Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17861 til 17880 af 70316
  • Pleeeeeeeease hjælp mennekser :-).

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive om dansk synopsis, til Dansk b-prøve, jeg har trukket Mobning i film, og jeg har valgt den grimme ælling, hvordan skal jeg gør det, Please hjælp hjælp hjælp ;-).
  • Jeg skal op i AT imorgen, give mig gode råd..

    Forumindlæg
    Hej alle sammen... det haster lige lidt :D Jeg skal op i AT imorgen og mine fage er fysik&historie........ Kan I fortælle mig hvad ligger de meget vægt på i AT ? Tak på forhånd
  • Samfundsfag på tysk?

    Forumindlæg
    Hvordan siger man "Samfundsfag" på tysk..
  • Løsning vha. formel

    Forumindlæg
    Hej Hvordan beregner jeg, når jeg har sat ind i total refleksion formlen: Formlen: (sin(900)/sin(i2g)) = (n2/n1) Mine tal sat ind: (sin(900)/sin(i2g)) = (1,2/1,8) Når jeg prøver at gøre det på lommeregner kan den ikke ??
  • ikke forstået del af problemformulering

    Forumindlæg
    Hej derude.. Jeg er blevet stillet et spørgsmål som jeg skal svare på skriftligt, og jeg er virkelig blank. Spørgsmål lyder: "Forklar hvorfor dateringer af fossile fund ikke kan stå alene, men må ledsages af en række andre undersøgelser af de fossile rester i forbindelse med menneskets udvik...
  • SRP-Mindste Kvadraters Metode

    Forumindlæg
    Jeg har fået udleveret min srp-opgave i dag, men har problemer med nogle af tingene. Så ville være mega-taknemmelig hvis der var nogen der kunne hjælpe Min opgaveformulering lyder (matematiske del): Præsentér begrebet matematisk model og dertil hørende relevante begreber og metoder. Du skal redeg...
  • betydende cifre

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har et spørgsmål vedrørende betydende cifre. I dette regnestykke indgår der 3 betydende cifre i begge faktorer: Hvilken af disse svar er korrekt? 1.37 m * 1.06 m = 1,4522 m2 1.37 m * 1.06 m = 1,45 m2 Jeg er rimelig forvirret, fordi jeg vil umiddelbart sige at den nederste er rigtig,...
  • Produkt - Projektopgave

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak!
  • Opvarmning af vand

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave :)
  • Universets alder

    Forumindlæg
    Hej Hvordan finder jeg ud af universets alder? (ved hjælp af formlen)
  • nem

    Forumindlæg
    Kan man få en pære til at lyse ved brug af vandkraft ? har atomkraft nogle fordele og ulemper som vandkraft ikke har ? Hvad vil det sige at et brændstof er CO2 neutralt ?
  • Blanding af ...

    Forumindlæg
    Hej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :)
  • Hvorfor kan en vinkel mellem to vektorer ikke være over 180 grader?

    Forumindlæg
    I min formelsamling betegnes en vinkel mellem to vektorer, fx vektor a og vektor b, som værende mellem 0 grader og 180 grader - ikke over. Hvorfor kan en vinkel mellem to vektorer ikke være over 180 grader?
  • Anvendelser af differentialregning

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har nogle forslag til nyttige og realistiske anvendelser af differentialregning? Man kan jo bruge differentialregning til at finde en funktions minimumsværdi, maksimumsværdi, monotoniforhold og optimering, men jeg kan ikke finde på noget, man kan bruge det til i den virkelig v...
  • matematik

    Forumindlæg
    A=(1)/(2)*h*g isoler h i formlen. tak på forhånd
  • Lys

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig brydningsloven? Nogen der evt. har nogle hjemmesider jeg kan bruge?? Mange tak på forhånd!!!
  • Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?

    Forumindlæg
    Hej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g...
  • Elektromagnets magnetfelt

    Forumindlæg
    Er der en, der vil forklare mig, hvordan magnetfeltet omkring en elektromagnet ser ud med og uden en jernkerne i spolen? Og hvad forskellen er på magnetfelt omkring en elektromagnet ift. en stangmagnet? Altså når man hælder jernspåner over en plade
  • Gradienten??

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skriver opgave i et valgfag og er stødt på ordet "Gradienten". Det er i forbindelse med ulighed i sundhed. Jeg fortså ikke helt ordet :-/ Nogle der kan forklare? :-) Mvh. J
  • Eksamensopgaver

    Forumindlæg
    Hej sp Jeg har forsøgt at løse disse to opgaver, men kan ikke komme frem til et svar. Jeg har forsøgt at bruge Hubbles lov til at beregne farten bevæger sig med væk fra Jorden, men jeg får kun en oplysning. I opgave b har jeg forsøgt at laboratoriebølgelængden vha. formlen for rødforskydning. ...