Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Er min SRP virkelig til et 7-tal?

22. april 2018 af Nerasmus

Hej alle,

Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg overvejer stærkt at klage, da jeg var velforberedt, fulgte vejledningerne og selv mener, at jeg løste opgaven fint. Jeg ved dog ikke, hvordan en klage skal udformes. 

Ingen af mine vejledere var mine lærere, hvilket jeg ikke mener er fair, og det har samtidig gjort det vanskeligt for mig at snakke med dem om karakteren nu.

Jeg har vedhæftet min SRP, da jeg ønsker en vurdering fra jer, om min karakter er fair inden jeg beslutter eventuelt at klage. Forsiden er beskåret grundet et ønske om anonymitet. 

Vedhæftet fil: SRP til 7-tal?.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. april 2018 af guuoo2

"Jeg får normalt 10 og 12" - din SRP er en seperat opgave og hvad du ellers normalt får bør ignoreres 100%.

"Det har samtidig gjort det vanskeligt for mig at snakke med dem om karakteren nu"
 - Lyder godt nok mærkeligt. Hvorfor kan du ikke snakke med andre end dine lærere?!

Du bør få aftalt et møde hurtigst muligt, hvor den af dine vejleder der har rettet kan gennemgå alle sine noter med dig. Der er sikkert en masse fejl/uhensigtsmæssigheder du ikke selv har bemærket.


Svar #2
22. april 2018 af Nerasmus

Jeg er udemærket klar over, at SRP er en seperat opgave. Bemærkningen var mere ment som en hentydning til, at jeg normalvis klarer mig væsentligt bedre end 7. 
Og nej, det lyder ikke mærkeligt, at det er sværere at snakke med dem, når de ikke er mine egne lærere, da jeg sjældent ser dem på gangene, og da de svarer meget kortfattet/eller slet ikke svarer på mine mails. Desuden forsøger min egne vejleder ligefrem at undgå alle dem han vejledte, når han ser dem på gangene. 
Vejlederne må samtidig slet ikke give feedback før 14 dage efter karakteren er offentliggjort og til den tid er det for sent at klage. Det er derfor jeg efterspørger en vurdering her. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. april 2018 af Mathias7878

Et 7-tal er ikke nogen dårlig karakter :)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. april 2018 af guuoo2

#3 Det handler vist mere om hvorvidt 7 er i overensstemmelse med besvarelsen..


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. april 2018 af Paradisehotel123 (Slettet)

Efter min vurdering er 7 en passende karakter efter jeg har læst din opgave, der meget som ikke trækker i retning af et 10 eller 12 tal. Så hvis jeg var dig, ville jeg være glad for dit 7-tal.


Svar #6
22. april 2018 af Nerasmus

#5 Kunne du muligvis nævne, hvilke ting der "ikke trækker i retning af et 10 eller 12 tal"? Det undrer mig nemlig, siden jeg stort set har gjort alt, hvad mine vejledere sagde. 
Jeg kan desuden se, at du har gået på STX, hvilket vel gør det svært for dig at vurdere min opgave. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
22. april 2018 af Egofaciens

Jeg forstår dig udemærket godt - men hvis du får 10 og 12 i alle andre fag, så skal du altså nok komme ind på dit drømmestudie. Du skal bare have lidt flere 12-tallet end 10-taller, og så er jeg sikker på, at dit snit ender på .. 11,5, hvis ikke mere? Det er nok til at komme ind på .. tjah .. 99 % af alle uddannelser. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. april 2018 af ringstedLC

Jeg har også læst hele din SRP. Du har ikke fået for høj en karakter. Omvendt så savnede jeg fx noget om det faktum, at den ene af "præsidentkandidaterne" for første gang i Danmarkshistorien var en kvinde. Det burde havde været med i din gennemgang af plakaten som du endda beskriver som personfikseret i forhold til den gamle plakat. Du nævner heller ikke i din opridsning af partiets situation op til 2007 valget, at H. Thorning-Schmidt blev valgt som Formand ved kampvalg og derfor også stod overfor at skulle bevise, at hun var den rette  på posten.

"Op til dette valg havde Socialdemokratiet været i sin første mindretalsregering nogensinde". Det er objektivt korrekt, men det efterlader læseren med en "mistanke" om, at Socialdemokratiet havde siddet i en flertalsregering tidligere.

Og så slutteligt; Du belyser slet ikke den forskel, der ligger i at føre valgkamp, når man er i opposition eller sidder i regering.

Det er mine eksempler på, hvorfor du ihvertfald ikke skal have 12. Husk, at man starter ikke med at trække fra toppen af skalaen , men derimod i bunden og lægger til.

Jeg forstår ikke helt din fustration over det med fremmede vejledere, når vejledere alligevel ikke må give feedback før efter klagefristen, men det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget. Og jeg forstår slet ikke, hvorfor en STX'er ikke kan komme med sin vurdering af opgaven, når du nu beder om den. Det kunne du jo bare have frabedt dig.

Iøvrigt er jeg meget enig med #7; dette kan næppe vælte alle dine planer.

Håber at du har fået lidt "luft" - Go' eksamen.


Brugbart svar (0)

Svar #9
23. april 2018 af Jerslev

Fag og niveauer?
- - -

mvh

Jerslev


Svar #10
23. april 2018 af Nerasmus

#9 Afsætning A og Samtidshistorie B

Brugbart svar (0)

Svar #11
23. april 2018 af Jerslev

#10: Så kan jeg nok ikke være behjælpelig med andet end formalia - jeg er kun censor på SRP'er i fysik.

- - -

mvh

Jerslev


Skriv et svar til: Er min SRP virkelig til et 7-tal?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.