Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17781 til 17800 af 119569
  • Eksamen i morgen

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen af jer som skal op til Mat A stx i morgen? :) tænkte at vi kunne udveksle besvarelser efter eksamen
  • Regler for eksponentiel vækst...?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg er ved at læse til stx eksamen i matematik og sidder og grubler over nogle regler for eksponentiel vækst. Min lærer siger at a og b i formen f(x)=ba^x er positive, og at a ikke må være 0 eller 1. Det forstår jeg ikke helt... Hvis b er negativ er det vel bare et tegn på at der starter m...
  • Reduktion, skriftlig årsprøve uden hjælpemidler 2005

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en af opgaverne fra sidste års matematik årsprøve uden hjælpemidler. Hvordan reducer man: (a^2*(b^-1)^2*a^3)/((b^2*a)^3*b^-4)Mange tak
  • reducere en ligning med bogstaver

    Forumindlæg
    (a+b)(a-b)+(a+b)(a+b)-2a(a+1) Kan slet ikke overskue den? hehe.nogle der vil hjælpe?
  • Valg af Hf.

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg står i en virkelig presset situation lige nu, og jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg går lige nu på stx, og er igang med 1.g. Jeg skal starte på VUC efter sommerferien, og der skal jeg tage en hf-enkeltfag, med den udvidedefagpakke, da jeg gerne vil læse medicin. stx var ik...
  • hjælp

    Forumindlæg
    mit mat sejler, plz hjælp. Skal aflevere i aften... se vedhæftet fil:) opgave a er lavet btw
  • Voyage 200 købes

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil gerne købe en Texas lommeregner voyage 200. Er der nogen her, der vil sælge sådan en til mig? Mange hilsner Monika [email protected]
  • reducering af udtryk,

    Forumindlæg
    jeg har fået et udtryk som lyder: (a+b)2 + (a-b)2 hvordan reducerer jeg udtrykket mindst muligt,?
  • Boksplot

    Forumindlæg
    Hej, er der en som kan hjælpe mig med at fortolke dette boksplot? På forhånd tak
  • Forskellen på ugrupperede- og grupperede observationssæt?

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklare mig forskellene på ugrupperede- og grupperede observationssæt. Nogle der kan hjælpe?
  • Toppunkter

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan fortælle mig hvad top punkter er, altså hvad det betyder i forbindelse med andengradspolynomier, og hvordan top punktet kan bestemmes? Hvad fortæller rødderne om parablen?
  • 3-trinsreglen

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål om 3-trinsreglen, jeg håber I kan hjælpe mig. Hvorfor fonktionen skal være kontinuet for at kunne bruge 3-trinsreglen? :)
  • antalsparameter

    Forumindlæg
    forstår slet ikke skal laves i maple
  • Optimering

    Forumindlæg
    Skal svare på, hvad der er vigtigt omkring optimering, og hvordan man kan bruge det i hverdagen, men er lidt usikker på hvordan man skal beskrive optimerings vigtighed i hverdagen? Eller rettere sagt perspektivere det til hverdagen.
  • Funktion

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med at fortælle hvilken af linjerne er tangent til kurven
  • Fourier Sinus Polynonium

    Forumindlæg
    a) Lad Sn være dét Fourier Sinus polynonium fundet i opgave 5. Brug Sn(1/2)-->f(1/2) for n-->oo til at vise at: 1-1/3+1/5----±1/(2k+1)-->pi/4 Hertil har jeg brugt, at f(1/2)=1(ses i en funktion), samt: k*Sn(1/2)-->k*f(1/2)=k I dette tilfælde er k=pi/4, heraf: pi/4*Sn(1/2)-->...
  • Trekant ABC???

    Forumindlæg
    i trekantABC er a=5, b=10 og c=7. Tegn en skitse og beregn trekantens vinkler. har brug for hjælp, for er dårlig til matematik og forstår ikke hvordan jeg beregne opgaven. skitse= er det bare en trekant?
  • En der kunne hjælpe

    Forumindlæg
    hejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak !
  • Er min SRP virkelig til et 7-tal?

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov...
  • Hvordan får man 12 i tysk eksamen?

    Forumindlæg
    Er der nogen der sidder med nogle gode råd til eksamen, så sig endelig frem! Jeg kunne rigtig godt bruge det.