Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17561 til 17580 af 117955
-
Biologistudiet - meget matematisk?
ForumindlægDavs. Jeg bliver student næste år og overvejer stærkt at t læse biologi. Det eneste der dog kunne sætte en bremse for den ide er hvis det viser sig, at uddannelsen er meget matematisk. Er det en nødvendighed at være en ørn i faget matematik for at kunne læse det - eller er det noget som er til at... -
MEDIERNES PÅVIRKNING
ForumindlægHej alle. Jeg skal til dansk eksamen op i 'mediernes påvirkning'. Jeg vil gerne arbejde med en litterær tekst fx. 'Skabt for hinanden' af Svend Åge Madsen. Men jeg vil gerne se nogle flere muligheder, inden jeg begynder med den, da den er ret svær. Min lærer fraråder mig... -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
sandsynlighedsregning
Forumindlægmin gode ven var til eksamen i dag Opgave 14: I en bestemt virksomhed udgør antallet af kvindelige ansatte på deltid 13 % af det samlede antal ansatte. 54 % af virksomhedens ansatte er kvinder. a) Bestem sandsynligheden for, at en tilfældigt udvalgt kvindelig ansat er på deltid. Blandt de a... -
Ikke-allele gener?
ForumindlægHvad betyder Ikke-allele gener helt præcist og hvad er forskellen på alleler og gener? Skal til mundtlig biologi i morgen, så ville være rart med en lille smule hjælp :) -
Differentiering af funktion med ln()
ForumindlægHey Dette stykke er i mit vejledende eksamenssæt for Mat B skriftlig uden hjælpemidler. 4*ln(x2+2) Hvordan klarer jeg den uden hjælpemidler? -
Eksamensbevis efter fag-løft som valgafg
ForumindlægHvordan tæller årskarakter i fag der er blevet løftet op som valgfaa, fra B til A. Det står på Lectio under "Eksamensbevis", men var under forståelsen at det ikke talte med i gennemsnit. -
Spørgsmål
ForumindlægHey alle. Jeg er 2g nu, og skal forhåbentlig i 3g til sommer. Jeg skal have et snit over 2, for at komme videre. Hvad for nogle karaktere kigger de på, er det de afsluttende b fag de også kigger på? -
Løs andengradsligning
Forumindlægdiskriminanten er 169 er vi enige om ligningen løses med formlen for at finde rødderne? Altså -b+/- kvadratroden af diskriminanten divideret med 2 * a? Se vedhæftet billede -
Samfundsfag
ForumindlægSamfundsfag C , hvordan forgår eksamen ? -
beviser..
Forumindlægnu er det ved at være eksamenstid, og jeg har fået de mundtlig eksamenssprgsmål til mat b idag. I forbindelse med det vil jeg høre om der er nogen som kan fortælle mig beviserne for toppunktformlen og rødderne i et andenrads polynomium. Har selv øvet mig lidt på dem ved at kigge i min bog, og jeg... -
Meiosen
ForumindlægEr de homologe par kromosomer, den oprindelige krosom og den nye kopi af kromosmet?Kevin -
Eksamensprojekt HF Bio og mat
Forumindlæghej. jeg har søgt lidt rundt på nettet omkring nogle emner til min EP. som jeg ønsker at skrive/lave i Biologi b og matematik b. er der nogle som kan komme med et par forslag til valg af emner? hovedeemnet må meget gerne være Biologi og med nogle matematiske beregninger -
Farmaci-uddannelse
Forumindlæg(Til dem der læser farmaci) Hej Sagen er den, at jeg går på gymnasiet nu, og skal til at vælge en uddannelse næste år. Jeg har overvejet farmaci-uddannelsen, og har kemi på B og biologi på B. Jeg interesserer mig meget for biologi faget og er god i det, men i kemi faget er jeg ikke lige så god,... -
Angående karakterer
ForumindlægJamen hej , til at starte med er ikke helt sikker på om det er det rigtige kategori, derfor undskylder jeg med det samme hvis det er forkert. Mit problem lige p.t. er at jeg er desværre ikke en der er særlig meget glad for dansk men mere engelsk, har også valgt at tage HA - Internatio... -
optagelse efter sommer (hjælp)
Forumindlæghej.. jeg vil gerne ind på IHA og læse ingeniør.. kravene er blot: Krav til niveauer? Ud over ovennævnte eksamen er der følgende krav til niveauer: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af mundtlig og skriftlig eksamen på mindst 6,0 efter 13-skalaen eller 02 efter 7-skalaen Fysik ... -
dumpet hvad gør jeg
ForumindlægHej Studieportalen, Situationen er, at jeg er igang med at afslutte 2.g hvor jeg fik 4 i skriftlig og 4 i mundtlig årskarakter i Matematik. I min skriftlige eksamen kom jeg til at aflevere i en anden form istedet for PDF og fik derfor -3... Den uddannelse jeg gerne vil komme ind på kræver Matema... -
Læge - HTX vs STX?
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse, og vi er ved at sende ansøgninger afsted til gymnasielle uddannelser. Jeg har en drøm om at læse medicin efter mine 3 år på gymnasiet. Jeg tager enten STX eller HTX, men jeg er stærkt i tvivl. Der, hvor min tvivlen ligger, er, om hvordan det sociale liv er på de 2 fo... -
Disp. Medicin Kvote 2
ForumindlægFor at opfylde adgangskravene til medicin, kvote 2 på SDU, mangler jeg at bestå skriftlig Matematik samt hæve kemi fra C til B. Så jeg leder rundt på SDU's hjemmeside, og bliver helt lettet da jeg læser at: "Opfylder du ikke adgangskravene anbefaler vi, [...] Uanset om du søger i ... -
reducér og andre opgaver
Forumindlæghej kan du hjælpe mig med følgende opgaver? a) 2x + 3>15 ___ B) 3(2x - 2) < 22 - x ___ c) x i 3 + 16 > 30 ____ Reducér a) 16a - (10b - 2b) = ____ b) 4(a-2b) + 4b =_____ håber du kan hjælpe mig ;) please!
