Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17761 til 17780 af 135324
-
Primtal
ForumindlægJeg ved ikke om andre har fundet frem til dette, men sig til, hvis det er tilfældet. Et primtal Pn kan skrives som Pn = Pn-1 + n*2, hvor n tilhører N0. For eksempel kan 37 skrives som 31 + 3*2, 397 som 389 + 4*2 og 997 som 991 + 3*2. Jeg har egentlig kun prøvet op til tallet 59, der kan skrives s... -
<=> eller =
ForumindlægSkal der <=> eller =?Opgaverne skal ikke beregnes!1) x=5+7 2) x=(b-4)(b+3)Jeg tror, at der skal <=> ved den første og = ved den sidste. -
Løs følgende ligninger
Forumindlæghej - jeg er helt lost i forhold til ligninger nogle der evt kan hjælpe mig med disse: 1: x2 + 4 = -4x 2: x2 - 8x = -16 3: x + 5 = -x2 -
Afstand mellem punkt og linje
ForumindlægEt punkt Q er givet ved koordinaterne Q(x,y) = (-3, -7) En ret linje er give ved y=2x+4 Beregn afstanden fra punkt til linje , og kontroller resultatet vha. geogebraAfstand mellem -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
Gratis lektiehjælp
ForumindlægHej Jeg vil blot lige gøre jer flittige studerende opmærksom på et nyt og helt gratis initiativ for alle jer der har problemer med matematikken. Det drejer sig om en gruppe erfarne gymnasielærer.. Min storbror er selv en adjunkt i matematik og en af de frivillige gymnasielærere bag initiativet :... -
ENG HØJT A
ForumindlægHEY,jeg er matematikker og har tænkt mig at tage eng på HØJT niveau. er der nogen som har nogle erfaringer ?? om de stile vi skal skrive eller prøven? -
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en... -
Årsprøve
ForumindlægMå lærere godt give os prøveoplæg til årsprøve, som vi allerede har arbejdet med? Fx. i dansk og matematik 1.g på højniveau? -
HILFE.
Forumindlæger der nogle der har nogle notater med matematik på A niveau på 1.g plan. Jeg går i 9.ende og jeg vil se hvor svært/let det er ,om jeg vil kunne følge med.. -
HJJJJJJjjjjjjjjjjjÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆlp
ForumindlægHej folkens, jeg skal op i matematik også vil jeg spørger jer, hvad skal man forberede sig på, det vil glæde mig at i vil hjælpe mig, tak på forhånd:) -
Årsprøve
ForumindlægSkal man også bevise sætninger i skriftlig matematik årsprøve (A-niveau 1.g)? Eller er det udelukkende opgaveregning man testes i? -
Opgaver til eksamen
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan finde gamle 1 times sæt på nettet? Det er matematik B, jeg leder efter. Tak på forhånd :) -
help
ForumindlægEr der nogen herinde der sidder med retteark/udregninger/svar til matematik maj-juni 2007. Det er den der handler om Operaen. Jeg tilbyder gerne penge for det! -
Nemt potens spørgsmål *HASTER*
ForumindlægJeg har en opgave der lyder:Tallet (6*10^-2 * 2^3 * 5^3)/(3*10^-4) kan skrives på formen b*10^a, hvor b er et element i [1;10[Hvordan gør jeg dette? :/ -
Kemi - hjemmeforsøg
ForumindlægMin opgave lyder på at jeg skal afveje 20g vand, 20 g sukker (saccarose) og 20g salt (natriumchlorid). og dokumentere med billede - det er selvfølgelig gjort. Herefter skal jeg besvarer følgende spørgsmål: 1. Hvorfor er der i den kemiske verden ikke tale om lige meget stof er hver salgs? Her e... -
Andengradsligning! ?? -.-39;
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en løsning på andengradsligningen x^2 - 11x + 24 = 0 ???? -
Optagelse.dk
ForumindlægUnder sin ansøgning (gennem Kvote 1), så er ting som eksempelvis Erhvervserfaring og Udlandsophold totalt ligegyldigt, ikke? Så jeg behøver ikke at skrive noget der?Desuden, skal man afkrydse et bestemt sted for at den justerede gennemsnit (korrigeret som følge 3 A-fag) bruges? Den bruges autom... -
Stofmængde
ForumindlægHej. Jeg har et lille spørgsmål angående stofmængde. Hvis jeg har en reaktion, hvor citronsyre og NAOH reagerer i forholdet 1:3, og jeg kender stofmængden af NAOH skal jeg så dividere NAOH stofmængde med 3 for at få citronsyres stofmængde, eller skal jeg gange med 3? Citronsyre + 3 OH- --> ... -
Intergration en enkelt opgave..
ForumindlægIntegraletegn = S S^1 i øvest og ^0 bunden(det s tegen) (3^x / 3^x + 2) dxså ved jeg t=3^x+2 dt/dx = 3^x+*ln3 også kan jeg ikke komme videre...
