Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17561 til 17580 af 31727
-
Hjælp <33
ForumindlægJeg har faktisk et til spørgersmål. ? Mette arbejde og fik 4000 kr om månden. men så fordobbler de lønen 25 % mere. og nogen par måndre efter fordobbler de 50 % mere. hvor meget tjerner hun så om månden med procent .??? Ps. skriv hvad du gør :D -
omvej til jordemoder uddannelse.
ForumindlægHej! Jeg er en pige som brænder rigtig rigtig meget for at komme ind på jordemoderudd. Men jeg har ikke gennemsnittet nok kan jeg allerede se. Men jeg vil virkelig virkelig gerne efter gym, eller bare sådan at jeg er sikret. Mine 2 veninder ville medicin fra starten men de blev ikke optaget, så ... -
Din opgave er under behandlig, MEN...
Forumindlæg... hvor lang tid tager det??? Jeg uploadede fx en sød lille opgave på 2 sider d. 21/09 og den er stadig under behandling. -
i tvivl om muligheder
ForumindlægHej. Jeg har nogen forskellige spørgsmål. 1. Ved nogen af jer, hvad der sker, hvis man ikke dukker op til sine skriftlige eksamner i 3.g ? Får man -3 som karakter eller skal man bare tage faget om på på HF-enkeltfag eller lignende efterfølgende? 2. Kan man skifte fra gym til erhvervsuddannels... -
Matematiske begreber!
ForumindlægHej vil i gerne forklare disse begreber: Tangent, overfladeareal! og andre nødvendige ting i kan komme med før' en prøve. Også eksempler. -
Tæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen
ForumindlægTæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen i 3.g? -
Fermats kvadrater
ForumindlægLad a = b^2 +c^2. Hvordan kan man bevise, at løsningsmængden(a,b) kun kan antage to værdier. Eksempelvis 221 = 17+13=N(4+i)N(2+3i) = { I: N(5+14i) = 5^2+14^2 , II: N(4+i)N(2-3i) = 10^2+11^2} Dvs. normen til det gaussiske heltal og dens konjugerede giver os en tvetydig løsning, men er det et a... -
SRP
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogle der kan hjælpe med de... -
hjælp
ForumindlægHvordan rejser Man denne her ud? Skriv som pontenstal A:100 B: 500 000 C. 12 000 000 000 -
Monotoniforholdsparenteser
Forumindlæghej :D er meget i tvivl om hvordan man sætter de firkantede parenteser,,,,,,,,de kan jo vende begge veje ikk? men hvorfor kan de det? hvad betyder det hvis de står omvendt?????????? HJÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!!!! -
energiforhold - rulleskøjtevogn
ForumindlægSidder og skal til årsprøve i fyisk C i morgen og er netop kommet til at kigge på rapporten om bevægelse af en rulleskøjtevogn. Vi lader vognen køre hen ad et bord, trukket af et træklod hen over en trisse der indsamler dataet. Nu finder man så den potentielle energi ved at sige E=m*g*h og den ki... -
ABC er ligebenet, A = B = 65°
ForumindlægHej Jeg sidder og bokser med en trekant og håber på, at nogen af jer kan hjælpe....!! Spørgsmålet : Det angives i opgaven at A = B = 65°, men jeg forstår ikke helt hvad de mener med det. Trekanten er desuden også ligebenet og sidelængden a = 17,3 Hvordan finder jeg de resterende sidelængd... -
Eksempler på anvendelse af sinusrelationerne
ForumindlægHej alle Hvad menes der med, at jeg skal give eksempler på anvendele af sinusrelationerne? Kan i komme med et par eksempler? -
observationer
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at forklar diskrete observationer og kontinuerte observationer, og evt. give et eksempel på en diskret stokastisk variabel og en kontinuert stokastisk variabel? Jeg vil sætte kæmpe pris på hjælpen, på forhånd tak :) -
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
hjælp
Forumindlægmit mat sejler, plz hjælp. Skal aflevere i aften... se vedhæftet fil:) opgave a er lavet btw -
Lommeregner
ForumindlægHej folks, det vil nok lyde som et dumt spørgsmål, men jeg stiller det alligevel :) Hvilken af disse to lommeregner foretrækker I, når man har MAT A: TI-Nspire Cas eller Ti-89? Begrund gerne, takker -
Ligningsløsning
ForumindlægHej, Hvordan løser man ligningen; x3+cx=d og har den kun 1 positiv løsning? -
Forkert oplysning
ForumindlægMan bliver ofte mødt af en besked der siger : "Siden findes desværre ikke" -selv om man tidligere har fået at vide -og stadig kan læse- at der er et vist antal sekunder tilbage til at rette i. -
Herlufsholm
ForumindlægNogle der har erfaringer med Herlufsholm? Er det godt? Er det hårdt? Lad os sige at jeg søger ind på et studie som Cand.polit, ville den samfundsvidenskabelige linje på Herlufsholm være et godt udgangspunkt til den uddannelse? Tak Mvh Oscar
