Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 17901 til 17920 af 42938
-
sproglig analyse
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig dansk eksamen på Hf A niveau på Mandag, og har noget sent i forløbet erfaret at man kan komme op i 1.litterære spørgsmål, 2. sproglige spørgsmål og 3. mediespørgsmål. Jeg er ærligt talt noget usikker på hvilke elementer der indgår i det sproglige spørgsmål, udover at ... -
Eksamensprojekt... hjælp!
ForumindlægHej alle sammen... :-) Jeg skal til igang med eksamensprojekt, hvor jeg skal lave en synopsis som jeg kan bruge mundtligt til eksamen til sommer. Jeg skal dog aflevere synpsis'en noget før. Jeg håber i vil hjælpe mig, da det er svært at finde materiale og teorier til dette emne i netop de to ... -
karakteristiker for en videnskabelig gennembrud
Forumindlægunder opgaveformuleringen står der: Du skal vælge et videnskabeligt eller teknologisk gennembrud i tidsrummet 1851-1914. undersøger dets fremkomst og belyse, i hvilken forstand der var tale om et gennembrud. Men hvad er det der karakteriser et gennembrud? Efter min mening og viden, er et gennembr... -
H.C Andersen og M. A. Nexø
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen inden for den nærmeste fremtid. I dansk har vi læst noveller af H.C. andersen, Herman Bang, Henrik Pontoppidan og Martin Andersen Nexø. I hvilken stil skriver H. C. Andersen? er hans noveller/eventyr fra romantikken eller det moderne gennembrud og hvorfor? Hvil... -
Referat af disse tekster?
ForumindlægHej søde mennesker (: Jeg ville høre om der var nogle der havde et referat af følgende tekster? - Ein Kuss auf die Wange - Toll war es über die Grenze zu gehen - Was wikkst du werden? - Von morgens bis abends - Träume und Gedanken - Millionär - K'ussen verboten - Alles nur geklaut - Frau bek... -
Bevis af formler
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen om en uges tid i mundt. mat. og har fået udleveret mine spørgsmål så er i fuld gang med at forberede mig. `Men jeg har problemer med at finde ud af nogle opgaver: 1. Bevis sinusrelationen of formlen for arealet af en trekant. - Det jeg ikke kan finde ud af... -
En god analyse og fortolkning
ForumindlægHej alle fra SP, Jeg skal op til Engelsk B mundlig eksamen på mandag. Af den grund ville jeg gerne have lidt tip omkring hvordan man laver en god analyse og fortolkning, hvilket elementer er vigtige at tage med osv. Jeg ved at det lyder som et dumt spørgsmål, men på en eller anden måde formår ... -
Nedarvning - sygdomme.!!!!
ForumindlægHey mangler hjælp til en mundlig eksamen i biologi hvor jeg har følgende overskrift og spørgsmål: Fordelagtige og ufordelagtige mutationer Du skal forklare nedarvningen af forskellige sygdomsgener hos mennesket, idet du analysere og fortolker de vedlagte stamtavler. Du skal gøre rede for, hvor... -
Radioaktiv støvsuger?
ForumindlægHey you (: Skal op i mundtlig fysik til FSA-eksamen på fredag. Kiggede lige nogle forskellige dispositioner i gennem her på Studieportalen. Faldt over en disposition for Radioaktivitet, hvor en elev, i begyndelsen af prøven, vil stille en støvsuger ned i en kælder. Lidt længere fremme i prøven v... -
Lys og bølger.
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til fysik eksamen i morgen, så vil lige hører om der nogen der har nogen "guldkorn" til netop mit emne. Spørgsmålet lyder: Lys og bølger. Giv en mundtlig præsentation af lys og lysfænomeners fysik. Forklar: - frekvens - bølgelængde - Brydning - Afbøjning i gitr... -
Metoder til naturfaglig og Hermeneutisk
ForumindlægHey jeg har brug for hjælp til min mundtlige eksame imorgen. Jeg er igang med at skrive mit talepapir lige nu, men jeg er i tvivl om hvad jeg kan sige om metoder. Vi har fået til opgave at komme med naturfaglige og Hermeneutiske metoder til en bog vi har læst (handler om kloning "Genspejle... -
Aktantmodellen på TYSK! - Help
ForumindlægHeej:) Jeg sidder lige nu og er ved at forberede mig til den dejlige tyskB mundlige eksamen, og jeg har trukket et eventyr af bdr. Grimm der hedder "Die sechs Schwäne" og det er alt i alt meget fint. MEN - jeg kan ikke finde aktantmodellen i en tysk udgave, er der nogen der kan hjælpe... -
noter
Forumindlæger der nogen der muligvis kan hjælpe mig med nogle noter til spansk, da jeg skal til mundtlig eksamen. f.eks med ord eller noter til nogle af følgende emner: 2 América Latina: México 3 La inmigración 4 Problemas de jóvenes de hoy 5 La época de Franco y después 6 América Latina: ... -
Differentialregning
Forumindlæghejsa, jeg har nogle problemer med et spørgsmål jeg kan trække til mundt. eksamen her på fredag så håbede nogle kunne hjælpe mig på vej. Jeg går i 2.g og har mat. på b-niveau Mit spørgsmål lyder: Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotienten og en funktions monotoniforhold og ekstremu... -
Energi og effekt
ForumindlægHjælp mig. Jeg har idag trukket mit eksamens spørgsmål i fysik c: Energi og effekt. Du skal mundtligt præsenterer emnet energi, varme og temperatur. Du skal herunder forklarer hvordan man kan beregne den energimængde der skal til, når man bringer vand i kog- gerne ud fra en opgave eller et fors... -
binomailforsøg, formel
ForumindlægHej hej, så er det snart tid til at jeg skal til eksamen i mundtlig matematik. Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med: hvad menes der når der står: ''udled formlen for sandsynligheder ved et binomialforsøg ud fra et eksempel''? tænker min lære på, at jeg skal r... -
Drakes Ligning
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig fysik eksamen på C niveau på tirsdag og har et overspørgsmål der handler om Drakes ligning og liv. er der nogen der kan fortælle mig lidt om problematikken bag de forskellige elementer af ligningen. og evt koble det til emnet "LIV" jeg forstår godt hovedsagli... -
tvivl om parabels skæring med x-aksen
Forumindlæghej jer der ikke sover, jeg skal til matematik eksamen i morgen. mundtlig. jeg har desværre glemt at få kigget på et spørgsmål så nu sidder jeg her kl. 23.55 og er i tvivl om det her spørgsmål der lyder: ''udled formlen for parablens skæring med x-aksen (rødderne i andensligningen)'... -
haster! gerne hjælp
Forumindlægjeg har mundtlig eksame i morgen men søger lige det sidste hjælp . nogle der ved hvad Herman Bang mener/vil med novellen "Pernille" også kaldt "Stakkels lille Pernille". jeg har skrevet en synopse af novellen Pernille og sat den op imod Irene Holm begge tekster er skrevet af... -
Uret tikker - HJÆLP (fysik)
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik eksamen i morgen, og har 24 timers forberedelse. Jeg har trukket "Big Bang teori" Der står, at jeg skal give en mundtlig præsentation af emnet Verdensbilleder "Den faglige samtale vil tage udgangspunkt dels i din præsentation, dels i en ønsket omtale af...
