Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17901 til 17920 af 77388
-
Hjælp til matematik!
ForumindlægJeg mangler lektiehjælp til matematik. Jeg er 16 år gammel, er dog faldet af på det fag for mange år siden, så det er egentlig nok fra et 5-6 klasses niveau til 9. klasses. Jeg vil gerne være klar til 1.g til sommer. -
Mundlig matematik, hvad er det en god idé at gøre?
ForumindlægHej. Jeg skal på torsdag op til mundlig matematik, 10 klasse. Og da jeg ikke var oppe i det i 9. klasse, er jeg sådan lidt rundt på gulvet. Hvad er det en god idé at gøre med henblik på forberedelse mm? -
Studenterne?
ForumindlægPænt go9;dag..Jeg kunne godt tænke mig at høre fra gamle studenter, hvilken tekst de kom op i i den mundtlige dansk eksam...Altså tekst+forfatter!På forhånd tak -
VIRKELIG HASTER !!
ForumindlægJeg er en kæmpe klovn og har fået smidt mit papir om hvordan man analysere en novelle væk. Så jeg vil bare høre om nogen har den ? Har virkelig brug for den, skal nemlig op til dansk eksamen om 4 dage, altså onsdag d. 4 juni 08. Så håber virkelig nogen hurtigt kan hjælpe .. -
Lektiehjælp samt undervisning tilbydes
ForumindlægHej hej Jeg har snart sommerferie fra mit studie, så jeg tilbyder lektiehjælp eller undervisning til og med A niveau. Skriv hvis det har interesse. Jeg bor i 8800 området/ midt jylland. Mvh. Carolina [email protected] -
MHC celler???
ForumindlægHvad er MHC I og MHC II celler??? og hvilken funktion har de hver især??\n\nDet jeg mangler er en kort definitation af \nMHC I og MHC II!\n\njeg kan ik finde en klar definition på det nogen som helst steder!! -
studieliv med 12 taller
ForumindlægHej Hvordan opnår man igennem studiet at få 12 taller. Hårdt arbejde , lektielæsning og ingenfravær, er vigtige,hvad man kan gøre for at øge karakteren især i matematik og fysik. Jeg har brug for konstruktive forslag. Mvh Nalle -
Kategori - ondskab
ForumindlægHey, i hvilken kategori under de 4 typer ondskab ligger ubevidst ondskab? Dæmonisk onskab Dæmonisk ondskab er ønsket ondskab. ønsket ondskab er hvor man ønsker at gøre skade på målet, enten fysisk eller psykisk. Den instrumentellet ondskab Den instrumentellet ondskab at man gøre noget ondt... -
DTU diplomingeniør
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal meget snart starte På DTU, men jeg har nogle spørgsmål jeg ikke kan finde svar på herinde.. -Hvornår møder man? Nogle siger kl 9, andre siger 8. Hvad er sandt?? -Er det kun forelæsninger der IKKE er mødepligt for, eller er det generelt alt man selv vælger om man vi... -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:) -
Studieretning
ForumindlægJeg har fundet en spændende studieretning på HTX, som jeg tror vil gavne mig mest i fremtiden. Studieretningen som overvejes er 9;9;internationale medier9;9; hvor følgende niveauer er påkrævet: Kom/it A, Engelsk A og mediefag C. Samtidig har jeg tænkt mig at hæve matematik fra dens n... -
Forelæsninger
ForumindlægJEg hørte engang noget om at man kunne gå til forelæsninger/kurser, lidt ligesom på universitetet. De skulle gerne være åbne for alle. Nogle der ved, hvad det hedder? -
"Snige sig ind til en forelæsning"
ForumindlægJeg ku9; godt tnæke mig at opleve hvordan en normal forelæsning foregår på KU. Kan jeg godt bare snige mig ind ubemærket?Det største problem er nok at jeg ikke ved hvornår de holder forelæsningerne. Er det muligt at se på nettet eller hvorledes?Jeg har ikke så høje krav mht. hvilket studie det... -
Magnetisme
ForumindlægEt magnetiserbart materiale kan magnetiseres på to måder (hvis jeg har forstået det korrekt). Ved strygning (med kraftig magnet over materialen i samme retning 15-20 gange) eller ved jævnstrøm. Den med jævnstrøm forstår jeg ikke ? -
Samfundsfag A-niveau
ForumindlægJeg går for tiden og overvejer hvad jeg skal vælge som valgfag i 3.G. Jeg har ikke særlig mange interessante muligheder, så nu er jeg nået frem til at det skal være Musik B eller Samfundsfag A. Hælder mest til samfundsfag. Men vil gerne høre andres erfaringer med samfundsfag på A-niveau. Er det... -
Geometri
ForumindlægVinkel A = 22 grader. Vinkel B = 111 grader. Vinkel C = 47 grader. Side a = 9. Side b = ? Side c = ? Facit: Side b = 9, Side c = 9,71. Hvordan når jeg frem til ovenstående facit?, Skal jeg bruge Sinus, eller Cosinus? En der kan lave en udregning? Jeg har selv prøvet ALT, men uden held! -
Dumpe matematik årsprøve
ForumindlægHvad sker der hvis man fx får -3 eller 00 til matematikårsprøve på gymnasiets 1.år? Jeg dumpede nemlig, og stort set hele min klasse dumpede, hvad sker der så? -
fuck man
ForumindlægJahhh.. jeg er en dreng på 17 og går på gym. Først og fremmest vil jeg sige tak til dem der opmuntrede mig engang ved at sige at jeg sagtens ku klare gym... jaah jeg skrev engang mit karakterblad ned her hvor alle synes jeg var egnet mens lærerene stadig synes ej. Men tilsidst beviste jeg at jeg ... -
Karakterer stigning fra folkeskolen til gymnasiet?
ForumindlægVil meget gerne lige høre om jer på gymnasiet. Har I fået højere karakterer i standpunkt end I fik i folkeskolen (9.klasse)? -
ekstreme karakterspring
Forumindlægsad og tænkte på om der egentlig er andre der i deres gymnasietid, har oplevet voldssome karakterspring. Har selv oplevet at gå fra 7 til 10 ved et enkelt læreskift i historie, og oplevet samme forskel indenfor dansk med 7 i mdl og 10 i skriftlig.siger det ik ret meget om hvor subjektive og unøja...
