Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17701 til 17720 af 20688
-
Studieretningsprojekt! Produkt af via. differentiation, Schrödinger ligning
ForumindlægJeg sidder med en ligning, der relaterer til Schrödingers ligning. Jeg har fået opgivet et matematisk udsagn, som er skrevet i den vedhæftet fil, som jeg ikke kan forklare mellemregningerne til. Udsagnet er skrevet op af ”James William Rohlf”, professor i fysik på Bosten universitet, ... -
opgave om gletscher
ForumindlægHej! jeg har en fysik opgave, der handler om bølger, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få startet på opgaven, der lyder følgende; En sprængladning i punktet S frembinger en kraftig lydpuls, den del af lydpulsen bliver reflekteret af klippegrunden under gletscheren og bliver regris... -
Isens smeltevarme . HASTIG HJÆLP !
ForumindlægHej jeg har lavet en rapport angående isens smeltevarme i fysik. Jeg er nået til det punkt der hedder diskussion. Jeg skal forklare om mit resultat bliver større eller mindre hvis isterningen er - - kolderen end 0 grader? - våd af smeltevand? - give en vurdering af øvelsen og resultater kan nog... -
HJÆLP Rapportskrivning HJÆLP
ForumindlægHej. Min klasse har fået en rapport for for første gang i fysik/kemi. Vi skal skrive formål til rapporten, og det har jeg svært ved. Det skal være mindst en halv side. Vores rapport skal handle om noget i rummet som fx planeter, stjerner, rumfartøj osv. Jeg vil ikke have jer til at skrive den fo... -
NVG - HJÆLP!
ForumindlægJa så er det i morgen vi bluver evalueret. Vi havde i sidste uge en lille prøve i fysik delen såvel som bio og kemi delen. Så vidt jeg har forstået har man til evalueringen "mulighed" for at forbedre sine karakter! (hvad min lærer sagde) Har nogle råd, tips eller andet til detté? Hvad... -
PLEASE ,HJÆLP!
Forumindlæghej. jeg er virkelig en nød til fysik. 1)en ung person kan høre fra 20 Hz til 20 kHz. a) bestem bølgelængden for den dybeste to, personen kan høre b) bestem bølgelængden for den højeste tone, personen kan høre 2) lyd er trykbølger i luft. ved stuetemp. udbreder de sig med farten 343 m/s. a) ... -
opgaver om varmelærer
ForumindlægHej. Jeg har fået de her opgave i fysik (c-nevau) for til i morgen og ved simpelthen ikke hvordan jeg skal løse dem. Håber i kan hjælpe. Opgave 1: En vandkedel er lavet af jern og vejer 0.5 kg. Den indeholder 0.8 kg vand. a) Beregn den energimængde, der skal tilføres for at øge temper... -
varmetab eller?
ForumindlægHej vi har lavet et forsøg i fysik, hvor vi skulle bestemme vandets varmekapacitet og derefter udregne den relative afvigelse i forhold til vandets varmefylde på 4,186 KJ/ kg* C, men jeg har i mit forsøg fået det til 5,000 Kj/kg*C, dvs at den relative afvigelse ligger på omkring de 16 procent eft... -
Emnevalg - SRP
ForumindlægHej folkens! Jeg står og skal begynde at vælge emne til SRP, men er lidt lost omkring hvad jeg skal tage.. Jeg går på HTX og har studieretningen Teknologi og produktion. Det vil altså sige Teknologi A, Samf B, Innovation C Ikke nok med det, har jeg Matematik A som valgfag. Jeg går ... -
Differentialligning
ForumindlægJeg skal til at skrive mit SRP i fagene: matematik og fysik. Mit emne er Differentialligninger og Harmoniske svingning. Da jeg var til vejledning for et par uger siden gav min matematiklærer mig forskriften: y’’+ay’+by=0, som jeg skulle undersøge. Mit spørgsmål er derfor, hvorda... -
Eksempel på opstilling af løsning af bevægelsesligningen for en rakets bevægelse i et tyngdefelt?
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP i fagene fysik og historie. jeg skriver om raketter og rumfart. Jeg er nu nået til fysikdelen, hvor jeg skal gøre rede for princippet bag fremdriften ved en raketopsendelse. Jeg går udfra at dette er raket princippet jeg skal skrive om? I min redegørelse skal der indg... -
Naturvidenskab! hjælp!
ForumindlægJeg er lie nu igang med en opgave i naturvidenskab. emnet er selvvalgt og jeg har valgt fedme, men i min opgave står der at jeg skal skrive noget teori, og helt ærligt ja så ved jeg ikke helt hvad jeg skal skrive, for det er ikke det samme som i en fysik rapport med formler og alt det. der er en ... -
fission
Forumindlæg"I denne øvelse ser vi på et kernekraftværk, som producerer energi i fissionsprocesser af typen: 1/0-n + 235/92-U --> 89/36-Kr + 144/56-Ba + 3 1/0-n Find de indgående kerners atommasser fx i "Databog fysik kemi" og beregn den samlede masseenergi i begyndelses- og i slutti... -
Hvad betyder b i denn sammenhæng?
ForumindlægJeg er i gang med noget fysik og er lidt i tvivl om hvad b betyder i denne sammenhæng: dS = h*f/T = k*b dS = tilvækst i entropi (dS = dQ/T) h = Plancks konstant f = frekvens (E=h*f, hvor E så bruges i E = U = W+Q) T = temperatur k = Boltzmanns konstant Nogen der ved det? -
Puls og effekt
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i matematik/fysik, hvor jeg skal beregne effekten når Person A og B har samme puls Effekt A’s puls B’s puls hvile = 0*) 60 70 62,5 W 110 113 83,3 W 130 124 104,2 W 144 142 125 W 165 150 Jeg kan se A og B's puls har sam... -
Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen?
ForumindlægJa endnu et spørgsmål.. Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen? Vi kender kuglens Ekin før passage gennem muren og tabet af Ekin.. Den energi bliver vel overført til væggen? Er det også det "arbejde" væggen har udøvet på kuglen? Men hvordan u... -
Kræfter og acceleration
ForumindlægVi havde en 4 timers evaluerende prøve i fysik i dag hvor en af opgaver drillede mig lidt. Et legeme med massen 26 kg bliver påvirket af 4 kræfter. De blev opgivet på polær form og det gjorde ikke noget. Jeg fik udregnet den resulterende kraft, men det sidste spørgsmål var så: Hvor stor er... -
Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen?
ForumindlægJa endnu et spørgsmål.. Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen? Vi kender kuglens Ekin før passage gennem muren og tabet af Ekin.. Den energi bliver vel overført til væggen? Er det også det "arbejde" væggen har udøvet på kuglen? Men hvordan u... -
Vinkel theta i forbindelse med beregning af kræfter
ForumindlægHej Jeg står og snart skal til eksamen og er efterhånden ved at have styr på fysikken. Der er dog en ting som jeg aldrig helt rigtig har fået fat i. Når man skal beregne kræfter og har en skrå komposant kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge sinus og hvornår det er cos til vinklen. Jeg v... -
Hvordan skal jeg starte på denne opgave?
ForumindlægHej allesammen. Jeg tænkte at jeg lige vil prøve og høre om der er nogen som har en god ide til hvordan man starter sådan en NV (naturvidenskabelig grundforløbs) rapport. Jeg har valgt at skrive i fysik og naturgegrafi. Vi har i høj grad haft om solceller og deres måde at virke på. Jeg h...
