Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17661 til 17680 af 158493
-
engelsk skriftlig
Forumindlæghey derude, Jeg tænkte på om der er en der kunne hjælpe mig med det skriftlige engelsk det kommende år, altså, hjælpe mig, og se mine opgaver igennem, så jeg kan blive bedre til det skriflige i engelsk. Jeg lå i starten på 4 og nu på 7 eller 10 med pil nedaf.. Men vil gerne lige næste år give den... -
Fysik el. kemi?
ForumindlægTil næste år skal jeg vælge, om jeg vil have fysik A eller kemi A. Studieretningen hedder mat A, fys B og kemi B. Er der nogen, der har erfaringer med både fysik A og kemi A, og som kan sige et par ord om fagene? Hvad ville I have valgt, hvis I kun kunne have valgt den ene? -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægEr lidt forvirret! for jeg har fået vide at man skal have Latin på A-niveau på gymnasiet for at læse til medicin, men er det rigtigt eller er det bare en myte ? tak på forhånd :D -
reducerer udtrykket
Forumindlægnogle der kan hjælpe med denne her opgave 10*a * b^5 / 5*a*b^2 -
Sandsynlighedsregning - statistik
Forumindlægn fabrikant producerer lysstofrør. Lang tids erfaring med rør af type A har vist, at det antal timer, et rør kan brænde, inden det er tjenligt til udskiftning, er en normalfordelt stokastisk variabel med en middelværdi (my) på 9600 timer og en standardafvigelse på 1200 timer. En butikskæde har ... -
Vektor, er helt lost
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig igang med denne opgave? Jeg skal bestemme trækket i vektor AB lige før pælen (punkt A) slipper jorden. F1= 850N, liniestykke DE danne en vinkel på 10º med vandret og liniestykke CB 10º med lodret Jeg er helt lost -
Ikke tilstedeværende lærer i mat C
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at tage online mat C ved siden af arbejde. Men jeg står i den situation at min lærer stortset ikke besvarer spørgsmål eller emails. Og desuden heller ikke godkender mine opgaver til tidsfristerne. Hvilket betyder at jeg ikke kan udfylde de næste opgaver som indeholder opga... -
Potensregression
ForumindlægHejsa, er kommet i et lille problem med potensregression. Opgaven lyder. I plantager bliver rødgraner plantet meget tæt. I et hæfte om skovdyrkning anbefales det at foretage udtynding, efterhånden som træerne bliver højere. I nedstående tabel ses sammenhængen mellem træhøjden i meter og den anb... -
Bevis
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål ang. beviser. Er det et bevis, når man omskriver en formel til en ny formel? Eksempelvis hvis man omskriver formlen A_n = b*(a^n-1)/r (altså formlen for annuitetsopsparing) til en ny formel, hvor man kan bestemme antal terminer ved at isolerer n? På forhånd tak for h... -
Hvad sker der, hvis man dumper til eksamen?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har Matemtik på A nivaeu, hvor jeg har fået årskaraktererne; 4 skriftlig, 7 mundtlig. For at komme ind på mit drømme-studie, skal jeg have bestået matematik A. Jeg er derfor bange, for at dumpe til eksamen.... jeg har dog hørt, at man stadig godt kan bestå faget, da man ... -
Srp opgaveformulering.
ForumindlægHej. Jeg går på HTX og skal skrive SRP projekt, her om små 2uger fra 15 - 19dec (jeps på htx har man kun 5dage)... Anyways, jeg ville såmænd høre hvordan en "typisk" opgaveformulering er udformet, jeg er helt klar over at der er forskel fra projekt til projekt, alt efter de samtaler m... -
Beviser-
ForumindlægHej! Jeg skal op til matematik mundtlig imorgen..... men jeg er stadig i tvivl angående beviset om medianer, midtnormaler, højder og især periferivinkler....... så håber virkelig der er nogen som kan hjælpe. -
stokastisk variabel
Forumindlæghej jeg sidder og læser til mundtlig metematik og kigger nu på stokastisk variabel, middelværdi og spredning og binomialfordeling. jeg kan ikke huske at vi har haft om det i klassen, jeg kan kun huske noget om stikprøver. i min bog og på nettet er stokastisk variabel forklaret med et terning ekse... -
Er jeg klog nok ? Har jeg en chance
ForumindlægHej jeg gå kun i 6 klasse men brander virkelig for at blive børnelæge! Eller uddanne mig til pædiatrisk kirurg jeg er fin dansk og engelsk og arbejder på matematikken hvor lang tid vare uddannelsen? Er den virkelig hård jeg forstår ik... -
Gymnasium ikke-egnet hjælp
ForumindlægHej jeg er en 15 årig dreng med et gennemsnit på 5,1 jeg er blevet erklæret ikke-uddanelsesparat begrund af umodenhed og vil meget gerne i gymnasiet HTX så jeg skal til revurderingsprøv på gymnasiet så derfor er jeg ret deprimeret for tiden nogen der har nogen ideer f.x hvordan det foregår og er... -
Vil du have løn for at hjælpe andre ?
ForumindlægEr du ekstra god til enten matematik, fysik, kemi, biologi, dansk eller engelsk ? Vi er et par stykker som er i gang med / faktisk næsten færdige med, at skabe en online undervisningsplatform for de elever som har brug for faglig hjælp på et niveau som hverken uddannelsesinstitutionerne eller St... -
eksponentielt aftagende funktion
Forumindlæghey alle.. jeg er sproglig og forstår ca intet af matematik.. hvordan isolere jeg x når funktionsforskriften er f(x) = b*a^x venlig hilsen -
Skifte studievalg nu? Hjælp søges :)
ForumindlægHejsa :) Tror I, at det vil være muligt at skifte fra HTX til 10. klasse nu? Jeg har sprunget et folkeskole år over, da jeg altid har været meget god fagligt (rene 10/12-taller). Men for et par uger siden blev jeg ret optænksom over at tage på HTX nu. Jeg er 2-3 år yngre end de fleste andre, hv... -
årlige salg af enfamiliehuse
ForumindlægHejsa, sidder med en matematikopgave nogle der kan hjælpe? Det årlige salg af enfamliiehuse i region hovedstad kan i en model beskrives ved sammenhæn. S(x)=840*x+6400 hvor s(x) er det årlige altal solgte huse og x er tiden(målt i antal år efter 2010) b) bestem altal solgte enfamilieshuse i... -
MatB turbokursus?
ForumindlægHej Alle, Jeg overvejer at tage et af disse turbo genopfriskningskursus i MatB i det nye år. Derfor vil jeg gerne vide følgende: Er der nogen her som tidligere har taget sådan et kursus? Og har en oversigt over hvad det typisk indeholder af emner? For jeg ved at der er nogle emner man springer...
