Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17621 til 17640 af 31727
-
Logistisk vækst
ForumindlægJeg vil gerne hører om nogle kan hjælpe mig med og forstå denne opgave? På forhånd tak -
atv problemregning
Forumindlægjeg har brug for hjælp til 4.1 -
Bestemmelse af brøk
ForumindlægMin lærer har stillet mig denne opgave: Hvis tælleren i en brøk øges med 87 og nævneren med 1, er brøkens værdi 2. Hvis i stedet tællerens værdi mindskes med 6 og nævnerens værdi fordobles, bliver brøkens værdi 1/14. Bestem brøken. Jeg prøvede at stille det op som to ligninger me... -
sprøgsmål til sandsynlighedsregning i hånden.
ForumindlægHej jeg har prøvet at løse denne opgave ( jeg har vedhæftet opgaven) jeg vil bare lige spørge om jeg har fået det rigtige resultat. jeg har fået 0,14 = 14 % sandsynlighed for at det ikke er en rød farveblyant der bliver trukket? -
Er Gymnasieeleverne blevet klogere?
ForumindlægNu følger jeg tit med herinde og jeg synes jeg kan se der er kommet længere og længere mellem de som faktisk søger lektiehjælp under emnet "privatlærer" og de som tilbyder lektiehjælp her på sitet. Skal det ses som om Gymnasieleverne er blevet klogere? Eller er det nærmere et bevis for ... -
opgave 206 og 208
ForumindlægHej er der en der vil hjælpe med disse opgaver tak ! 1) Gør rede for, at funktionen f(x)= 2e^0,5x2-1 er løsningen til differentialligningen f `(x)=xf(x) + x 2) Vis at funktionen y=ln(e^x + e - 1 ) er en løsning til differentialligningen dy:dx = y * sin(x) Håber der er nogen der ... -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHar problemer med disse opgaver (se bilag) Har fundet frem til at retningsvektoren er: Hvordan bestemmer jeg parameterfremstillingen her? -
Sandsynlighed
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe? Jeg forstår godt hvordan man regner det, men gør rede for??? Jeg har vedhæftet opgaven -
Egenskaber ved tallet Phi
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skriver en opgave om det gyldne snit, og har virkelig brug for hjælp. Jeg har fået stillet til opgave, at beskrive de aritmetriske egeskaber ved tallet Phi. Her skal jeg redegøre for at; phi/phi+1 = 1/phi. Er ikke helt sikker på, hvad dette indebærer, om man bare skal reg... -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
Ortogonale Linjer
ForumindlægEr i tvivl om hvordan man skal lave denne opgave Linje l har ligningen y= 2x+5. Bestem ligningen for den rette linje m, der er ortogonal med linjen l, og går gennem punktet (2,3). -
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
klage?
ForumindlægJeg har fået 7 i srp. det er ikke en dårlig karakter, men i forhold til mit normale niveau er dette lavt og skuffende. jeg overvejer at klage da jeg selv mener min SRP er til en langt højere karakter. er der nogle der kunne tænkte sig at læse den igennem og komme med deres mening om opgaven? :) -
Hvad er en potens?
ForumindlægHvis 5 er grundtallet/roden i 52, og 2 er eksponenten, hvad er potensen så? -
Valgfag. Mat B + samf B? Eller Historie A, eller nøjes med B? + samf B?
ForumindlægHey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf B. Da jeg gerne vil læse erhverskøkonomi på uni, når jeg bliver færdig. Eller retter det er pt det jeg... -
Geometri - find højden af en trekant via arealet
ForumindlægGo'aften folkens. Når man har fundet arealet af en trekant, kan man via arealet udregne højden af trekanten. Problemet er bare jeg ikke helt kan huske hvordan det fungere / kan ikke finde det i mine notater. Så ville sætte stor pris på, hvis en lige kunne komme med en forklaring og formel. ... -
Gennemsnit på STX
ForumindlægHej jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det der med gennemsnittet. Hvis man har fået 7 til eksamen og der er en vægtning på 1,5 er det så bare at gange dem sammen og få karakteren? Desuden er det så gennemsnittet af de 8 eksaminer der gælder eller for samtlige fag igennem årene?? -
Medicin kvote 2 - AU
ForumindlægHej alle sammen Jeg har taget fag om med henblik på at forbedre mit kvote 2 snit i henhold til kvote 2 reglerne på Aarhus universitet - og jeg har søgt medicin. Jeg har lidt erhverserfaring, hvor jeg har sendt dokumentation afsted allerede dengang man skulle søge kvote 2, og nu har jeg færdiggjo... -
Reducer udtrykket
ForumindlægUdtrykket hedder: (u-2v)^2/u^2-4v^2 Har prøvet på at reducer udtrykket, men har ikke kommet frem til en brugbar løsning. Nogen foreslag/tips til, hvordan jeg kan komme igang med dette udtryk, således jeg kan få det reduceret? -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ...
