Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17901 til 17920 af 20688
-
Mekanik
Forumindlæg# HAR BRUGE FOR HJLÆP ?? FYSIK A_NIVEAU Opgave: En golfspiller skal med sit sidste slag, puttet, få golfkuglen til at rulle hen over græsset og falde i hul. Man kan regne med, at golfkuglen havner i hullet, hvis den er faldet mindst en golfkugleradius, når den rammer den modsatte side af hullet. ... -
vandets varmefylde
Forumindlæghej. jeg er igang med at skrive en fysik rapport, og der er noget jeg lig vil være sikker på, før jeg går videre. jeg prøver at lave en "formel" for vandets varmefylde, som jeg så kan sammenligne med den "rigtige" bagefter. jeg har antager at det energi der går ind er det samm... -
Jordens masse
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik rapport, hvor jeg skal beregne jordensmasse. Her er hvad der står i min opgavebeskrivelse: g = G*M / r2 Her er M = masse... R = jordens radius og G er gravitationskonstanten derefter står der: Isolerer vi i dette udtryk M får vi: M = g * r2 ... -
Bølgeudbredelseshastigheden
ForumindlægJeg har problemer med en opgave i fysik vedrørende bølger. Opgaven lyder som følgende: To identiske ringformede vandbølger har frekvensen 3,5 Hz og bølgelængden 4 cm. a) Beregn bølgeudbredelseshastigheden. b) Beregn perioden. I punktet A mødes en bølge med højden 7 mm med en and... -
Lyset på bunden af pølen.
ForumindlægOpgaven findes i Spektrum II på side 76. Hej alle.. Jeg sidder lige og bøvler lidt med den sidste opgave i en fysik aflevering. Opgaven lyder som følger: En lampe på bunden af et 1,40 meter dybt svømmebassin sender lys ud i alle retninger. Når man kigger ned på svømmebassinet ovenfra, ser man en ... -
Fotonenergi og excitationsenergi
ForumindlægHvordan er det lige fotonenergien og excitationsenergien hænger sammen? Når et foton absorberes eller emiteres springer en elektron en skal ud eller ind, denne energi dette kræver, er fotonenergien, ikke? Hvordan hænger det så sammen med excitationsenergien (har et tværfagligt forløb mellem f... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP!
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekt... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lektier. Jeg kan hjælpe hver... -
Svingende Strenge - hjælp !
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået en fysik opgave for som omhandler svingende strenge. Problemet er, at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive i teoriafsnittet. Formålet ved forsøget er at undersøge, hvordan strengbølgers udbredelseshastighed afhænger af strengens specifikke masse og kraften på strengen ... -
Editor, studieportalen
ForumindlægHej studiesupport. Hvis man skriver en tekst med hævet og sænket skrift, er det som om at editoren sætter et "bogmærke" hvor den hævede/sænkede skrift sidst blev anvendt. Hvis man følgende skriver noget forkert, og derfor anvender "delete" eller "backspace", gri... -
Synopsis - Skabelsen
ForumindlægHej, jeg skal skrive synopsis med hovedemnet 'skabelsen', samt fagene fysik og religion. Jeg har brug for lidt inspiration og mht. min problemformulering, samt nogle tilhørende problemstillinger. Indtil videre ser min problemformulering således ud: - Skal videnskab og religion arbejde sam... -
9. klasse Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
Ide til emne til Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
Hjælp
ForumindlægHej :) Sidder med en lille fysik opgave jeg har svært ved. Den lyder: En togstamme består af et lokomotiv og 5 lige store vogne, alle masse 8,0 ton. Gnidningsmodstanden mod hver vogn = 500 N. Beregn hvor stor en kraft lokomotivet påvirker de resterende vogne med, og hvor stor en trækkekraft, den... -
normalkraft i cirkel bevægelse
Forumindlæghey... Har en fysik opgave hvor en person på en isglat overfalde svinger en kasse , som er bundet til en snor, rundt i en jævn cirkelbevægelse med radius r, hastigheden v, og højden af personen er h. Desuden er kassens masse m. Opgaven lyder på at bestemme normal kraften på kassenJeg er kommet s... -
Hjælp med isolering af x
ForumindlægHejsa. Sidder og roder med en ligning, som jeg bare ikke kan hitte ud af. Skal have isoleret x. Ligningen lyder: ½ * k * x^2 = m * g * (L0 + x) Det er til en fysik opgave, hvor jeg skal beregne den kraft et reb udsættes for, når en person trækker hårdt i det. Der er jo forskel på om man b... -
Balmerserien og heisenberg
ForumindlægJeg er ved at skrive en fysikopgave om diverse atommodeller, men jeg er nu kommet til nogle spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af. Det første er: Benyt Bohrs model for hydrogenatomet til at forklare begreberne balmerserien og rydbergs lighning. Det andet er: Bohrs atommodel viste sig at være m... -
Bevis for jævn cirkelbevægelse
ForumindlægHej... Jeg sidder med den her SRO med Matematik A og Fysik B, med emnet, Vektorfunktioner og bevægelse... Her skal jeg så lave nogle beviser: - Bevis for den jævne cirkelbevægelse (hint: benyt skalarproduktet) - Bevis for at hastighedsvektoren står vinkelret på stedvektoren - Bevis for at acce... -
help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghej... jeg sidder lig og skal lave en fysik opgave. det ville være super, hvis nogle kunn hjælp mig med et af opgaverne;) to biler kører hen ad en vej. bil A kører med hastighed 50kn/h, og bil B kører med 60km/h. da de er på linje bremser begge biler med en acceleration på -2,8m/s^2. hvor lang ti... -
omg. help me!!!!!!!!
Forumindlæghej... jeg sidder lig og skal lave en fysik opgave. det ville være super, hvis nogle kunn hjælp mig med et af opgaverne;) to biler kører hen ad en vej. bil A kører med hastighed 50kn/h, og bil B kører med 60km/h. da de er på linje bremser begge biler med en acceleration på -2,8m/s^2. hvor lang ti...
