Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17621 til 17640 af 43092
-
AT-årsprøve selviscenesættelse og overvågning
ForumindlægHej alle sammen derude.. Jeg har et kæmpe problem.. Vi skal igang med at skrive vores AT5, som skal handle om selviscenesættelse eller overvågning. Det har været en årseksame sidste år (2011) -Jeg har to fag som jeg skal koble sammen, som er Engelsk A og Samfundsfag på B .. JEg er helt blank. ... -
Outline Donald Trump
ForumindlægHej venner, Jeg skal til engelsk prøve her om lidt og jeg har valgt overemnet: The Extreme og mit underemne er Donald Trump. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte ud, men tænker at jeg vil snakke om hans holdninger. Har I eventuelt nogle gode personer/film osv. man kan perspektiverer til? Ko... -
Betydning af "blue" i sange m.v.
ForumindlægHar flere gange lagt mærke til, at man i engelske sange synger om personer der på den ene eller anden måde er "blue" (blå). Har ikke selv kunne finde betydningen heraf, men det må have en eller anden overført betydning, måske endda det samme på dansk, omend jeg aldrig har hørt et udtry... -
Hjælp med en sætning!
Forumindlægjeg skal skrive på engelsk: Ole tog hans mobil telefon og ringede til hans forældre og sagde at vi var gået ned i grotterne. jeg skrev: Ole took his mobile phone to call to his parents and said that we were going into the cave. eller Ole took his mobile phone and call to his parents and said that... -
Mangler hjælp til tekster..
ForumindlægHej alle.. Jeg er ved at forberede min engelsk eksamen og er gået ret meget i stå ved nogle bestemte tekster og ville høre om nogen kan hjælpe mig hvis i har haft noget at gøre med dem.. - Clara's day af Penelope Lively - Educating Rita af Willy Russell - Manhood af John Wain - Summerhill - ... -
International økonomi og engesk?
ForumindlægHej alle! Jeg står i den situation - som så mange andre af jer herinde - at jeg skal til at skrive studieretningsprojekt. Men da IØ ikke er mit stærkeste fag mangler jeg virkeli ideer til hvad jeg kan vælge at skrive om. Mit hovedfag er International og engesk er mit bifag. Jeg har vedhæftet e... -
help middelalder
Forumindlægnogen der kan fortælle lidt om københavns grundlæggelse i 1167? -
GSK som aftenundervisning?
ForumindlægEr der nogle der kan anbefalde en god skole, hvor det er muligt at tage et GSK kursus i engelsk a som aftenundervisning? -
Cand merc CBS engelskkrav
ForumindlægHej alle.. Jeg er en HA studerende fra Århus på 4 semester som overvejer at læse min kandidat på CBS næste år. Jeg overvejer at læse linjen "Accounting, Strategy and Control" som er på engelsk. Mit spm. er ... -
ordbog og oversættelser
ForumindlægSøgeresultater for “lus” Der blev fundet 1 post i Dansk-Engelsk: lus substantiv <-en, -, -ene> Oversættelser: [Zoologisk] louse - She watched the louse in the microscope [Zoologisk] (i håret) head lice - She was afraid her children had head lice [Figurativ] (om menneske) worm - He is ... -
SE HER!!! øvelsesstil til på onsdag
ForumindlægheeeJ folkens:) har min egen lille version af denne korte tekst men ville lige høre hva i ville skrive til denne tekst dansk: Brødrene Grimm udgav i 1812 en eventyrsamling, som alle børn kender til. Den består af folkeeventyr, som de har hørt. hvem kender ikke rødhætte, som møder ulven? eller s... -
Eksamen..
ForumindlægHej! På torsdag skal jeg op til skriftlig engelsk. Jeg har svært ved skriftlig engelsk og især er jeg nervøs for læseprøven! Nogen tips og tricks til hvordan jeg klarer mig? :-( -
HJÆLP - kan jeg komme ind?
ForumindlægHej!! Mangler lige et hurtigt svar! Nogle der ved hvis man gerne vil tage en uddannesle på Kbh's Universitet og der kræves at ex. Engelsk B er bestået.. Jeg har engelsk på A men har fået 10 i årskarakter mundt. , 7 i års karakter skr. , men 00 i eksamen skriflig?? har det betydning?? Er eng... -
2g og elendig til sprog
ForumindlægHej, har brug for lidt hastigt hjælp. Jeg går i 2g og er elendig til engelsk/tysk ordstilling og kongruens. Jeg er tosproget, dette kan muligvis have en hvis effekt, samtidigt med at jeg fra naturens side ikke er så dygtig til ordstilling. På den privatskole jeg gik i mine folkeskole-år, fik j... -
Hvilket Gymnasium?
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse noget indenfor medecin, eller jeg har overvejet at lidt at læse til læge, men hvilket gymnasium er så bedst til denne retning? jeg håber at jeg får en god debat ud af det. -
jeres endelige snit
ForumindlægHvad blev jeres endelige snit så? og er i tilfredse/utilfredse samt hvad skal i bruge det til?Personligt fik jeg et snit på 10,0 hvilket er rimelig tilfredsstillende. Efter sommerferien har jeg tænkt mig at læse jura :-) -
Om at slette mails
ForumindlægHej Jeg har nogle oldgamle mails fra 17-hvidkål, hvordan får jeg slettet dem? De, der har sendt mig dem, må nærmest være blevet bedsteforældre nu. -
AT - Katastrofer: årsager/konsekvenser
ForumindlægJeg vil gerne skrive om invasion fra rummet og vil anvende mediefag (afsluttet c-niveau). Jeg ved ikke hvilke andre fag jeg skal arbejde med. Jeg vil inddrage filmen 'independence day'. Skal jeg vælge engelsk, fordi filmen er på engelsk (a-niveau)? Så tænkte jeg også på om historie (ogs... -
SSO
ForumindlægHej..Skal skrive SSO i historie, men har lidt problemer med lige at få klargjort hvad mit emne skal være.Jeg har også samf, så vil gerne kunne komme ind med nogle begreber fra dette fag.Havde tænkt på at komme ind på en konflikt eller krig, hvor jeg kan bruge begreberne "realisme", &quo... -
AT - Kinas udvikling, hjælp! :)
ForumindlægMin synopsis-problemformulering (fag: his A og samf A): Med udgangspunkt i Deng Xiaopings reformpolitiske vision (1978) vil jeg analysere Kinas reelle økonomiske udvikling (fra 1978 og frem), og undersøge hvilke(n) udviklingsteori(er) der kan forklare udviklingen. Endvidere vil jeg vurdere, hvor...
