Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17561 til 17580 af 48240
-
Hjælp!please en dag vil jeg hjælpe dig.:D
Forumindlægjeg har snart eksam, og jeg vil genre vide om der er noget som kan hjælpe mig. Det er mundligt og praktisk eksamination. dvs. at vi skal fremlægge det mundgligt og viser forsøg som har noget med emnet at gøre. hvor kan jeg forberede mig og evt. oplysninger, og lave og vise forsøg. er der noge... -
Bestået eller ikke bestået
ForumindlægHejsa...Vi har diskuteret en del efterhånden, om hvorvidt det er muligt at bestå en studentereksamen med eksamenssnit på under 6.Lad os antage at vi har de to søjler, x og y.x er årskaraktererne, mens y er eksamen.Jeg er så klar over, at man tager gennemsnittet af de to.Men er det dermed muligt a... -
Antal af eksamener.
ForumindlægJeg går i 4.g og er derfor den aller sidste af slagens på den gamle reform. Jeg har pt. været til 7/8 eksamener. 1 i 1.g, 3 i 2.g og 4 (+1 sso) i 3.g Jeg var til matematik eksamen b skriftlig i 2.g. Tæller den med i samlede antal eksamener, når jeg også har haft det på a-niveau i 3.g? Jeg ved d... -
faglige metoder
ForumindlægHej alle i kloge hoveder! Jeg står i den (u)heldige situation, at jeg skal op i DIO på onsdag d. 15. december. Jeg er nu begyndt at forberede mig og til det har vi fået nogle papirer, hvor der står hvad de vil høre om. Det jeg så har svært ved er det med de faglige metoder. Jeg havde fagene engel... -
søger lektiehjælper :)
Forumindlæghej jeg søger en lektiehjælper :) en der kan rette mine opgaver for mig, og hjælpe med ting jeg ikke helt forstår næsten i alle fag men fx. fysik, kemi, matematik og dansk.. jeg betaler for hver en opgave, eller vi kan også aftale antal penge pr time. jeg regner med 2 timer pr... -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
Hvilke fag tæller som A-fag på HTX?
ForumindlægJeg er netop blevet færdig med 2. g på HTX, biotek. linje, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg reelt kommer til at have 4 eller 5 A-fag. Det rimelig relevant ift. den koefficient, jeg kommer til at kunne multiplicere med. Naturligvis er kemi, som jeg har valgt til, bioteknologi, dansk og ... -
Substitution og addition
ForumindlægHej jeg har nogle problemer med min kemi opgave på htx håber i kan hjælpe mig Først skal jeg have strukturformlen for 3 stoffer Heptan cyclohexen Br2 (aq) (bromvand) Så har vi blandet stofferne sammen • Forklar hvorfor opløsningerne deler sig i to faser, og hvad der sker med bromfarven.? &... -
Antal A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej derude (-; Jeg skal her efter sommerferien starte på gymnasiet. Jeg har valgt en naturvidenskabelig linje der hedder Mat A/ Fys B/ Kem B. Jeg har nogle spørgsmål som jeg meget gerne vil have svar på: - Er det en hård linje ? - Har jeg mulighed for at få engelsk på A-niveau? -Har jeg... -
Gymnasieelev søger underviser
ForumindlægHey! Jeg søger en universitetstuderende, til at hjælpe mig med matematik, fysik og kemi. Jeg går selv i 2.g Du skal helst bo i København (jeg bor selv i Holte). Hvor vi skal mødes, og hvad timelønnen skal være, kan vi altid blive enige om. Behovet vil jeg tro er omkring 2-4 gange om måneden á 1,... -
Inspiration til stor opgave
ForumindlægJeg skal til at tage stilling til hvilke fag jeg ønsker at skrive i til den store skriftelig opgave og lærerne er lige så forvirrede som os. Så jeg vil gerne høre om dine erfaringer med den gamle reform? Eller evt emner jeg kunne skrive i? (jeg skal koble 2 fag sammen, biologi, kemi, dansk, hi... -
Medicin studiet?
ForumindlægHejsa. Jeg står med et brændende ønske om at kunne komme ind og læse medicin hvis ikke i år så næste år. Men jeg er lidt forvirret over de adgangskrav og kvoter som de siger. Jeg har været inde og kigge hvis jeg skal studere medicin på KU så kræver det: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B,... -
Studieretning STX - Bioteknologi??
ForumindlægHej Jeg overvejer studieretningen biotek (Matematik A Bioteknologi A Fysik B). Jeg interresserer mig meget for bioteknologi og kemi men ikke vildt meget for matematik. Er det et problem, tror I? Hvad er jeres erfaringer med studieretningen? Er den sværere end andre, og hvad kan I foreslå som va... -
Forberedelse til farmaceutstudiet
ForumindlægHej. Jeg regner med at starte på farmaceut-uddannelsen her til september. Jeg har læst flere steder på nettet, at mange dropper ud af farmaceut-studiet primært pga. kemien er alt for svær. Derfor vil jeg gerne høre fra jer der igang med uddannelsen, om i har råd til, hvordan man bedst mulig... -
Bestemmelse af polaritet
ForumindlægHej. Jeg går på HTX og har Kemi på B niveau, men har fået problemer. Jeg har fået en opgave hvor jeg skal beskrive hvad polaritet er, og komme med et eksempel på et polært stof, og hvorfor det er polært. Jeg ved godt at et stof er polært når der er elektronnegativitet, men det er sådan ... -
FSA retstavning og læsning, maj 2014
ForumindlægHvordan gik jeres eksamen i dag? -
Medicin kvote 2
ForumindlægNogen der ved hvad gennemsnittet for at blive optaget i kvote 2 på AAU var? AU havde nemlig på 11....??? -
Funktion
ForumindlægHej, Jeg har nogle problemer med den her opgave, da jeg ikke ved hvordan man finder a og b. Opgaven lyder: Bestanden af den lille papegøje Alexanderparakit er vokset til lidt af en plage i London. Tabellen viser antallet af Alexanderparakitter i London. År 2000 2005 ... -
Enlig mor på su søger bøger til Finansøkonomi-udd.
ForumindlægHejsa jeg skal starte på finansøkonomi udd. d 1 sep og har netop modtaget min bogliste, da jeg skal købe bøger for 2500 kr til 1. semester tænkte jeg at det kunne være nogle lå ind med nogle brugte bøger som jeg kunne købe. det drejer sig om: Erhversøkonomi akademiuddannelserne grundbog plus opg... -
Perfekt AT-synopsis?
ForumindlægJeg hører fra mange at det ikke gøre noget hvis ens synopsis ikke er helt perfekt fordi det er allligevel fremlæggelsen og metoderne som er vigtigst, er det rigtigt? Fordi jeg sidder og laver min synopsis nu og jeg synes det er så tarvligt at man skal analysere aaaalt sin materiale nu når man h...
