Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17861 til 17880 af 33650
-
adgang til gymnasiet
Forumindlæghej jeg ville bare lige høre om de kigger meget på karakterene hvis man ansøger på et gym, og i så fald er det så godt nok at have et snit på 5,5 eller 6,2 ? eller er det bare hvis man bliver egnet til gym at man bare kan komme ind? -
Projektopg. - 8. kl! D:
ForumindlægHej, (-:. Jeg skal lave en projektopg., overskriften siger dog "(9.kl.)", men det er faktisk til 8. kl. Hvilket emne kan jeg tage? Det ville være skønt med lidt hjælp. :D, har tænkt over, at tage om uddannelse, men det bliver for 'privat', har også prøvet med, biler - el-biler,... -
Løs andengads ligningen x^2 - 3x - 10 = 0 UDEN hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg har til opgave at læse andengradsligningen x^2 - 3x - 10 = 0 Det er en opgave uden hjælpemidler Jeg synes den er lidt bøvlet Nogen der kan hjælpe På forhånd tak -
forbedre engelsk
Forumindlægheeij. Jeg er ikke særlig god til engelsk, og vil derfor forbedre det. Er der nogen som kender hjemmesider, hvor man kan høre tekster og svarer på spørgsmål ud fra teksten. eller os andre sider, hvor man kan læse og forbedre sin grammatik. på forhånd tak. -
afgangsbevis med mange 02'er
Forumindlægbruger man sit afgangsbevis fra folkeskolen når man i fremtiden skal søge et job? Og er der andre steder folk vil se det? :) -
Logaritmefunktioner 1137.
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe har lidt svært ved at lave den? Vil også gerne har den første lavet som et eksempel sammen med en forklaring for på den måde kan jeg bedre forstår det. -
Privat lærer i sommerferien.
ForumindlægHej alle matematik eksperter. Jeg og min veninde søger en lærer, der kan hjælpe med, at repetere 1g og 2g stof. Vi har matematik påA niveau, og derfor vil vi bruge sommerferien på at repetere det hele så vi er klar til 3g. Så vi søger en der har tid, og vil hjælpe os. Vi er med på, at betale hv... -
matematiiiik
ForumindlægHej allesammen kan i se om jeg har udregnet den vedhæftede opgave korrekt: først har jeg fundet stamfunktionen til at være x^2+lnx+k hvorefter man bruger punkterne P(1,3) indsætter i stamfunktionen: 3=1^2+ln1+k vil høre om det er korrekt lavet indtil videre:) -
Valgfag?
ForumindlægHeeej :) Ved i om man kan have fransk som valgfag på gymnasiet ? -
Game designer, Hvor?
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med det problem, at jeg ikke kan finde nogle steder hvor der står noget om uddannelsen. Jeg er lige startet på Htx men føgler bare at jeg spilder min tid. Jeg vil igang med at designe spil. Ikke lære om ubrugelige biologiske og fysiske ting. Jeg er blevet fortalt at kræve... -
Supplering
ForumindlægHej, Jeg vil gerne søge ind på en naturvidenskabelig uddannelse til sommer og skal derfor supplere mat B - A, Fysik C - B og Kemi 0 - C. Jeg vil rigtig gerne gøre det så hurtigt som muligt og tænker derfor, at jeg vil tage det hele i foråret 2012, men fik af VUC anbefalet kun at tage to fag p... -
SRP emner
ForumindlægHej! jeg skal snart vælge SRP emne og har virkelig svært med at finde på et emne. Jeg har valgt EngA og SamfB. Jeg har tænkt lidt over identitet og hooliganisme. Men vil gerne hører om der er andre spændende og gode forslag til hvad man kan skrive om? :) -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
Statistik over kvotienten for matematik-økonomi
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen, der tilfældigvis kender til et sted hvor jeg f.eks. kan se kvotienten for matematik-økonomi de seneste 10 år? Jeg kan inde på KU's hjemmeside se at den var 9,5 i 2012 og 9,1 i 2013. Det jeg enlig har i tankerne er om kvotienten er faldende, eller om det bare er... -
Gymnasium ikke-egnet hjælp
ForumindlægHej jeg er en 15 årig dreng med et gennemsnit på 5,1 jeg er blevet erklæret ikke-uddanelsesparat begrund af umodenhed og vil meget gerne i gymnasiet HTX så jeg skal til revurderingsprøv på gymnasiet så derfor er jeg ret deprimeret for tiden nogen der har nogen ideer f.x hvordan det foregår og er... -
Spændingsfald
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig på vej med denne opgave: Hjulakslen i et IC4 tog er 1,60 m lang. Et tog kører stik nord med farten 90 km/h. Den lodrette komposant af Jordens magnetfelt har størrelsen 64 µT. a) Hvor stort et spændingsfald induceres der mellem enderne af hjulakslen? b) Bestem... -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
Rektorbrev?
ForumindlægHej. Jeg har både dumpet engelsk A og Matematik B i min eksamener. Nu har jeg fundet en uddannelse hvor det blod kræver af man har haft det på c niveau. Ved i om det er muligt af søge ind med et rektorbrev? eller hvad man ellers kan gøre? -
Maple 17 !
ForumindlægHej Jeg ønsker at finde antal grader af dette udtryk i en maple-fil l!! : Jeg har prøvet i meget langt tid, men det har ikke lykkes mig at få det korrekte svar frem. I kan også tage et screenshot. -
Er Delta Q og Delta E det samme?
ForumindlægEr Delta Q og Delta E det samme?
