Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17921 til 17940 af 158923
-
gasser
Forumindlæghvordan beregnes denne opgave trin for trin: trykket i en gasprøve måles til 101,325 kPa ved en temperatur på 293 K og et volumen på 250 mL. Trykket i den samme gasprøve vil ved en stigning i temperaturen til 313 K og voluminet til 0,5 L være hvad i enheden hPa? -
Formulering af eksamensopgaver
ForumindlægNår en opgaveformulering bruger ordet "bestem" uden at følge det op med fx. "ved beregning" eller "ved aflæsning", er det så op til eleven selv at vælge løsningsmetode - fx vha. grafværktøjet eller ved brug af CAS? -
SRP-emner i fagkombien mat og fys - nogle forslag?
ForumindlægHej! Vi har nu på min skole under en uge til at vælge 2. fag til SRP og umiddelbart efter kommer valg af område. Og jeg er lost mht emne! Har valgt matematik som 1. fag og vil gerne have fysik som 2. Jeg tør bare ikke skrive det på, før jeg har en lille ide om emne. Vil gerne have et emne jeg ka... -
Spørgsmål ang prøve
ForumindlægHej jeg sidder her og spekulerer på om man i 10 klasse får matematik FÆRDIGHEDS prøve til eksamen? -
Hvordan finder jeg en side, når jeg kun har oplyst en vinkel, side og vinkelhalveringslinje?
ForumindlægHej alle :D Jeg er ny både her og på HTX, så er lidt grøn og nybegynder på det hele. Min opgave lyder; I en trekant ABC får du oplyst vinkel A = 66,6º, b = 4,6 og vinkelhalveringslinje A = 3,2 Jeg skal nu regne de resterende sider og vinkler ud, og der er mit problem så.. :) På forhånd t... -
Svingninger
ForumindlægJeg har tilføjet en eksamenssæt, hvori jeg er i gang med at løse den første opgave. Jeg har dog et par spørgsmål jeg undrer mig over, inden jeg vil gå videre; a) Jeg ved at jeg skal bruge: rCM = (mA*rA+mB*rB) / (mA+mB), hvor radiusserne er vektorer! Jeg skrev oprindeligt mine vektorer som rA = (... -
Information om negative tal
ForumindlægStår her og skal lave en skriftlig matematik opgave, og kan bare ikke finde noget info om negative tal (Det er ikke min stærke side). Ved kun lidt generelt om det, men ikke noget avanceret som kan fylde 2 sider. Nogen der kan hjælpe??? -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
Formelsamling
ForumindlægEr der en formelsamling til matematik C på HHX der kan anbefales? -
Hjælp til valg af emner til SRP
ForumindlægHej Nu er der ikke så længe til jeg skal skrive SRP, og har tænkt på en fagkombnation med Matematik A og Historie A, er der nogen som sidder inde med nogle gode emner jeg kan skrive om med disse fag, gerne et emne med noget godt kød på både set fra den matematiske- og historiske synsvinkel? -
Hvad for et gymnasium?
ForumindlægJeg vil gerne være dyrlæge når jeg bliver ældre, men jeg ved ikke hva' for et gymnasium jeg skal ta'. Jeg vil gerne gå på HTX men jeg får at vide at hvis jeg vil være læge eller dyrlæge skal jeg gå på katedralskolen. Er det lige meget hva' for et gymnasium jeg tager hvis bare de... -
Eksamen 18. maj 2011
ForumindlægHej Ville høre, om der er matematik A besvarelse fra d. 18. maj 2011, da jeg skal op i morgen og gerne vil øve mig på det nyeste sæt. Tak på forhånd. -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHejsa!Jeg vil bare gerne høre om der er nogle af jer derude, som har bio på A-niveau og har lavet en eksamen opgave fra Aug. 1990, som omhandler Nitratforurening af grundvand mm. Opgaven hedder også "opg. 37" i speciel udgaven af Biofag, der er en samling af samtlige eksamenssæt i biolo... -
Andengradspolynomier HJÆLP!
ForumindlægAfgør om koefficienterne a, b og c samt diskriminanten d er positiv, negativ eller 0. -
andengradspoltnomium
Forumindlægjeg skal redgøre for a,b,c,d i grafen f(x)=ax^2+bx+c hvad skal jeg skrive? -
Er det her snyd?
ForumindlægEr det at snyde hvis man har en downloadet pdf med fysikopgaver på sin computer, som man kan tilgå uden internettet. Fx udregninger af tidligere eksamenssæt? -
Selvstudie - hvilke karakterer gælder?
ForumindlægJeg går i 2.g og har lige fået privilegiet af at færdiggøre matematik A før tid, dvs. at jeg tager min matematik A eksamen i slutningen af 2.g. Men jeg er lidt usikker på hvilke karakterer der vil gælde. Er det udelukkende de to eksamenskarakterer? Eller kommer mine 2.g årskarakterer også til at ... -
Reaktionsskemaer - HJÆLP!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med med følgende opgave: Afstem reaktionsskema (II). Forklar, at også overskydende melamin kan indgå i en polymerisationsreaktion med trimethylolmelamin. Skitser et reaktionsskema for denne polymerisationsreaktion. Det er fra vedhæftede eksamenssæt (Opgave 1 d) Det hast... -
Bestem en ligning til en linje
ForumindlægHej folkens Jeg har en opgave som ser således her ud I et koordinatsystem er der givet to punkter P(3.1) og Q(20.7) og vektor a= (4.-3) Bestem en ligning for den linje, der går gennem P, og som står vinkelret på vektor a? Hvordan løser man denne opgave her -
hdh
ForumindlægJeg skal have hjælp til min matematik aflevering
