Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17881 til 17900 af 48880
-
Residuale overfor den skandinaviske
ForumindlægJeg søger lidt hjælp til en opgave.. Jeg skal redegøre for de 2 modeller ^ Derefter sammenligne dem, og give mit syn på hvad der fungere bedst.. Jeg har redegjort for dem herunder, vil høre om jeg mangler noget, eller om i har en interesant vinkel til sammenligning? Skandinaviske: I den skandi... -
forklar og eksempler
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad der menes med "Det globale samfund er blandt andet kendetegnet ved opløsningen af økonomiske og sociale grænser og undergravelse af institutioner for politisk styring af samfundet" .. og evt. komme med eksempler på dette. For man kan jo enten vælge... -
et lille spørgsmål
ForumindlægJeg er ved at undersøge, hvilke politiske partiers synspunkter der kommer til udtryk i 4 bilag! Når jeg har gjort det, skal jeg så oversagsforklare synspunkterne, når spørgsmålet nu hedder undersøg....? -
Kronik vs Essay
ForumindlægHvad er de grundlæggende forskelle på en kronik og et essay? -
Vidste du
ForumindlægVidste du for øvrigt, at der i 1958 blev foretaget 130.000 plasticperationer i USA, i mod 15. 000 året tidligere (1957)!Hvor mange tror I der foretages i dag ?? -
AT REJSER OG METODE
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan jeg skal flette det med emnet rejse ind i mit talepapir? Skal man definere en rejse, eller skal det ind i metode¨? Jeg skriver og pilgrimsrejsen og identitet (Religion og samf) -
Huntington og korstog
ForumindlægJeg sidder og skriver AT-talepapir og vil meget gerne have Huntingtons teori til at passe til korstogene til Jerusalem. Er der nogen der ved noget om dette? -
Det hvide snit/lobotomi
ForumindlægHej derude! Jeg skal til at skrive SRP i biologi og historie , og jeg har valgt at skrive om Det hvide snit/lobotomi, men jeg mangler noget historiefagligt. Jeg vi gerne kigge på noget med menneskerettigheder, menneskesyn, og den politiske tankegang bag Det hvide snit. Min historielærer syntes j... -
Talepapir
ForumindlægHejsa. Skal op til eksamen i AT i morgen. er der en som vil se på mit talepapir og give lidt kritik. Er der nok metode osv. ideer til forbedringer.? -
Hvad er samspillet mellem religion og historie ??? plz..Hjælp
ForumindlægHej Er der en af jer der kan hjælp mig med at sige hvordan spille religion og historie sammen. samspilet mellem de to fage. -
Idræt
ForumindlægHej folks,JEg har gået meget og overvejet hvad jeg ville være. Det eneste jeg sådan virkelig godt kan lide er idræt, jeg ved man kan læse idræt, er der nogen herinde som læser dette eller som skal til og læse? Og hvad vil i være efter, jeg er lidt i tvivl om hvad man kan bruge det til nemlig:) Hå... -
Espergærde Gymnasium
ForumindlægHej,Nogle her inde der går på EsperGærde Gymnasium? -
Religion og Kildekriik??
ForumindlægHej... sidder lidt i saksen med hensyn til Metode i religion? Som metode i religion kan man så bruge kildekritik, hvis ja er det så den samme som i Historie? På forhånd Tak -
Kvantitativ og kvalitativ metode...?
ForumindlægHej.. Skal til AT d. 2 og er i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt. Jeg forklarer om min ene problemstilling, som er en redegørelse af : Opfattelser af kulturmødet mellem muslimer og kristne. Den viden jeg har til dette har jeg fået ud for arbejde med bøger og internettet.. Er det så en kvalita... -
Eksempel på brug af metode?
ForumindlægSkal man ikke komme med eksempler på hvordan man bruger metoderne, altså gå i dybden. Eller skal man blot hurtigt nævne hvordan de er anvendt? For kan bestemt ikke finde ud af hvad jeg skal vægte, og fortælle frem for andet? -
Perspektivering?
ForumindlægHej Må man godt perspektivere til det samme som man gjorde i synopsen? Eller skal det være noget nyt? Jeg kan nemlig ikke finde andet passende... Jeg har læst at det forventes at man skal kunne svare på hvad fagenes begrænsninger, fordele og ulemper er. Hvad kan man svare til det i engelsk og his... -
at tage et ekstra fag på HF?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har idag tilmeldt mig Matematik A som selvstuderende efter at have overvejet det i nogle måneder (puha, frsiten var på fredag, så det var meget heldigt) og mit spørgsmål går så på, hvorvidt jeg kan anvende disse karakterer i min studentereksamen, som jeg afslutter her ... -
Gymnasium???
ForumindlægHey! Hvilket gymnasium skal man gå på hvis man gerne vil lave drama og film. Tak i forvejen. Håber I kan hjælpe! -
Lempelig og stram finanspolitik
ForumindlægHej derude, er der er en som kan hjælpe mig med at forklare om lempelig og stram finanspolitik? Jeg spørger da jeg ikke helt forstår den og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til at forstå den. Håber der nogen som er god til at forklare den meget enkelt så jeg kan forstå det.. :) På forhån... -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha...
