Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17621 til 17640 af 119569
-
Hjælp - Karakter
ForumindlægHej jeg har i dag været til biologi eksamen, og jeg var så heldig at trække det emne jeg mindst ville have :/ Og jeg fik dermed 02 .. I årskarakter fik jeg 10 og i eksamen 02 Hvor meget gælder begge karakter? -
help me please! :)
ForumindlægI en park skal der anlægges en trekantet scene samt et publikumsområde. Sammen med scenen danner publikumsområdet et rektangel med sidelængderne 2x og y. Publikumsområdet er på tre sider afgrænset af et hegn. Den samlede længde af hegnet skal være 300 m. a) Bestem y udtrykt ved x, og bestem are... -
Engelsk skr. prøve!
ForumindlægHej, er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan finde gamle eksamenssæt til engelsk(skr.), hvor man kan øve sig. Havde en gang prøvet en hjemmeside, hvor der var delprøve 1, med løsning. Jeg kan dog ikke finde den nu! Håber i kan hjælpe mig, skal snart op til en prøve, og vil meget gerne... -
Supplering
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål angående supplering. Hvis man har afsluttet et supplering kursus får man så et dokument hvorpå kun eksamensresultatet fra selve kurset står, eller bliver karakteren direkte tilføget på mit stx eksamensbevis? ( --> ville man have mulighed for ikke at "nævne&q... -
Hjælp til binomialfordeling og normalfordeling
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe med disse eksamenspørgsmål til min mundtlige eksamen i matematik B. :) På forhånd 1000 tak - det er en kæmpe hjælp, da jeg har ekstremt svært ved matematik! a) Redegør for forskelle mellem binomialfordelingen og normalfordelingen? b) Forklar, hvad der menes med et k... -
Gærings reaktioner og Differentialligninger
ForumindlægHej folkens. Jeg fik min SRP problemformulering for to dage siden. Mine opgave handler, som læses på overskriften om Gærings reaktioner og Differentialligninger. Da jeg i sidste øjeblik valgte det her emne, har jeg først nu fudnet ud af, at jeg ikke rigtig har styr på det :( (ved godt, det er m... -
Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner?
ForumindlægHej. Jeg har opgaven: "Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner?", men jeg er lidt usikker. Opgaven skal helst løses uden Maple. - hjælp vil værdsættes :D -
gode fif TAK
ForumindlægHej alle Skæbnen ville at dansk skulle være min sidste eksame på STX. Da jeg jo er ved vejs ende, er motivationen ikke speciel hø,j i henhold til hvordan jeg får læst mit pensum på den bedst mulig måde....Sååå nogle der har nogen gode fif, til hvordan det kan gøres....? -
simpel reduktion
ForumindlægFølgende udtryk skal reduceres: (a^-1)^2(b^2-1)/(b+1)a = a^-2(b^2-1)/(b+1)a = må jeg gerne som det næste bare gange a^-2 ind i parantesen? Min 1.g's matematik er ikke lige genopfrisket endnu :/ -
diff. ligning
Forumindlæghar ligning y' =-y + 1 og så skal jeg løse f(0) = 1 og g(0) = 0. begge er løsninger til diff ligning. Den fuldstændige løsning skulle gerne vøre c * e^(ax) - b/a.. så vil jeg sige at f(0) = c*e^(-1*0)-1/-1, men så får jeg c til 0, det kan da ikke passe? :S -
Valg af fag til SRP
ForumindlægHej til alle jer på studieprotal. Jeg er desvære kommet i den problemstilling, at det jeg troede kunne blive mit studieretningsprojekt, ikke kan lykkes alligevel. Så jeg tænkte på om der var en af jer, som har et eksempel på en rigtig god kompi. af Matematik og kemi? Matematik er på A niveau, men... -
Supplering
ForumindlægHej Studieportalen, Hvis jeg samlet har dumpet Matematik på B-niveau (4 4 årskarakter og -3 til eksamen), men min drømmeuddannelse alligevel kræver Matematik på A-niveau, kan jeg så godt supplere og bestå faget på A-niveau i mit sabbatår, så jeg består adgangskravene til min drømmeuddannelse? -
Optagelsesprøve
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal her den 18. maj til optagelses prøve på gymnasiet (stx), hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, enge... -
Lidt eksamenshjælp
ForumindlægEksamen står for døren, og jeg har været så heldig at få udtrukket kemi. Jeg har kemi på højtniveau. Det jeg godt kunne tænke mig var udover mine egne noter, noter om følgende: -Forskellige typer reaktioner (addition, substitution, elimination, osv.), hvordan man kan se hvornår det er det ene o... -
Spørgsmål
ForumindlægJeg har fået 02-02 i årskarakter, og skal til skritflig eksamen, jeg ved jeg får 00. Har jeg så dumpet matematik b? -
nogle fejl
Forumindlægevt fejl eller en bedre måde at formulere på i denne lille tekst:After we have talked about what it is, that makes this fairytale interesting, moving and funny. We figured out, that a very important part in this fairytale is, that this fairytale is very short. It’s not a big and boring fairytale ... -
Funktion
ForumindlægJeg skal have isoleret a i følgende funktion: y=b*x^-ka, håber der er en der kan hjælpe også med forklaring, altså skridt for skridt. -
Udled formel til punktsandsynlighed
ForumindlægHejsa... Jeg skal til at udlede formlen for punktsandsynligheden i en binomialfordeling samt middelværdien og variansen, og jeg er helt på bar bund, og ved ikke hvad jeg skal gøre..! Nogen der kan hjælpe eller har forstand på det? På forhånd tak.. -
e^x spørgsmål
ForumindlægHvad er beviset for, at man ikke kan differentiere e^x? -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag?
