Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17641 til 17660 af 48309
-
Skriftlig og mundtlig italiensk!?
Forumindlægandre der er så uheldige at skulle til eksamen i både skriftlig og mundtlig italiensk? er helt fortabt, da jeg nærmest ikke kan noget italiensk overhovedet, så ville høre om der var nogen der havde en ide til hvordan jeg kan lærer det grundlæggende i skriftlig og mundtlig italiensk, på kort tid?... -
Fremtiden
ForumindlægJeg er meget på bar bund ang. vores AT-årsprøve her i 2.g. Vi har fået samme emne som 3.g'erne har til deres eksamen: Fremtiden - visioner og forudsigelser. Er der nogen der kan komme med eksempler på fagkombitioner og emner! Har virkelig desperat brug for lidt hjælp :) -
Bioanalytiker uddannelse
Forumindlæghej vil meget gerne læse til, Bioanalytiker. Men er ik helt færdig med min hf, mangler næste år. jeg har alle kravene altså kemi c og biologi c, vil de have. Kan jeg så godt kom ind alligevel, selvom jeg ikke har afsluttet min fag/eksamen. og måske tag dem om aften? håber for svar -
00/02 i matematik
ForumindlægHej(: Jeg skal til eksamen i matematik meget meget snart, og er meget nervøs for at gå op, fordi jeg tror jeg dumper eller kommer ud med 02. Nogen som ved hvilke forudsætninger man har hvis man dumper el. får 02? Jeg har gennem hele året fået 7 i standpunktskarakter og 7 i års karakter kan det... -
fokusområderne
ForumindlægJeg har en mundtlig eksamen i dansk lige rundt om hjørnet, og jeg mangler info om fokusområderne. Jeg skal vide hvad de forskellige fokusområder hedder og hvad de betyder. Håber det er noget jeg kan få hjælp til inden mandag, da jeg virkelig mangler info om dette. Venlig hilsen Louise -
Kviksølvs spektrum
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og på mit spørgsmålsark står der at jeg skal komme ind omkring kviksølvs spektrum. Jeg ved at det ca. har noget et gøre med at lade en kviksølvslampe lyse ind mod et optisk gitter, og se på de farver der kommer? Men det er faktisk alt jeg ved? Hvis der var nogle de... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til matematik mundtlig eksamen her d. 7/6, og jeg har fået udleveret nogle spørgsmål som jeg ikke helt ved hvad jeg gøre med. Jeg håber I kan hjælpe mig. Overskriften er statistik: Forklar, hvordan man kan sammenligne grupperede data fra to forskellige stikprøver. Gi... -
HASTER! funktionsanalyse
ForumindlægHej jeg har lige bruge for hjælpe til at bestemme monotoniforholdet og ekstrema for en polynomiumsbrøk for denne her eksemple: f(x)= x^2+2x-8/3x+6 f’(x)= 3x^2+2x+36/(3x+6)^2 hvor d<0 for tælleren Håbe virkelig i kan hjælp, skal bruge den til eksam imorgen -
Hjælp Engelsk
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne øve mig på den skriftlige engelsk eksamen, især første del uden hjælpemidler. Jeg vil derfor spørge, om der er nogen er jer, der ligger med gamleeksamenssæt som de vil delel med mig. Ligemeget om hvilken ungdomsuddannelse det er fra (HF, STX, HHX) Har spurgt min lærer ku... -
13 I engelsk??
ForumindlægJeg skal op til engelsk mundtlig FSA imorgen og ser frem til det. Jeg har nemlig styr på alle mine notater og kan hele pensum! Min engelsk accent er også god, så jeg kan ikke se nogle problemer!Emnerne jeg kan komme op i er: My Life, Ireland, Australia og LoveI årskarakter har jeg fået 11 i de si... -
Undersøgelse om eksamensnervøsitet
Forumindlæg1160 af jer brugere har deltaget i vores eksamensundersøgelse, som har løbet den seneste måned. Det fremgår af jeres svar, at eksamensnervøsitet er et stort problem for mange. Over hver anden mandlige studerende bliver så nervøs, at det går ud over præstationen, og hele 3 ud af 4 kvinder oplever ... -
Karakter
ForumindlægHej! Jeg vil bare spørger om hvordan, jeg får min karakter til at stig i historie og samfundsfag. Jeg har ikke så meget baggrundsviden pga. Jeg ikke dansker. Min lærer dømmer os på hvor meget vi siger i klassen. Vi har slet ikke fået nogle test noget i den stil, hvilket jeg synes er noget lort... -
At håndtere en tyranisk lærer ???
Forumindlægheiijeg skal op i old på tirsdag.. burde ikke være SÅÅÅ nervøs, fordi jeg har fået et dejligt 10 tal i årskareakter... og jeg syntes faktisk at det er ganske spændende...MEN men men... min lærer går amok(har jeg ladet mig høre) Hun afbryder eksaminaterne og går vist lige i flæsket på dem hvis hun... -
Matematik C, dumpet?
ForumindlægHej! Jeg går i 2.g, og har lige været oppe til Matematik B, mundtlig eksamen idag. Det gik helt skævt, og klappen gik fuldstændig ned, da jeg skulle til eksamen, det afspejlede min karakter, i og med at jeg gik derfra med et 00. Mine årskaraktere er 02 og 00, så jeg har jo dumpet faget. Jeg kunne... -
brug for hjææælp - tysk B
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg står i denne situation at jeg skal til tysk eksamen i morgen. Da jeg ikke er særlig god til tysk, har jeg brugt mange timer på at skrive en nogenlunde sammenhængende tekst. Som sagt er jeg ikke særlig god (og slet ikke til tysk grammatik), og ville derfor høre, om nogen va... -
Hej allesammen
ForumindlægJeg har en novelle der hedder en stole for lidt, mit opgave er at skrive en slutning for historien. Hvis en jer kende historien, kan i hjæpe mig med ideer hvordan man afslutter historien?? Tak for hjælpen. -
Tre fag på A-niveau???
ForumindlægJeg går i 2. g og har matematik og kemi på A-niveau. Nu skal vi så snart vælge igen, og jeg har overvejet at vælge fysik på A-niveau. Nu kender jeg ingen der har tre fag på A-niveau, men jeg har hørt, at det skulle være meget hårdt. Er der nogen af jer der har erfaring med dette? -
Vurdering af 3.g's opgave
ForumindlægHejJeg tænkte på om der mon var nogen, som havde tid og lyst til at læse min 3.g's opgave igennem, og komme med en vurdering af den (bare sådan ca. hvor på karakterskalaen).Den handler om Japans åbning i 1800-tallet.Hvis der var nogen, som gad ville det være rigtig dejligt. Bare skriv, så kan... -
Imponere læren?
ForumindlægHvordan kan man imponere ens lærer, når man går i gymnasiet. Altså mine lærer bliver ved med at sige til mig, at jeg ligger på et 8-tal også når jeg er en af dem fra klassen som siger mest. Er der noget jeg gør forkert? -
Giver man censor hånden?
ForumindlægHej alle!Er kommet helt i tvivl; giver man lærer og censor hånden, eller siger man bare pænt "hej"??
