Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17581 til 17600 af 154719
-
Areal under graf
ForumindlægHej alle. Beviset for arealet under en graf lyder således: Da A(x) er en stamfunktion får vi ifølge definitionen af det bestemte integral: (....) = A(b)-A(a) = areal(m). Og så står der: sidste lighedstegn gælder, da A(x)=0 og A(b)=areal(M). Jeg er ikke med på hvorfor man kan sige det sidste, er ... -
Hvad bør jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge valgfag på gymnasiet, men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil vælge.. Er det muligt at få to valgfag på C-niveau?? Og hvad synes I, jeg skal vælge? Psykologi eller filosofi?? Har I nogle erfaringer med fagene osv.? Tak på forhånd. ;) -
kan det passe? (strøm og resistans)
Forumindlægjeg sidder med følgende opgave og ved den første opgave: hjertestarter. når jeg skal beregne resistansen, er det så bare: R = U / I = 50 ohm og når jeg skal beregne effekten, skal jeg så bare sætte tiden ind i t's plads og beregne effekten? og effekten er da 6,08 *106 W synes det ly... -
Eksamen
ForumindlægJeg har lige været oppe til eksamen i engelsk B på STX-niveau, og føler selv at det gik godt, men er normalt heller ikke den bedste til engelsk. Er utrolig spændt på min karakter og har svært ved at vente, derfor lyder mit spørgsmål på, om der ikke er en venlig sjæl, der vil læse den og give ... -
Temperaturstigning
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg får af vide at en resistor med en resistans på 10 Ω nedsænkes i en isoleret beholder med 100 g vand. Der løber en strøm på 1,0 A gennem den i 120 sekunder. Herfra skal jeg så beregn den forventede temperaturstigning i vandet. Jeg gør således: Jeg starter med at... -
Eksamen
ForumindlægDen afsluttende naturvidenskabelig eksamen i grundforløbet - hvad går den ud på? Og kommer den til at påvirke gennemsnittet i 3.g? -
Kemi årsprøve, Forberedelse
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi årsprøve i morgen og ville høre, om I kunne komme med nogle tips til hvilke opgaver der kunne komme i opgavesættet? Altså hvilke der typisk forekommer til eksamen osv. På forhånd tak. -
SSO - ingen kontrol?
ForumindlægJeg kan se der ligger et par emner allerede om sso, men ikke helt med den her tvist. Jeg lånte en god ven hele min analyse af en bog her før jul, til hans SSO. Regnede med at han ville bruge den til lidt inspiration. Men han afleverede tilgengæld hele opgaven som jeg havde lavet den. Endda uden ... -
adgangskrav
Forumindlæghej! passer det virkelig at der er adgangskrav til gym nu på 8.5? håber da ikke at det passer..! passer det? <3333 -
Hjælp til forståelse af sætning
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig fransk eksamen og sidder nu ved forberedelsen. Jeg har fået nogle tekster og i én af teksterne er der noget som jeg er i tvivl om, sætningen lyder: Sa présence est nécessaire pour l'équilibre d'Alexandre, et mieux vaudrait ne pas avoir eu de fils que se rév... -
Hvornår fik piger adgang til gymnasiet?
ForumindlægI min historie opgave skal jeg skrive om gymnasiepiger, og jeg ved godt hvornår piger fik adgang i universitet (1875), men så kom jeg til at tænke på gymnasiet... Er der nogen der ved hvornår piger fik adgang til gymnasiet? -
Eksamen
ForumindlægHej. Hvordan er det helt præcist en kemi-eksamen foregår? Hvor lang tids forberedelse har man? Hvordan er det med hensyn til de spørgsmål man trækker? Og hvor mange er der? Nogle eksempeler eventuelt? På forhånd tak, En MEGET NERVØS Malfoy -
Fag på "nabo"skole
ForumindlægJeg har hørt, at såfremt ens eget gymnasium ikke tilbyder et bestemt fag har man mulighed for med rektors tilladelse at få det på "nabo"skolen. Er der nogen som kender reglen og evt. den bekendtgørelse, som den står beskrevet i ? -
spørgsmål!
ForumindlægFår man pluspoint af at inddrage citater fra den læste tekst, i et referat? -
METODE?
Forumindlæger redegørelse en form METODE i den samfundsfaglige del? hvad er metode egentlig i den samfundsfaglige del? -
hvordan er htx ????
ForumindlægHeeej jeg går i 9. klasse, og skal overveje hvilken gymnasiale uddannelse, jeg skal tage jeg vil spørge alle HTX-elever, hvordan det er at gå der? hvordan var jeres karakter i folkeskolen, og er den steget eller faldet i gymnasiet? evt. nogle gymnasier der kan anbefales ??? :)))) -
IBB eller almindelig?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge som ungdomsuddannelse - enten en såkaldt 'Global studies' linje der sætter fokus på international handel, turisme, samt sprog ELLER en såkaldt IB der omhandler det samme, men hvor undervisningen hovedsageligt foregår på engelsk. Jeg er god til... -
Skifte uddannelse
ForumindlægEr det muligt at skifte til 2. hf efter 2g? I stedet for at fortsætte i 3g mener jeg. Jeg vil gerne have svar så hurtigt som muligt. På forhånd, tak -
Huen?
ForumindlægSpørgsmål: Med eksempelvis et eksamensgennemsnit på 2,9 forløblig og én mundtlig eksamen tilbage - som man måske får -3 eller 00 i - bliver man så studenter? -
Gennemsnitsberegner
ForumindlægHej Er der nogen af jer som har excel ark for gennemsnitsberegner htx chpwest? mvh mig =)
