Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17861 til 17880 af 70316
-
Pleeeeeeeease hjælp mennekser :-).
ForumindlægJeg skal skrive om dansk synopsis, til Dansk b-prøve, jeg har trukket Mobning i film, og jeg har valgt den grimme ælling, hvordan skal jeg gør det, Please hjælp hjælp hjælp ;-). -
Jeg skal op i AT imorgen, give mig gode råd..
ForumindlægHej alle sammen... det haster lige lidt :D Jeg skal op i AT imorgen og mine fage er fysik&historie........ Kan I fortælle mig hvad ligger de meget vægt på i AT ? Tak på forhånd -
Samfundsfag på tysk?
ForumindlægHvordan siger man "Samfundsfag" på tysk.. -
Løsning vha. formel
ForumindlægHej Hvordan beregner jeg, når jeg har sat ind i total refleksion formlen: Formlen: (sin(900)/sin(i2g)) = (n2/n1) Mine tal sat ind: (sin(900)/sin(i2g)) = (1,2/1,8) Når jeg prøver at gøre det på lommeregner kan den ikke ?? -
ikke forstået del af problemformulering
ForumindlægHej derude.. Jeg er blevet stillet et spørgsmål som jeg skal svare på skriftligt, og jeg er virkelig blank. Spørgsmål lyder: "Forklar hvorfor dateringer af fossile fund ikke kan stå alene, men må ledsages af en række andre undersøgelser af de fossile rester i forbindelse med menneskets udvik... -
SRP-Mindste Kvadraters Metode
ForumindlægJeg har fået udleveret min srp-opgave i dag, men har problemer med nogle af tingene. Så ville være mega-taknemmelig hvis der var nogen der kunne hjælpe Min opgaveformulering lyder (matematiske del): Præsentér begrebet matematisk model og dertil hørende relevante begreber og metoder. Du skal redeg... -
betydende cifre
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål vedrørende betydende cifre. I dette regnestykke indgår der 3 betydende cifre i begge faktorer: Hvilken af disse svar er korrekt? 1.37 m * 1.06 m = 1,4522 m2 1.37 m * 1.06 m = 1,45 m2 Jeg er rimelig forvirret, fordi jeg vil umiddelbart sige at den nederste er rigtig,... -
Produkt - Projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak! -
Opvarmning af vand
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave :) -
Universets alder
ForumindlægHej Hvordan finder jeg ud af universets alder? (ved hjælp af formlen) -
nem
ForumindlægKan man få en pære til at lyse ved brug af vandkraft ? har atomkraft nogle fordele og ulemper som vandkraft ikke har ? Hvad vil det sige at et brændstof er CO2 neutralt ? -
Blanding af ...
ForumindlægHej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :) -
Hvorfor kan en vinkel mellem to vektorer ikke være over 180 grader?
ForumindlægI min formelsamling betegnes en vinkel mellem to vektorer, fx vektor a og vektor b, som værende mellem 0 grader og 180 grader - ikke over. Hvorfor kan en vinkel mellem to vektorer ikke være over 180 grader? -
Anvendelser af differentialregning
ForumindlægEr der nogen, der har nogle forslag til nyttige og realistiske anvendelser af differentialregning? Man kan jo bruge differentialregning til at finde en funktions minimumsværdi, maksimumsværdi, monotoniforhold og optimering, men jeg kan ikke finde på noget, man kan bruge det til i den virkelig v... -
matematik
ForumindlægA=(1)/(2)*h*g isoler h i formlen. tak på forhånd -
Lys
ForumindlægNogen der kan forklare mig brydningsloven? Nogen der evt. har nogle hjemmesider jeg kan bruge?? Mange tak på forhånd!!! -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
Elektromagnets magnetfelt
ForumindlægEr der en, der vil forklare mig, hvordan magnetfeltet omkring en elektromagnet ser ud med og uden en jernkerne i spolen? Og hvad forskellen er på magnetfelt omkring en elektromagnet ift. en stangmagnet? Altså når man hælder jernspåner over en plade -
Gradienten??
ForumindlægHej alle! Jeg skriver opgave i et valgfag og er stødt på ordet "Gradienten". Det er i forbindelse med ulighed i sundhed. Jeg fortså ikke helt ordet :-/ Nogle der kan forklare? :-) Mvh. J -
Eksamensopgaver
ForumindlægHej sp Jeg har forsøgt at løse disse to opgaver, men kan ikke komme frem til et svar. Jeg har forsøgt at bruge Hubbles lov til at beregne farten bevæger sig med væk fra Jorden, men jeg får kun en oplysning. I opgave b har jeg forsøgt at laboratoriebølgelængden vha. formlen for rødforskydning. ...
