Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17601 til 17620 af 158493
-
Overvejelser om fremtiden
ForumindlægHej allesammen, Nu har jeg gået på HTX i tre år, og i dag har jeg fået mine årskarakterer samt en liste over de fag jeg skal op til eksamen i. Mine karakterer igennem disse tre år har været nogenlunde, men jeg synes godt jeg kunne have gjort det en del bedre, specielt i de første to år. Derudove... -
Råd søges
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået svar fra mine årsprøver dermed sagt har jeg fået 00 i skriftlig og 02 mundtligt. Jeg afslutter matematik på B næste år, jeg brænder virkelig for at blive bedre. Hvordan kan jeg rykke mig til et 4-7 tal? Evt. fif til at bruge min sommerferie på? -
Studier der ikke kræver højt snit
ForumindlægHej, er det rigtigt at man kan komme ind på KU uden et højt snit hvis man søger ind på: Matematik Kemi Fysik ? -
Variabelsammenhæng
ForumindlægSidder her og skal til Matematik eksamen imorgen og er kørt fast i disse to opgaver så ville høre om der er nogle som kan hjælpe mig med at løse mit problem ?! - Mange tak :) 11) Redegør for eksponentielle sammenhænge (y=b⋅a^x), herunder betydningen af a og b. Beskriv to ... -
Hjælp til aflevering... differentialligninger
ForumindlægHeeeej, jeg har rigtigt svært ved denne opgave, håber i kan hjælpe mig... -
Korteste afstand mellem punkt på cirklen
ForumindlægHej derude kan i hjælpe mig med denne opgave aner seriøst ikke hvad jeg skal gøre??? Beregn den korteste afstand mellem et punkt på cirklen med ligningen (2+2)^2+(y-3)^2=16 og linjen med ligningen y=2x-10. -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
Hvilke gymnasier tilbyder Arabisk?
ForumindlægJeg leder efter gymnasier (STX) som underviser i Arabisk på B og A niveau. Helst som studieretningsfag, men ellers som valgfag. Har fundet to steder som udbyder det som fag til HF, men vil helst tage en STX. -
Uni
ForumindlægHejså, Mit spørgsmå er hvis man har dumpet mat A til årskarakter men har bestået til sommer eksamen og den uddanelse man har søgt ind kraver mat B så er der chance for at man kommer stadige ind? Håber jeg kan høre noget hurtige tilbage:) -
dumpet ?
ForumindlægFor at komme ind på it-ingeniør uddannelsen: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af standpunkts- og eksamenskarakterer på mindst 02 efter 7-skalaen. Årskarakter: 4 i mundtlig og 02 i skriftlig Eksamen: 02 i mundtlig og 00 i skriftlig Jeg har min sidste eksamen på mand... -
10 prøver
ForumindlægPå ug.dk står der: "Eksamen Den samlede eksamen på stx består af mindst 10 skriftlige og mundtlige prøver og et studieretningsprojekt." fra: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-stxny Men det er da ikke MINDST 10 prøver, det ER 10 prøver, ikke? -
HA (jur) og mat
Forumindlæghej, jeg har netop fået brev om at jeg er blevet optaget på ha (jur) (fra en standby-plads), det var ikke min første prioritet og derfor har jeg ikke undersøgt uddannelsen så meget (som jeg måske burde.. ) synes den lyder ret spændende men er lidt nervøs for hvor god man skal være til matematik ... -
TERMINSPRØVE
ForumindlægHej derude. I morgen tidlig skal jeg til terminsprøve og dertil kunne jeg godt bruge nogle noter eller gode råd, da matematik ikke er min stærke side :) Jeg har det på 2. år og på B-niveu. kan nogen hjælpe? VH Niels :) -
Notater?
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til matematik skriftlig eksamen på b niveau imorgen. Vil høre om nogle af jer, har nogle gode notater liggende, som jeg må låne, eller om i kan nogle steder hvor man kan finde relevante notater. Mange tak på forhånd. :) -
hvilken formlen?
ForumindlægHej. er der nogen som ved hvad denne ligning hedder: N = b*a^t -
REDUCERE
Forumindlægreducere (a+3b)"2 + b(a-9b) - 7ab -
Økonomi eller HA almen?
ForumindlægHej. Kunne godt tænke mig at høre fra nogle, der læser økonomi, især hvis de kommer fra hhx. Jeg synes HA almen linjen lyder utrolig spændende. Fagene kender man og det er alt sammen brugbart og den er bred. Men jeg synes ikke det virker til, at der er matematik nok. Jeg elsker mate... -
forskrift for f
ForumindlægFunktionen f har arealfunktionen A(x)=2x^2-3x+1 Besten em forskrift for f. Hvordan finder jeg den? -
11 eller 13
ForumindlægHejJeg er en dreng på 16 der skal op til matematik eksamen på FS10 Neveau. Hvad skal der til for at få 11 eller 13? -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau?
