Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17681 til 17700 af 117955
-
matematik
ForumindlægHej.. En der er frisk på at hjælpe noget matemaitk på B niveau mvh Fassos -
binomial fordeling
Forumindlægopgave: Σ4 k=2 b(k; 9; 0:3) hvordan ordner man lige den her ? der står slå op i tabel, men hvad er k (eller x)? og hvad betyder 4-tallet ? troede at det plejede at være n men i dette tilfælde er n = 9 -
eksponentiel funktion
Forumindlæghej allesammen.. har fået i eksamens spørgsmålene. spørgsmålene er: Redegøre for den eksponentielle funktion. men jeg ved ikke hvordan man beviser funktionen. Er der nogen der ved den? -
Medicin/sygeplejerske?
ForumindlægJeg er 22 år og har læst psykologi i 2 år til sommer. Jeg havde egentlig altid troet jeg skulle læse medicin men knækkede halsen på suppleringsfagene som jeg valgte at starte på direkte efter gymnasiet på GSK. Jeg var sproglig student men med biologi på højniveau. Lige nu er jeg bare der hvor je... -
Mangelfuld studierapport
ForumindlægHej. I overmorgen skal jeg op til vores skoles afsluttende AT-eksamen i 3. g, derunder indgår punktet, at perspektivere til studierapporten. Jeg fandt også først sent ud af, at man har brug for studierapporten for at bestå (såvidt gå rygterne i hvert fald), men da jeg i dag skulle udfylde mi... -
Singularity og andre...
Forumindlæghey Singularity og andre potentielle hjælpere...nu ved jeg godt, at jeg måske forlanger for meget...men er det muligt for en af jer, at gennemgå opgave 3 i nedenstående sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/matamaj04.pdf?menuid=151055jeg har nemlig svært ved sandsynligheds... -
Fra HF til VUC
ForumindlægHej, jeg går på en 2 åring HF. Hvis jeg nu ikke går op til engelsk B så lukker jeg vel ikke min eksam. kan jeg så ikke tage de fag om på VUC enkeltfag som jeg har fået en dårlig karakter i og så forhåbentlig få en bedre karakter i faget, og dermed et højere gemmesnit. Det tag selvfølgelig et å... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg har fundet min opgave på nettet og jeg har altså problemer med den. Det er opgave 2B og det er sådan set både opgave a, b og c som jeg har problemer med. Håber der er en der kan hjælpe mig - jeg helt lost. Link til opgaven: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t... -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej alle Jeg valgte oprindeligt Spansk A da jeg skulle søge ind på gymnasiet STX. Jeg er dog blevet i tvivl, om jeg skal skifte til Tysk B. Jeg synes der er mange fordele og ulemper ved begge valg! Det gode ved spansk er, at jeg får 5 A-fags bonus, plus så starter man fra begyndelsen af med n... -
Matematik - dumpet eller?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg ser at flere har haft lignedne spørgsmål, men jeg er dog stadigvæk i dyb tvivl om jeg har dumpet matematik? Alle min karakterer ser fine ud, bortset fra matematik. Desværre. Jeg havde til at starte med matematik på A da jeg startede i gym., men jeg skiftede linj... -
Kan man tage enkeltfag som selvstuderende på STX?
ForumindlægJeg har tidligere været i gang med htx, men blev nødt til at droppe ud pga. psykisk sygdom. Jeg er nu i et godt, men længerevarende behandlingsforløb, og jeg tager nogle enkeltfag gennem VUC: Tysk C og religion C som netundervisning, og matematik B som selvstuderende med eksamen til maj/juni. For... -
Nervøsitet er din ven.
ForumindlægDer er måske lang tid til de årlige eksamener (eller også er der ikke) - men det er ikke kun til den årlige eksamen du vil have gavn af at være optaget af de rigtige tanker og følelser - og dermed kunne styre din nervøsitet så du får det bedst mulige ud af situationen. Nervøsitet mobliliserer nem... -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
nedbrydning af alkohol
ForumindlægHej! Nogle der har opgaver/litteratur eller forslag hertil om mit srp emne? Jeg skriver i biologi/kemi samt mat A og min opg er ang. nedbrydning af alkohol (biologi/kemi) og så hardy weinberg og sandsynlighedsregning som led i matematikdelen. -
Figur: ATP kredsløb
ForumindlægLæser op til eksamen (biologi på c-niveau) og er lidt i tvivl om hvordan jeg kan forklare den her figur? http://biologibogen.systime.dk/fileadmin/filer/figurer/3.13.jpg Jeg ville sige at vi har noget ATP i kroppen, så snart det bliver brugt så har vi et enzym i kroppen som kan gendanne ATP fra kr... -
De 10 bud
ForumindlægHej i forbindelse med min AT eksamen har jeg fundet ud at jeg vil inddrage de ti bud. Kan man bruge den hermeneutiske cirkel til at analyse dem? -
Eksamensopgave: Vektor i planen
ForumindlægHej, Jeg kunne godt bruge et eller flere hints til opgave 4C i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-8-1_MED.pdf På forhånd mange tak, :D -
La Vie devant soi
ForumindlægHej. Jeg sidder med min eksamens tekst, og prøver at forstå den, så tænkte på om der var nogen der har læst "la vie devant soi" jeg har fået det stykke som handler om en hund, og noget med en dame han møder, men kan ikke helt forstå, hvad der er med hende damen om han sælger hunden ell... -
Hvordan læser man op??
ForumindlægHej alle sammen. Håber virkelig der er nogen der kan/vil hjælpe mig.. Skal til min studenter eksamen på tirsdag i matematik, men ved virkelig ikke hvad jeg skal læse, altså hvor meget og hvor jeg skal starte og slutte... Håber virkelig der er nogen der har nogen fif's til hvordan jeg læser... -
Andengradspolynomium/andengradsligning
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt et par gange at spørge efter hjælp til dette. Jeg har fået lavet en andengradsligning. Jeg forstår mine beregninger, men har det problematisk med at forklare hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. Er der nogen der vil hjælpe? ( det skal lige siges, at jeg har det meget prob...
