Søgning på: srp engelsk psykologi. Resultater: 17621 til 17640 af 33479
-
Romantisme/biedermeier, modernisme og digtanalyse
ForumindlægHej alle! Jeg er i den heldige situtation at skulle op til studentereksamen i dansk (gab..) Det har aldrig været mit stærke fag, og jeg har et par hurtige spørgsmål som jeg utrolig godt kunne tænke mig at en der vidste lidt mere om emnet (end mig..) kunne svare på. Jeg har ledt overalt, og jeg s... -
Haster, tak ;)
ForumindlægHej, jeg er hedder Malene, er 19 år og i gang med 3.g med fagene Tysk A, Eng A, Bio B og Samf B. Jeg har fået et tilbud om at kommer i studiepraktik, men den skal besvares inden midnat (kan dog vente hvis der er pladser til overs, så selvom nogle først ser det her spøgsmål nogle måneder sener... -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
Til jer der ikke ved hvad er forskel på..(empati og sympati).
Forumindlæg... empati betyder indlevelse, medfølelse, evnen til at føle for andre mennesker og dyr. Sympati betyder om du kan lide eller ikke lide, er enig eller uenig med andre mennesker. -
Skifte over til Medicin.
ForumindlægHej. Jeg har snakket med en del folk, og jeg har fået afvide at det kan lade sig gøre at tage 1 semester i Biologi studiet, hvor man kan efterfølgende vælge at starte på Medicin studiet. Det burde kunne lade sig gøre da man har samme grundforløb fik jeg af vide. Er det noget i kan bekræfte/afkræ... -
kender du en god bog
Forumindlægheii... er der nogen der kender en god bog som er fra nyere tid 1980-2008 så vil jeg meget gerne høre fra jer.... -
Eksempler på talepapirer!
ForumindlægEr der ikke nogle venlige sjæle derude, som har lyst til at smide deres talepapirer herinde i denne tråd, for mangler virkelig ngole eksempler på, hvordan man skal gribe fremlæggelsen an. Jeg har læst mange af de andre tråde, men har brug for noget konkret! Please :) -
Hvem er Else christensen?
ForumindlægHvem er Else christensen? er der en der kan fortælle mig kort om hende? tak på forhånd :) -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Hvis ikke medicin - hvad så?
ForumindlægHej derude. Jeg skal til at søge ind på nogle videregående uddannelser, hvor min 1. prioritet er medicin via kvote 2 (søger ind på SDU og AAU). Det er ikke sikkert jeg kommer ind de to steder, da man udelukkende bedømmes ud fra en MCQ (en multiple choice test). Jeg vil så egentlig gerne høre om ... -
tværfaglighed
ForumindlægTværfaglighed i gymnasiet kan jeg ikke lige få overblik over. Hvordan kan historie og biologi kombineres ? eller biologi og dansk ? Den kan jeg ikke lige knække......nogle indput ? -
Freud
ForumindlægHvordan kan Freud anskues som værende et videnskabeligt gennembrud? - hvordan bliver han modtaget i dag - for og imod? -
hvilke teoretikere skal jeg bruge?
ForumindlægHej med alle jer derude.. Jeg går på læreruddannelsen og skal aflevere en skriftlig eksamenopgave om ikke så længe. JEg er dog bare gået i stå. Min problemformulering er: Hvordan kan jeg som lærer skabe et inkluderende og imødekommende klassemiljø med positive lærer-elev og elev-el... -
ansøgelse på studie nu?
ForumindlægHar fundet ud af at jeg har tid til at studerer til efteråret alligevel. Men findes der overhovedet nogen studier, hvor man stadig kan søge om optagelse.? Findes der ledige pladser på Uni, handelshøjskolen eller lignende...? -
Bolig søges i Aalborg
ForumindlægOkay, så jeg er blevet optaget på Aalborg Universitet, psykologistudiet. Jeg bor i København og har aldrig været i Aalborg - og nu søger jeg som sagt bolig. Jeg har forsøgt mig på aku-aalborg, bolig-portalen, samtlige boligforeninger... men enten svarer de ikke tilbage, eller også er lejemålene o... -
Samf som selvstudie. tager man hensyn?
ForumindlægHej Jeg skal i næste uge op til samfundsfag C niveau. Tager man højde for at man er selvstuderende til eksamen? Ved censor godt at man er selvstuderende? Jeg har virkelig læst meget. Alt pensum er læst. Men jeg er stadig nervøs :/ Nogen med erfaring? -
Samfundsøkonomiske mål
ForumindlægHej Hvorfor er udligning af sociale forskelle et samfundsøkonomisk mål? Ville det bidrage positivt til samfundsøkonomien hvis alle har lige adgang til samfundets goder? Hvordan skal det forståes i sammenhæng med samfundsøkonomien Tak -
Er det svært at få 12
ForumindlægJeg spørger bare af nysgerrighed. -
resume af Durkheims tekst om "den sociologiske metodes regler"
ForumindlægJeg har svært ved at forstå teksten. "Durkheim forsøger at formulere et antal egentlige metodeprincipper, som ifølge ham bør iagttages ved studiet af den slags samfundsmæssige fænomener, han kalder - sociale kendsgerninger?. Hermed mener han de overindividuelle sociale lovmæssigheder og ... -
Forsvarsmekanismer - Hjææælp?
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis om Hvilke konsekvenser kan ”dårlig” opdragelse have for nogle unge mennesker? .. Min lærer sagde det var god ide at komme ind på 3 ting: - Forsvarsmekanismer - Anal fase - Freud og Nazistiske personlighedsmodel Jeg ved slette ikke hvordan je...
