Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 17761 til 17780 af 34067
-
regler for optagelse
Forumindlæghej. Jeg er lige blevet optaget på RUC nye Humtek-linie. Det kræver dog at jeg lige tager en lynkursus i Mat på B-niveau. Jeg har dog allerede haft det i gym. Den gang fik jeg 5 i årskarakter i både mundligt og skriftligt. Til eksamen fik jeg 6 i begge dele. Det ringede jeg og snakkede med RUC... -
Ved undersøgelse af flere farvestoffer i en opløsning, vil der fremkomme flere ligninger med flere ubekendte - Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har lavet en kvantitativ undersøgelse af indholdet af farvestoffer i en opløsning, og er nu kommet frem til to ligninger med to ubekendte. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare den matematiske baggrund for dette og en metode til at løse dette? -
Bestem samtlige stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og har fået til opgave at finde samtligt stamfunktioner af udtrykket: f(x)=x^3+6x^2+5 Hjælp - på forhånd tak :-) -
Lommeregner?
ForumindlægHejsa. Hvilken lommeregner bruger man når man skal på hhx? Jeg går i 10. klasse nu - men da jeg mangler en lommeregner, og jeg skal videre næste år, kan jeg ligeså godt købe den nu. -
Ligning
ForumindlægHej jeg er igang med simpel ligning, med kun en enkelt ubekendt, men kan bare ikke får det rigtige resultat. Den lyder: -3x+k=-7 Kan se i facit at det skal give 5, men jeg får det til -8, jeg gør sådan her: -3*4+k= -7 4+k= -7+3 k = -4-4 k=-8 Kan nogen hjælpe? -
Angiv projektioen af a på b
ForumindlægForstår godt formlen, men er lidt usikker når der er tre tal tilstede -
Vektorer i rummet - ti-Nspire
ForumindlægJeg skal løse opgaven i Ti-Nspire, men er i tvivl om hvordan.. -
Potensfunktion
ForumindlægHej jeg sidder med en potensopgave, og har glemt hvad de forskellige bogstaver giver udtryk for i funktionen, og opgaven lyder: I en model for befolkningstilvæksten i Indien antages det, at N(t)=1134⋅1,014t , hvor N (t ) betegner befolkningstallet (målt i millioner) til tidspunktet t (må... -
HF
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle som ved, at hvis man har taget direkte på gymnasiet efter 9'ende og så vælger og droppe ud i 1g. Kan man så godt tage HF alligevelet, eller skal man have et 10'ende klasses afgangsbevis.? -
hjælp til sinus!
ForumindlægHej! jeg har et hurtigt spørgsmål! Hvad beskriver sinus i trekanter? har tænkt og søgt, men kan simpelthen ikke finde det! på forhånd tak.! -
Kvartilsæt, gennemsnit, spredning, regression
ForumindlægData, som findes i filen seas-nve, indeolder det gennemsitlige elforbrug over de 5 dge og et udsnit kan ses i tabellerne. A) Analyser data og fumler tekst til en pjece, der skal omdeles til husstande og varmekilder, størrelse på hus og elforbrug. I din analyse kan du komme ind på: Kavrtilsæt ... -
Sandsynlighed
ForumindlægGør desuden rede for, hvorledes man beregner sandsynligheder for hændelser i symmetriske (jævne) udfaldsrum. Hvad kan man snakke om her? Er det noget med p(H) og sådan eller ?? -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
hvad er en Funktion??
ForumindlægNogle der kan forklare hvad en funktion er ? -
Kinetisk energi
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til formlerne til kinetisk energi. Jeg ved godt at: Ekin = 1/2 m * v^2 og for at udregne farten er: v = √2 * Ekin / m Men hvordan kommer man fra formlen for Ekin til formlen for v? -
tal baser
ForumindlægHvordan kan man tranformere tal fra ti-systemet til et andet vilkårligt system ? -
-3 til årsprøven
ForumindlægHej, jeg gik hen og fik -3 til årsprøven. Kan der ske noget ved at jeg får et enkelt -3 til årsprøven Det skal lige siges at jeg var til stede, og lavede selve prøven, men det gik bare lort -
TI Interactive hjælp
ForumindlægHej.. Jeg står i den situation at jeg skal til eksamen i skriftlig engelsk om lidt tid... Jeg har tænkt mig at udnytte TI programmet, til at score en højere karakter... Men jeg kan ikke rigtig finde ud af programmet? Så er der nogen der ligge inde med en god guide til TI-Interactive? :) -
Forstørrelsesfaktor??
ForumindlægHej Er der nogen der har en forklaring af begrebet forstørrelsesfaktor? ' Tak på forhånd. Mvh DETTEERMITBRUGERNAVN1 -
sandsynlighed ved trækning
ForumindlægEn urne indeholder m sorte og n hvide kugler. Der trækkes tre kugler uden tilbagelægning. Vis at sandsynligheden for at tredje kugle er hvid er lig sandsynligheden for at første kugle er hvid. Sådan lyder min opgave, men nu har jeg kæmpet i hundrede år, og jeg får stadig det forkerte. Op til ...
