Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 17801 til 17820 af 40685
-
læge uddannelsen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive on OSO-opgave der handler om hvilke uddannelse man gerne vil vælge. Og jeg har tænkt på at være læge, men har så et lille problem. Som jeg ved så indebærer lægeudannelsen mange slags typer af læge, men kan ikke rigtig finde ud af had navnet på den slags læge jeg ger... -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
metoder
ForumindlægJeg skal skrive et medtode afsnit i biologi og historie der er det ved metode jeg aldrig har fattet.. kildekritik - jeg har ikke nogle bestemte kilder sådan som vi kender dem fra historier..? det er materiale fra historier bøger der fortæller om nogle forhold som jeg skal inddrage biologi jeg sk... -
Hvad lærer man først på mat B?
ForumindlægSkal snart starte på matematik B, og vil gerne forberede mig... hvad er som regel de 3 første emner man lærer om? Mange tak :) -
Akut spørgsmål vedr uddannelse
ForumindlægHej, jeg er en desperat 16-årig som kom ind på metropolitanskolen, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre:a)Enten et 2-årigt studenterkursusb) simpelthen springe gymnasiet over og begynde på DTU's 1-årige adgangskursus til ingeniøruddannelsen (er yderst dygtig i skolen)c) eller bare fortsætt... -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægEr det et krav, at man har haft haft tysk eller fransk i folkeskolen for at blive optaget i gymnasiet?Min lillebror har nemlig valgt ikke at have andre fremmedsprogfag end engelsk, og nu siger hans skole, at han ikke kan komme i gymnasiet. Jeg ved ikke selv en hylende fis om den nye gymnasierefor... -
10. klasse eller gymnasium? HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Jeg skal snart vælge uddannelse, men jeg er i tvivl, om jeg skal vælge 10. eller gymnasie. Mit snit er på over 10, så jeg klarer mig godt fagligt. Det er mere det sociale, jeg er bange for. Mange siger, det er en god idé at tage en 10. klasse, da det gør ... -
Rettelse af "Mit Liv Som Tavlesvamp"
ForumindlægHej! Er der nogen der bare vil tage et hurtigt kig på min stil?? Altså fx. stavefejl, mangel på komma'er, mangel på punktum osv. Det haster lidt! :) Ps: Husk, hvis i har rettet den, så send den til min indbakke! :) På forhånd, tak. -
Minimums-karakter-til-Gymnasium
ForumindlægHej - ved nogen af jer hvor meget ens gennemsnit minimum skal være for at komme på gymnasiet? -
Adgangskrav markedsføringsøkonom
ForumindlægJeg har søgt som markedsføringsøkonom og er blevet bekymret efter at have læst dette: På UG.dk står der: "De specifikke adgangskrav er i alle tilfælde engelsk C samt enten matematik B eller virksomhedsøkonomi B. Fag som er specifikke adgangskrav skal være bestået." Hvorimod der ... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Lineær model
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til Opgave 9 i dokumentet -Jeg er også i tvivl om hvilket emne det er inden for matematikken Håber nogen vil hjælpe! Tak på forhånd :-) -
Hurtig svar!!
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse nu og skal til at vælge gymnasier, men mit gennemsnit er på ca. 5,7 det er mange der siger at ens gennemsnit falder, så synes i at jeg skulle tage 10. Klasse eller gymnasie?? Og faldt jeres karaktere eller steg det?? Tak på fo... -
10 klasse eller gymnasium?
ForumindlægHej jeg er en pige der går i 9 klasse. jeg har i dag fået atvide at jeg er egnet til gym. men tideligere på året sagde de jeg ikke var egnet (det var en midlertidig) jeg har her det halve års tid ville i 10 klasse, men lige nu er jeg meget i tvivl jeg skal have bedre styr på matematik isæ... -
GSK - supplere med fysik og kemi B fra naturfag
ForumindlægJeg vil gerne søge ind på en uddannelse, som kræver mat A og fysik og kemi B, og skal derfor supplere min sproglige studentereksamen, hvor jeg havde naturfag C og mat B. Jeg vil gerne have det overstået så hurtigt som muligt, og vil derfor gerne vide om det er muligt at tage de kurser der hedder ... -
Vektorer
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med nogle vektoropgaver? Jeg har de her 3 opgaver for imorgen. Forstår ikke helt hvad jeg skal gøre. Opg 1: https://imgur.com/a/wBC7GoK Opg 2: https://imgur.com/a/nEi5px1 Opg 3: https://imgur.com/a/uw7mOSv -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ... -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ... -
Matematik lån og renter
Forumindlægkan nogen hjælp mig med det? -
gyldighedsområde
ForumindlægHej Hvad betyder gyldighedsområde i matematisk sammenhæng især i optimering?? Jeg vil gerne have en uddybbende forklaring på berebet på forhånd tak
