Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 17741 til 17760 af 34067
-
rational- og irationale tal???
Forumindlæger der nogle som kan forklare mig hvad rationale og irationale tal er??? tak på forhånd:) -
humaniora, elle samfundsvidenskab?
ForumindlægHejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..? -
Uddannelsesorientering
ForumindlægHvad kan man gøre i Danmark for at få folk til at tage en universitetsuddannelse? Der er fx meget mangel på datalogi og statistik - områderne og det vil blive meget værre de næste år. Hvis man har så meget mangel på de folk, så undrer det mig, at man ikke gør mere for at uddanne dem. Der var næst... -
funktioner
ForumindlægJeg forstår ikke nogle af disse opgaver og det er aflevering til i dag. hvis nogen kunne hjælpe, vil jeg sætte verdens største pris på det. -
reducere . :)
ForumindlægA) 3y+8x+4y-y+3x-x B) 3x-x+4y-8y+x C) 9-3x-12x+4-y PÅ forhåand, tak -
x^(-x)
ForumindlægHvordan viser jeg at x^(-x) er kontinuert? Og de siger at f(0)=0^0 =1, hvordan kan det være?? -
FSA Rettevejledninger
Forumindlæghttp://skolestyrelsen.dk/skolen/afsluttende%20proever/2%20fagene/rettevejledninger.aspx¨ Her ligger alle Facitlisterne, så hvis I har løst, kan i se hvor det gik galt :D -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej alle derude. Er der nogen af jer der er blevet erklæret uddannelsesparat, som kan fortælle mig lidt om hvad de kigger på? Jeg får nemlig svar d. 28 og jeg skal videre eller hvordan og hvorledes. Håber i vil svare, på mit spørgsmål. -
Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?
ForumindlægHej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ... -
brøk
Forumindlægjeg er lidt i tvivl om hvornår man skal sætte parenterser rundt om ledene, f.eks. skal jeg udregne følgende: ((a-2b)/6)-((3a-2b)/9)) den første brøk forlænges med 3 og den anden med 2, deraf har de fællesnævneren 18: ((3a-6b)/18)-((6a-4b)/18)) De kan nu flyttes over på EN fælles brøkstreg: ... -
Tysk/mat på uni
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget stærkt at vil læse tysk og mat på universitetet efter gym. Men er det overhovedet muligt, og hvis ja, tror i det vil blive noget rod... På forhånd tak... -
matmatik
Forumindlæghar løst den opgave men ved ikke om de er retige grafen for den linær finkitin f(x)=3x+b går gennem punktet p(1,-4) bestem tallet b. mit svar er b=y-a xopløftet i 1 b=-4-3*1 b=7 er de retiget lavet -
blodtype
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med blodtypebestemmelse i min klasse. hvis jeg er A-, kan mine forældre så ikk godt begge være Rh- og Rh+ ? et spørgsmål lyder: Sammenlign klassens blodtypefrekvens med frekvensen i den danske befolkning (bilag 1) og forklar eventuelle afvigelser mellem tallene. hvorda... -
Billede af Jesus. Analyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en billede analyse af dette billede, men ved virkelig ikke hvordan jeg skal begynde. Håber at nogen af jer gider hjælpe:-) det ville være så dejligt!!! :-) -
Differentalregning
ForumindlægHej Kan nogen være så søde at hjælpe mig med følgende spørgsmål 8. Differentialregning Du skal redegøre for differentialkvotient, herunder sekant og sekanthældning. Differentialkvotienten af en funktion skal udledes. Derudover skal du udlede formlen for en tangentligning. 9. Differentialreg... -
Hvad skal man have i snit for at komme ind på hhx?
ForumindlægHej, jeg er en pige på 16 år. Jeg vil gerne på Niels Brock næste år, mit snit ligger på 6.0 og jeg er lidt bange for at det ikke er højt nok ?? - ( jeg er blevet vurderet uddannelsesparat ) PS. Jeg vidste ikke hvilken kategori jeg skulle sætte dette i, håber det er okay. Venlig hilsen -
Gået ned i skr. eksamen?
ForumindlægDet her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)- -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
vektorregning
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået emnet vektorregning, og jeg forstår det ikke. Hvordan skal jeg addere og subtrahere vektorerne i nedenstående fil, og hvilke metoder skal jeg anvende i fremtiden med andre opgaver. Jeg håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe mig med at forstå det, for sidd... -
Ved i om srp bliver lavet om i år?
ForumindlægVed i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???)
