Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17741 til 17760 af 158923
-
Ensvinklede trekanter
Forumindlægkan en forklare Gør rede for ensvinklede trekanter og deres egenskaber, herunder begrebet forstørrelses- faktor. -
synopsis
Forumindlæghvordan laver man en synopsis? -
Samfundsfags terminsprøve?
ForumindlægHej derude :) Er der en eller anden der har været til terminsprøve i samfundsfag A i år? Som fremt der er, er det så muligt at jeg kunne få oplyst hvilket eksamenssæt der er tale om? Og.. Ved nogle hvor jeg kan finde sættet fra 2008 eller fortælle mig opgaveformuleringen og titel? -
Overordnet spørgsmål
ForumindlægHvis man skriver i matematik og historie, og redegørelsen handler om historie, må man så gerne skrive matematiske ligninger som en del af forklaringen? -
spørgsmål
Forumindlægkan man få plagiat hvis man tager et præics samme svar som en har lagt et billede af nogle matematik svar? -
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
f eller f(x)
ForumindlægJeg kom til at tænke på en ting. Jeg ved, at når man har en funktion f(x) og indtegner den i et koordinatsystem, siger man at man har indtegnet grafen for f. Er der helt klare linjer over, hvornår man bruger f og hvornår man bruger f(x)? Det er egentlig fordi jeg har følgende stående i en bog: ... -
Hvordan udregnes enkelte fags karaktere i forhold til adgangskrav?
ForumindlægHej. Jeg skal søge ind på en videregående uddannelse her om lidt, og så at mange af dem har specifike karakter krav til specifike fag. Som for et eksempel mindst 4 i Mat A. Jeg skal op i både Mundtlig Mat A og Skrifligt Mat A, så jeg ville bare vide hvordan den karakter bliver udregnet. Tager d... -
Objekts volumen i 3D
ForumindlægHvordna bestemmer jeg objektets volumen? Kan ikke fnde ud af at bestemme grundfladen for figuren, og derfor ik komme videre - se vedhæftet billede.. -
Meget nervøs for termin i problemregning. Gode råd?
ForumindlægHej Jeg skal op i problemregning snart (jeg går i 8.) Jeg er meget nervøs, da jeg ikke er særlig god til det. Færdighedsregning er jeg bedre til. Men er der nogen der har gode råd til mig? og vigtigst af alt: hvad skal jeg især lægge mærke til, ved problemregning? Hvad skal jeg have øvet mig på?M... -
Opgave 4) Om en funktion oplyses at: g(x)=1/3∙ x^3 - 6 ∙ x^2 + 5 a) Bestem g’(x) b) Løs g’(x) = 0 c) Bestem monotoniforholdene for funktionen g(x)
ForumindlægHjælp :) ? -
Eksamens hjælp
ForumindlægHej! Jeg sidder lige og finpudser mine eksamens opgaver i matematik. Dertil er jeg stødt på to trælse ting jeg selv har lidt svært ved at definere. 1) En klar definition på hvad differantialregning er og hvad det generelt bruges til 2) Hvad "betyder" a i en potensfunktion? På forhånd ... -
Burde jeg skifte gymnasie?
ForumindlægHej, Jeg står i den underlige situation, at jeg for høje karakterer i de fag der ikke er mine hovedfag i min linje, mens jeg for halvdårlige-moderate i mine hovedfag. Jeg går på Kemi-Biologi linjen på en HTX, og jeg er næsten færdig med første år. Indtil viderer har jeg kun fået 10-12 i engelsk,... -
At kende sandheden
ForumindlægHej venner ! Har nogen af jer stødt på en film ved navnet 'At kende sandheden' Har virkelig brug for hjælp til en lille referat af den. Det haster. Går i 1.g på HTX. -
Behøver jeg gå til eksamen???
ForumindlægJeg tager i øjeblikket matematik som GSK-fag, og skal til eksamen om et par dage i matematik til B-niveau. Da jeg næste år tager matematik på A-niveau, er jeg i tvivl om, min B-niveau karakter overhoved kommer til at betyde noget. Jeg ved den skriftlige B-niveau karakter tæller 1/3 af den samlede... -
MatA eksamens/termins-opgaver søges
ForumindlægAlo.Da en terminsprøve snart venter (HTX), er jeg på jagt efter nogle opgaver fra tidligere år. (f.eks. MatA eksamen, September 2002)Hvis der er nogle der har nogle af disse liggende, vil jeg meget gerne komme i besiddelse af dem, for bedre at kunne forberede mig på terminsprøven.På forhånd tak. -
Engelsk rettelse hjælp!!!
ForumindlægMissisippi Burning1- Resume Of the film: The film Missisippi Burning starting with a drink place where the drink is splitted op where the white drink for theirs and the colored drink theirs water. 3 persons driving a car 2 white 1 negro, 3 from Ku Klux Klan comes and stop them, they saying any th... -
optagelsesprøve HH
ForumindlægHejsa.. håber der en der kan hjælpe mig.. er simpelhen så nervøs..det er sådan at jeg står her og skal til optagelsesprøve på HH her om en uges tid.. jeg skal op i dansk, engelsk og matematik.. Jeg håber på at kunne være heldig, at der var en herinde der allerede havde været igennem en optagelspr... -
Valgfag
ForumindlægHej! Jeg har haft Matematik C i 1.g og har afsluttet dette. Jeg har tænkt mig at vælge det på B i 3.g igen, men jeg har et spørgsmål til dette. Skal jeg også vælge Samfundsfag på A for at have Matematik på B i 3.g -
Hjælp til at klare sig bedre i gymnasiet
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går lige nu på STX på andet år. Jeg har har matematik på A, hvor jeg ikke klare mig så godt og jeg vil derfor høre jer om i har nogle råd til hvordan jeg forbedre mig, eller noget som i gjorde for at få bedre karakterer i matematik.
