Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17681 til 17700 af 45492
-
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
Opgave 6: Telt
ForumindlægJeg har denne opgave om et telt, som jeg skal finde ud af, hvad vejer i det hele. Jeg får at vide, at bunden vejer 210 g pr m2 De øvrige dele vejer 105 g pr m2 Stænger, pløkker og barduner vejer 0,52 kg Jeg ved, at bunden af teltet er 2,00 m * 1,90 m Teltet er formet som en trekant, som har en... -
dødsstraf
ForumindlægDødsstrafAcceptabelt?Det er et godt spørgsmål. For det meste er jeg imod dødsstraf. Jeg kan ikke se hvorfor man skal dømme fx en morder til døden, så er man jo i realiteten lige så skyldig som ham vi straffer.Men jeg kender fra mig selv, at man sidder en fredelig aften og ser en udsendelse om en ... -
Klage over eksamen?
ForumindlægHej. Jeg har været til min 9.klasse mundtlig dansk eksamen idag.. Jeg sidder og analysere min tekst da jeg opdager den slutter pludselig. Jeg spørger efterfølgene lærer og censor om der er sket en fejl.. Det viser det sig der er, jeg manglede cirka en kvart side- slutningen.. Jeg er på dette tids... -
Markedsnicher | Positionering
KompendieVirksomheder, der kan betegnes som nichevirksomheder, er karakteriseret ved at være virksomheder, der lægger fokus på et lille kundesegment og producerer/yder specialiserede produkter eller tjenesteydelser til forbrugerne.Eksempler på nichevirksomheder: B&O Topas Rejser Fritz Hansen Hevico A/... -
Hvilken sætning er rigtig?
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere stil imorgen, men der er en sætning i stilen jeg og mine forældre er ueninge om hvordan skal staves. Sætningen er: Det er en dejlig morgen i den lille familien Jakobsen. Men mine forældre mener at N'et i "familien" skal fjernes så sætningen kommer til at se så... -
Materialefysik
ForumindlægHejsa.Jeg har et lille spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare:Når man tænder for lyskontakten, bliver rummet oplyst (næsten) med det samme, og det er på trods af at elektronerne bevæger sig mindre end en halv meter pr. time!Hvorfor??Der er garanteret en meget simpel løsning til ... -
[Hjælp] Reducering
ForumindlægHej derude! Står med et lille problem som rettere er en aflevering til fredag. Jeg har fuldt stændig skudt ud af hovedet hvordan man gør. (Eller sådan næsten) Har et lille stykke her jeg lige skal have forklaret hvordan jeg reducere! :) a) 5a(2a + 3b) Når nu jeg ganger 5a med 3b bl... -
Ond I sulet - NMA
ForumindlægJeg synes det kunne være spændende at få en lille debat i gang over tolking omkring denne tekst fra Naja Marie Aidt's vandmærket.. Jeg tænker at storesøsteren - som ikke kan lade lillesøsteren være - er jaloux, evt helt tilbage fra de var spædbørn og det forældrene pludselig har fokus på det ... -
Henfaldsloven og halveringstid
Forumindlæg1. Hvad er den fysiske betydning af konstanterne A og C. 2. Benyt forskriften til at bestemme halveringstiden for gammehenfaldet. Sammenlign med tabelværdien og beregn den relative afvigelse. 3. At vi har set bort fra baggrundsstrålingen, er en lille fejlkilde. Hvilken betydning har dette for d... -
VORES SAMTID
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en lille historie bog, om vores samtid fra 1996-2012! Hvilke ting er bemærkelsesværdige i disser år? Det skal helst bare være emner, som jeg senere undersøger:) Skriv emnerne evt. med en lille forklaring Har allerede tænkt på: Det Arabiske forår? Andre god... -
Hurtigt Idræts Spørgsmål
ForumindlægVær hilset o prægtige (teoretiske) idrætseksperter.Da jeg selv er (groft sagt) DIREKTE SKOD til teoretisk idræt, søger jeg et svar på følgende lille spørgsmål:Er kajaksport "eksplosivt"?!That's it, det var et lille sødt spørgsmål ikke?! ;)På forhånd tak for hjælpen. -
afstemning af reaktionsskemaer
Forumindlæghej alle i dejlige mennesker! har et lille problem med at afstemme dette reaktionsskema, da jeg ikke kan huske om det lille tal efter den kemiske formel er gældende for hele formlen eller blot det sidste grundstof... ZnS(s) + HCl (aq) --> ZnCl2(aq) + H2S (g) dvs. er det sænkede 2 ta... -
Idé til opvarmningsled? Please :/
ForumindlægHejsa :) Tænkte på om nogen ikke havde en idé til en lille leg jeg kan bruge til opvarmning i idræt? Det kan være hvad som helst! ALLE ideer er gode her. Så hvis I er søde at komme med et forslag til en lille leg ville det være super! ;) (Ps. der skulle så have stået opvarmningsleg i ov... -
Reaktionsligning
ForumindlægKan en eller anden ikke forbarme sig over lille mig, og lige hjælpe med at lave en reaktionsligning på hvordan kroppen regulerer Ph værdi under respiration..\n\nOg meget gerne med bare en lille bitte forklaring, eller fatter jeg det vist ikke ;O)\n\nTak,- og god weekend... -
Trekant
ForumindlægC = 95 GraderA=?B=?a= 0,80 Meterb= 45 Meterc=?Beregn via disse oplysninger lille c?Når dette er gjort skal man beregne arialet af trekanten?Man overvejer at lave lille b længere end de 45 Meter.. Hvor meget længere kan den blive hvis A er 0,5 Grader??Håber nogen kan hjælpe... -
katalase
ForumindlægHej Jeg har lavet flg forsøg: I det ene reagensglas havde jeg brintoverilte og vand i det andet havde jeg brintoverilte og blynitratopløsning Jeg tilsatte et lille stykke lever i hvert glas. Jeg skal nu beskrive mine observationer. Det jeg så var en lille skumsøjle. Men jeg kan ikke ... -
imorgen er alt muligt
Forumindlægtaak for hjælpen... meen desværre er det ikk sådan jeg skal fortolke digten... det skal være som en lille historie agtiiiq.. hjælp mig med den.. plz fortolk den som en lille historie.... her er den: stroffe:2 Bare der er noget at vente på For vi to har ingenting som vi skal nå Åh, bare nogen k... -
en oversættelse
ForumindlægHej derude...Håber der en nogle der kan hjlæpe mig. er gået i død over en oversættelse fra den lille prins.Håber der en én af jer derude, som vil hjælpe mig.- Denne bog er en sød fortælling om en lille prins og hans tanker om kærlighed og venskab. Og om de smukkeste ting i livet, er dem man kun k... -
Vi snakker 200 ord!
ForumindlægPlease please, en lille venlig sjæl kom frem og red min ellers regnfulde dag...Jeg har en lille bitte del af min tyskoversættelse som jeg simpelthen ikke kan magte.. Vi snakker 200 ord som lige skal rettes.. Nogle der er friske?!
