægI dansk har vi gennemgået en del om retorik, og jeg fået til opgave at skrive en tale. Men jeg aner ikke, hvad jeg vil skrive om. Er der nogen, der har nogle gode foreslag? -
Hjælp til geometri, eksamens
ForumindlægHej :) Jeg skal op til studentereksamen i matematik B, og sidder derfor med nogle gamle eksamenssæt, for at øve mig. Jeg ramte så ind i den her opgave, som jeg bare ikke kan løse. En kasse har en kvadratisk bund med sidelængden x, og højden af kassen er h. Kassen har et cirkulært hul i låget med... -
Mol beregning
ForumindlægHvor mange ammoniakmolekyler er der i en stofmængde på 0,0006 mol? Jeg har valgmulighederne: ca. 3,6*10^20 ca. 3,6*10*23 ca. 3,6 * 10^27 ca. 36*10*29 Jeg ved at svaret er ca. 3,6*10^20, men hvorfor? -
kombinatorik
ForumindlægOpgave vehæftet Skal man sige 10!/5! eller hvordan? -
kan jeg få hjælp ....................
Forumindlæghej det er fordi at jeg skal i 9 klasse efter sommerferien og jeg ville bruge min sommerferie fornuftigt for er ikke så god til matematik og dansk i grammatikken og ordforåret fysik biologi historie tysk engelsk...... og ville sprøger om der var nogle som kan gi forslag eller nogle øvelser på... -
Brug for hjælp!:s
ForumindlægHej alle! Jeg skal til optagelsesprøve på Onsdag. Og jeg har øvet lidt matematik, og forberedet mig lidt til dansk. Men jeg har først fået chancen nu, til at øve engelsk! Jeg har udskrevet nogle korte engelske noveller, til at analysere, men jeg føler ikke at de på 9. klasses niveau fordi, at d... -
Lønnet hjælpelærer søges. Indre København.
ForumindlægHej, jeg søger desparet en hjælpelærer i dansk, engelsk, matematik, fysik. Evt flere fag. Jeg går i 9 klasse, og har virkelig brug for hjælp lige her det sidste år. Måske en lærer der kan være med mig her indtil 9 klasse afgangseksamen. Vil gerne aftale nogle faste dage evt på et biblotek, hjemm... -
Hjælp til udregning af universets alder
ForumindlægHej SP Er der nogen der ved, hvordan man kommer frem til universets alder, et form for "bevis", med hensyn til kosmologi og hubbles lov? Tak på forhånd -
Parabelpladder!HJÆLP!
ForumindlægHar fået følgende opgave:En tunnel har et parabelformet tværsnit som vist på figuren. (Højden i tunnelen: 4,3meter. Bredde, afstanden mellem benene, 20,0meter.)Undersøg, om en lastbil, som er 2,5meter bred og 4,0 meter høj, kan køre igennem tunnelen.Destem den største bredde, en vej i tunnelen ka... -
Rettelse
ForumindlægHåber nogle venlige sjæler lige vil rette mine besvarelser til spørgsmålene. Jeg stinker til engelsk, så jeg håber folk vil forklare mig, HVAD det er jeg gør forkert, så jeg kan få rettet op på det. Det er forresten 9.klasse ;D What is your opinion about Love Story Berlin 1942? I think th... -
Oplæg
ForumindlægHej med jer!Jeg skal holde oplæg i engelsk imorgen, jeg skal bare snakke i ca 5 min og lidt mere, det er ligegyldigt om hvad, bare jeg snakekr engelsk.. og de fleste har holdt oplæg om en ferie og det er ved at være for kedligt at høre på!! Nogen der har nogle gode forslag???Tak:) -
tips til 9.kl
Forumindlæghej jeg er en pige på 15 år, der skal i 9.kl efter sommerferien. jeg ville hører om i har nogle gode råd om eksamen, notatteknikker, hvilke fag jeg skal være ekstra omhyggelig omkring PÅ FORHÅND TUSIND TAK!!!! -
Procentregning
ForumindlægVille du gerne hjælpe mig med denne her opgave?:) -
Nogen der vil tjekke det?
ForumindlægOne of the major themes in this short story is definately forgiveness. Kenny is so desperate to have his mother’s forgiveness so their lives can continue but she doesn’t know what to do. It is very hard for her to forgive and pretend that nothing really happend and Kenny is still her little boy. ... -
Årsprøver?????????
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og har fået mine prøver at vide. Skal ikke til nogle eksamener i år, men har 5 årsprøver jeg skal klare.Hvor vigtige er de?!Sidder med et opgaveark med matematik, som vil ligne det jeg skal op i i skriftlig matematik årsprøve. Kan finde ud af 1 ud af omkring 18 spørgsmål. Lader ...
