Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17601 til 17620 af 46442
-
AT - Menneskets oprindelse. (Charles Darwin
Forumindlæghej jeg skal skrive AT nu her til den 3 marts. jeg er lidt på bar bund ang. en retning indenfor et fag jeg skal skrive i. jeg har valgt at skrive om Menneskets oprindelse, hvor jeg lægger mest vægt på den biologiske del, om genetik osv. men problemet er at jeg har valgt historie uden rigtig at ... -
Dårlig HHX. Mulighed for HF?
ForumindlægJeg kender en særdeles velbegavet ung mand på 24, som kom galt afsted med en dårlig HHX fra 17-års alderen. Han valgte den gang at gøre den færdig trods alt, fordi han troede, at det i det lange løb ville være mest fornuftigt at have et eller andet færdigt papir, selvom det ikke var den rigti... -
Udregning af gennemsnit?
ForumindlægVille lige høre om nogle kan fortælle mig hvilke fag jeg skal regne med i mit gennemsnit? Har/vil afslutte følgende fag inden sommer: Dansk A mundtlig Dansk A skriftlig Engelsk B Mundligt Engelsk B Skriftlig Matematik B Mundtlig Matematik B Skriftlig Biologi B Mediefag C Tysk C Naturvidenskabelig... -
Mdt. Dansk (10 eller 11 tal?)
ForumindlægDa jeg på torsdag skal op til mundtlig dansk eksamen (FSA, er jeg på jagt efter nogle guldklumper! :D Problemet er at jeg er MEGA nervøs! Jeg vil utrolig gerne score et 10 eller 11 tal, men har dog ingen til at biddrage med tips, råd eller noget som helst. Jeg har selvfølgelig læst, men har dog ... -
Hvordan forbedrer jeg eksaminationen?
ForumindlægHejsa.. Min første mundtlige eksamen blev overstået i sidste uge.. Jeg fik ikke højere end 7 ud fra argumentet, at jeg havde kigget for meget i de notater, jeg havde skrevet i forberedelsen.. "du kom fint igennem det hele, men...." øv! Har fået karakteren og det er selvfølgelig for... -
Skal jeg gå 1g om?
ForumindlægSkal jeg gå 1g om???? Jeg er en 1g elev med et årskarakter snit på 4,5 men et eksamsnit på under 2,0 Jeg har fået en masse at vide for at kravene for oprykning er mindst 2,0 i årskarakter snit, og dit eksamsnit ikke som sådan kan påvirke din mulighed for ikke at rykke op i 2g. Derudover har jeg ... -
Reeksamen & 3 eksamenforsøg
ForumindlægHej allesammen Jeg er lige startet på økonomiuddannelsen på Københavns Universitet. Jeg læser pensum til forelæsninger, afleverer mine opgaver og synes egentlig at jeg lægger en stor indsats i studiet. Alt i i alt går det udmærket for mig, selvom det kan være lidt hårdt til tider her i starten. ... -
At læse op
ForumindlægGoddag kære brugere. Jeg kunne godt tænke at høre fra jer, hvordan i har tænkt jer at læse op til de kommende mundtlige eksamer. Jeg har 4-6 dage mellem hver af mine 4 mundtlige eksamer, men er itvivl om jeg kan nå at læse alt op på disse dage, eller om det er bedst at begynde at læse op nu. De... -
Undlade at låse mit gennemsnit?
ForumindlægHej, Jeg skriver fordi jeg er ved at færdiggøre HF på Holstebro Gym, og på nuværende tidspunkt har et karaktergennemsnit (inklusiv A-bonus) på 10,2 . Jeg mangler én eksamen (Mundtlig Dansk) og er lidt usikker på om jeg bør lade være med at aflægge den, for at kunne garantere, at jeg kan bl... -
Matematik mundtlig A-niveau - hvor svært?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg rigtig gerne vil have et 4-tal til den mundtlige mat A eksamen. Hvor meget bedømmer I at man skal kunne, før dette kan lade sig gøre? Har tænkt mig at fokusere mest på beviserne, og undgå så mange af deres spørgsmål som muligt... SKAL man desuden gennemføre et bev... -
AT - spørgsmål
ForumindlægHej. Er der nogen der ved om man må ændre noget på sin synopsis til AT-eksamen? Jeg kan nemlig se, at min konklusion ikke hænger helt sammen, så jeg vil meget gerne ændre noget på den. Anyone? -
Niendeklasse fysik/kemi afgangsprøve
ForumindlægJeg skal op til fysik/kemi eksamen om et par dage, og jeg er ikke helt sikker på hvordan den foregår. Den varer to timer, og jeg ved godt at man trækker et emne og laver forsøg, men hvad sker der ellers i de to timer :) -
mundlig spansk oplæg
ForumindlægJeg skal til eksamen i mundlig spansk på tirsdag. En del af eksamenen består i at holde et mundligt oplæg om Madrid. Jeg har lavet oplæget, men vil meget gerne have nogen til at læse det igennem og tjekke det for eventuelle fejl.Mvh. Louiseline -
Studie
Forumindlæghej har lige et spørgsmål.\n\njeg går i 1.g, og jeg afslutter 4 af mine fag i år. \nhvis jeg nu får dårlige års-/eksamens karakter, kan jeg så godt ændre det, på et eller andet tidspunkt? -
Omkreds af trekant
ForumindlægFølgende opgave er en opgave u. hjælpemidler:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0586SF.pdfDet drejer sig om opgave e)Umiddelbart må B være 90 grader, men hvad mangler jeg så at gøre. -
S: mundtlig tysk!
ForumindlægHalløjsa!Jeg skal op i mundtlig tysk her den 29. maj! (ØV)Er der nogle der har nogle gode "blærerøvssætninger", eller bare gode sætninger man kan fyrre af til eksamen? Jeg har brug for en masse gode råd ! Hjææælp… Ps. Det folkeskole -
Findes disse tekster på dansk?
ForumindlægHejsa.. Jeg vil blive meget glad hvis nogle af jer herinde ved om de her to tekster findes på dansk også:B.Brecht: Von der Kindesmörderin Marie FarrarogB. Brecht: Der Augsburger KreidekreisJeg skal nemlig op til tysk eksamen snart, og derfor vil det være en god hjælp til forståelsen. På forhånd m... -
Naturfag
ForumindlægHej.. Er der nogen der har svarene til dagens sproglige eksamen i naturfag for 2.g? Eller evt. et klogt hoved, der gider regne den ud.Jeg ved ikke hvor man kan finde prøven henne, men vil gå ud fra at uvm.dk ville være et godt bud. -
Fremlæggelse
ForumindlægHejJeg skal snart op til spansk eksamen, og er blevet helt i tvivl om hvordan man egentlig begynder en fremlæggelse på spansk. f.eks.I denne fremlæggelse vil jeg snakke om Fidel Castro.Hvordan siger man det på spansk?mvh.Nick H. Lauritsen -
Fysik fremlæggelse
ForumindlægHejSkal til Fysik eksamen 2g, og har fået at vide man kan tage udgangs punkt i en rapport/forsøg man har lavet.Tænkte på når man så fremlægger skal det så være, sådan at man siger:Formålet var...Teorien var...Fremgangsmåde var...osv.Det går jo bare hen og bliver rimeligt slavisk.Nogen som har en ...
