Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17781 til 17800 af 20688
-
Kemi - Saltesopløslighed
ForumindlægFind omregningsfaktoren fra massebrøk (i g pr. kg) af chlorid til salinitet i g pr. kg (læs fx om Fysiske egenskaber for havvand i Databogen side 252, 10. udgave, 1997 eller nyere). Omregningen fra chloridkoncentration til koncentration af samtlige opløste salte er mulig da havvands kemiske sam... -
Spørgsmål omkring matematik!!
ForumindlægHej.. Har en spørgsmål og nogle svarmuligheder.. Kan ikke finde ud af hvilken af dem det er.. SÅ håber virkelig der er nogen derude som kan hjælpe mig.. Håber ikke jeg er for besværlig, men det kunne være fedt hvis nogen gav en begrundelse med samtidig... På forhånd tak!! Hvorfor siger man, at... -
Hvor mange elektroner strømmer der gennem pæren i en lampe.. .
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedr. Fysik, nærmere betegnet el. Den er meget simpel og jeg skal bare vide, ja se opg. beskrivelse Opgavebeskrivelse: Hvor mange elektroner strømmer der gennem pæren i en lampe i løbet af 10. minutter, når størmmer er 0,30A. 10 * 60 = 600 sek I = Q/t Q = t * I -- Q = 600s... -
Kemi - Saltesopløslighed
ForumindlægFind omregningsfaktoren fra massebrøk (i g pr. kg) af chlorid til salinitet i g pr. kg (læs fx om Fysiske egenskaber for havvand i Databogen side 252, 10. udgave, 1997 eller nyere). Omregningen fra chloridkoncentration til koncentration af samtlige opløste salte er mulig da havvands kemiske sam... -
Varmekapacitet
ForumindlægHej alle.. Jeg er igang med en fysik rapport om varmekapacitet.. Og to af spøgsmålene er jeg lidt udsikre på, så håber i kan give mig en ide om svaret :) : `1. Hvis et materiale er rigtig godt som køleelement – så kan man omvendt sige: så skal der tilføres kun lidt varme for at varme mate... -
Vejledende eksamenssæt
ForumindlægHej, Jeg ved, at der i fag som matematik og fysik er blevet lavet såkaldte "vejledende eksamenssæt". I faget dansk har vi fået udleveret "vejledende opgavesæt nummer 2" - Jeg har prøvet at søge på nettet og har desværre ikke kunne finde "vejledende opgavesæt nummer 1"... -
Sparepærer og glødepærer
ForumindlægHej har en opgave i fysik, som jeg ikke kan gennemskue :) Her er den: En sparepære koster 50 kr. og "lever" 8000 timer. En glødepære koster 12 kr. og "lever" 1000 timer. En 7 W sparepære giver lige så meget lys som en 40 W glødepære. Beregn energiforbruget for hver type pære i... -
SR-opgave Newtons afkølingslov
ForumindlægJeg er igang med at skrive min 2.g SR-opgave (fysik-matematik) der handler om Newtons Afkølingslov samt differentiering og har fået sat følgende opgave: Gør rede for Newtons afkølingslov: P = a · ?T = a · (T - Tomg). Forklar de indgående størrelser og vis, at den kan omskrives til dT/dt = k · ... -
hjælp maybe?
Forumindlæghey jeg har et problem med min fysik opgave, jeg ved ikke hvad for nogle formler jeg skal bruge for at regne dem. her er spørgsmålende: En bil plus chauffør vejer 950 kg og kører med en hastighed på 100 km/h på en vandret vej. Bilen bremses med en kraft på 3000 N. a) Bilen bremses,... -
Lys og bølger
ForumindlægHej! Jeg har en spørgsmål til fysik, som jeg ikke ved hvordan jeg skal finde ud af 1) Hvilken temperatur har en genstand der lyser hvidt? Jeg tror at det er meningen jeg skal bruge "blackbody spektum" på hjemmesiden , men jeg ved ikke hvilken temperatur der ska være for at genstan... -
Vands densitet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en fysik rapport, som jeg er gået lidt i stå med. Rapporten handler om trykket i en væskesøjle, hvor vi har lavet et forsøg. Jeg har lavet en nogenlunde lineær graf af vores resultater og mit hældningstal er ca. 0,1, som så betyder, at trykket stiger med 0,1 kPa fo... -
halveringstid
ForumindlægHej derude. jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig, jeg skal lave en rapport i fysik, hvor at jeg skal regne halveringstiden ud på henholdsvis protactinium og cæsium. jeg har sat mine måleresultater ind i et punktdiagram i exel og tilføjet min tendenslinie. derefter står der:y = 681,3e hvor... -
AT om jernbaner
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med at finde ud af, hvad jeg kan skrive om om jernbaner i perioden 1851-1914? Selve opgaveformuleringen hedder "Videnskabelig gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil meget gerne skrive om jernbaner i enten Naturgeografi/dansk, naturgeografi/historie,... -
inertimoment
ForumindlægHej folkens Jeg hedder malthe og går på silkeborg htx og har fysik A Vi har nu om inertimoment og jeg har en opgave jeg er gået i stå med som lyder følgende En plade på 30 cm gange 50 cm skal roterer om det ene hjørne. Pladen vejer 5,7 kg. Hvad bliver inertimomentet?? Kan nogen muligvis sig... -
inertimoment
ForumindlægHej folkens Jeg hedder malthe og går på silkeborg htx og har fysik A Vi har nu om inertimoment og jeg har en opgave jeg er gået i stå med som lyder følgende En plade på 30 cm gange 50 cm skal roterer om det ene hjørne. Pladen vejer 5,7 kg. Hvad bliver inertimomentet?? Kan nogen muligvis sig... -
Kemi-fældningsreaktioner
ForumindlægHej, jeg skal til prøve i NV, hvor jeg skal vælge et forsøg inden for et af de 2 temaer kost og CSI, og et af fagene, kemi, fysik, biotek og biologi. Har valgt fældningsreaktioner inden for emnet kost. I mit forsøg påviser jeg ioner i fødevarer vha. fældningsreaktioner. Jeg skal til prøve snakke... -
Transformation
ForumindlægHej, jeg er den dreng på 15 fra Sønderjylland. Jeg spurgte i dag min fysik/kemi lærer hvad der sker hvis man gør følgende: Man laver en transformator, hvor primærspolen er 400 vindinger og sekundærspolen er på 1200 vindinger. Den eneste forskel er at ledningerne i begge spoler skal være præcis l... -
AT?
ForumindlægHej Jeg er stadig meget i tvivl om hvad jeg vil skrive om og i, så jeg håber der er nogen der vil hjælpe. Jeg har Mat A, Bio A, Fys B, Kem B som linje Jeg vil helst have fysik sammen med et humanistisk fag enten dansk eller engelsk......men jeg er fuldstændig ude på herrens mark hvad angår emne.... -
Lys går i interferens i gitterplader
ForumindlægHej! Har om lys og bølger. Går på gymnasie 1. årgang. Jeg er ved at lave fysik rapport, og vi har lavet forsøg med lys og optiske gitter. Spørgsmålet lyder følgene: Side 108 Orbit C. Forklar hvorfor de to vinkler fn er lige store. Her er tegningen: http://xs226.xs.to/xs226/08143/side_108_orbit... -
HJÆLP! Bodeplot af RC-led (lavpasfilter)
ForumindlægPLEASE hjælp mig!!! jeg er helt lost. Jeg har opstillet en RC-kreds (lavpasfilter), og skal dertil lave to bodeplot (et for forstærkningen og et for faseforskydningen) Hvad skal ud af akserne, og hvordan for jeg omregnet min Uin og Uout om til den samlede forskel (tror nok akserne skal...
