Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17581 til 17600 af 43092
-
HJÆLP!!må man tage sin telefon med ind til eksamen?
ForumindlægMå man have sin telefon på sig til en mundtlig engelsk eksamen i 9. klasse? Eller skal man lade den være derhjemme? -
hjælp
ForumindlægEr der en person her på portalen der er meget dygtig til engelsk?? Hvis der er kunne det være rart med lidt hjælp! Hvis du har lyst og tid selvfølgelig.. På forhånd tak! -
Korrekt citation
ForumindlægNu står jeg som mange andre og skal skrive studieretningsprojekt og for mit vedkommende er det meste af mit litteratur på engelsk. Studieretningsprojektet skal imidertid være på dansk, som de fleste nok ved, og dertil kommer mit spørgsmål i relation til citation: Hvordan skal man citere en passag... -
oversættelse haster
Forumindlægverdens ældeste tegneserie findes i byen Bayeux i Normandiet.. den er udstillet i et imponerende museum, hvor hele historien bliver fortalt ved hjælp af lysshow, film og plancher før man bliver sluppet ind i den sal, hvor selve mesterværket hængerDen lange udstillingsmontre belyses af et stort a... -
Problemformulering Hist.-Eng.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal i AT skrive om den industrielle revolution i England i fagene engelsk og historie (med samfundsfaglig vinkel) Jeg ønsker primært at komme ind på forholdene under industrialiseringen (arbejdernes) da jeg i engelsk skal læse Hard Times (af Charles Dickens), hvor disse også... -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Optagelse på Universitet?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
At vælge studie...
ForumindlægGodaften folkens, Jeg skriver her for at få nogle inputs i forhold til valg af studie. Jeg har et snit på 6 og er i tvivl om hvad jeg skal læse. (Jeg ved godt, at det er noget, jeg skal gøre op med mig selv.) Jeg blev færdig med STX humaniora i 2014 og har arbejdet siden, og som så mange andre ... -
HF Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg skal snart tilmeldes til at skulle op i HF's optagelsesprøve, og vil gerne lige hører jer som har taget den om hvordan den var. Hvad skal man helt præcist? har hørt den er nem, hvordan nem? Her men historie: Jeg har ikke haft fysik/kemi eller tysk i 9 klasse, kun let tysk hvor ... -
Franskmand giver fransk lektiehjælp
ForumindlægFRANSK UNDERVISNING i Horsens (og i København om lørdaggen) Goddag, Jeg hedder Albérick og jeg vil gerne undervise fransk til motiverede mennesker der har lyst til at lære sproget. Jeg er franskmand og jeg taler lidt da... -
AT og borgerretighedsbevægelsen
ForumindlægHej med jer. Jeg har AT i denne uge, i fagene Engelsk og Historie '''A'''. Jeg har valgt og skrive om Rosa park, og måske sætte fokus på hvilke fremskridt hun gjorde for den afro - amerikanske befolkning. Men så skal jeg self også have noget engelsk ind over det. Jeg ved... -
Gyldig studieretning?
ForumindlægKære alle, Jeg går i 3.g og har studieretningen Musik A, Engelsk A, Dramatik C. Mine fag gennem mit gymnasieforløb er/har været: A: Musik, engelsk, dansk, historie, spansk B: Matematik (Valgfag fra C) C: Idræt, samfundsfag, matematik (nu B), fysik, samfundsfag, biologi, religion, naturgeograf... -
Den nye HF
ForumindlægJeg har 1 spørgsmål i forhold til den hvis man er startet sin HF før 2017 og har færdiggjort fagene: Mat C Kemi C Georgrafi C Dansk A Engelsk B Religion C Samfundsfag C Men mangler sin eksamen i et kreativt fag, samt Biologi C kreativt fag C Vil man så godt kunne tage sine valgfag ... -
udvekslingsstudent i USA
ForumindlægHej.. Jeg blev færdig med min student eksamen her i sommers men min engelsk karakter var ikke god nok derfor vil jeg til USA eller Canada for at blev god til engelsk. Er der nogen der ved hvor meget kost og kan man får støtten for forskel organisationer. -
Analyse og tolkning.
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder her med et engelsk essay.. Opgaven er at jeg skal analysere og tolke den, men jeg er blevet lidt i tvivl om hvordan man gør! Nogle der kan give nogle forslag til hvordan man analyserer og tolker et engelsk essay? :-) Håber I kan hjælpe! - Simone. -
Plagiat.
ForumindlægJeg har i min opgave mange kilder på engelsk som jeg har omformuleret og skrevet på dansk i biologi. Jeg har ved få sætninger oversat dog er det meste af det en samling af flere afsnit på engelsk til dannelse af et afsnit på dansk. Er det plagiat? Jeg har kilder til ALT! -
Vær sød og hjælpe mig :-D
ForumindlægEfter skolereformen er der kommet nye "udtrækningspuljer" Hvad lyder de på For jeg ved godt engelsk og fysik mundtligt er obligatorisk Men nu er idræt mundtlig også en del af udtrækspuljen?? -
24 timers
ForumindlægHej, jeg har fundet ud af at jeg skal op i engelsk 24 timer og tysk 24 timer.. Hvordan er det lige det er /foregår ?? Skal man selv søge materiale eller hvordan hvornår trækker man et emne hvor er forberedelsestiden?? -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til eksamen???
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til eksamen???? Nogen som har nogle gode råd til fysik/kemi eksamen og engelsk eksamen??? Og generelt bare nogle gode råd til hvad der virkelig trækker op til eksamen? -
Foredrag
ForumindlægHej mennesker (:Nogen forslag til et engelsk foredrag som skal køres i ca. 10 min?? - Jeg er helt udtømt for ideer..Gerne noget hvor der er mulighed for en diskution bagefter./// MWGB
