Kemi

gasser

30. maj 2023 af Cassidyy - Niveau: A-niveau

hvordan beregnes denne opgave trin for trin:

trykket i en gasprøve måles til 101,325 kPa ved en temperatur på 293 K og et volumen på 250 mL. Trykket i den samme gasprøve vil ved en stigning i temperaturen til 313 K og voluminet til 0,5 L være hvad i enheden hPa?


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. maj 2023 af Moderatoren

Beskriv dine problemer med at beregne det


Svar #2
30. maj 2023 af Cassidyy

hele beregningen. svaret er 541,08 hPa.


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. maj 2023 af Moderatoren

Hvordan har du selv forsøgt at beregne det? 

Hvis du skriver det, så kan hjælperne fortælle dig, hvad du evt. gør forkert.


Svar #4
30. maj 2023 af Cassidyy

Hvis du ikke kan hjælpe med beregningen, vil du så ikke venligst overlade det til nogen, der kan, i stedet for at give svar, der ikke er brugbare for beregningen? tak.


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. maj 2023 af Moderatoren

Det er bare fordi, at det ikke er meningen, at andre bare laver fx beregningerne for en. 

Hvis du beskriver dine problemer, så kan andre hjælpe dig, og på den måde kan der ske læring.


Svar #6
30. maj 2023 af Cassidyy

Lyt lige en gang. Det er ikke en aflevering. Det er blot gamle eksamenssæt, jeg selv øver, og havde svært ved denne opgave, hvilket er derfor, jeg gerne vil vide, hvordan denne opgave burde beregnes, så jeg er bedre forberedt til min eksamen. Intet andet. Derfor mener jeg, at jeg er fuldt berettiget til at spørge, om der er nogen, der ved, hvordan man gør.


Brugbart svar (0)

Svar #7
30. maj 2023 af Moderatoren

Helt fint, men hvis du beskriver, hvad du har svært ved, så er det hurtigere for hjælperne at hjælpe dig. 

Her er bertingelserne for brug af forummet:

https://www.studieportalen.dk/information/terms/forumthread


Svar #8
30. maj 2023 af Cassidyy

Vil du ikke venligst bare vente på, at nogen andre besvarer indlægget?


Brugbart svar (1)

Svar #9
30. maj 2023 af Moderatoren

Det kan jeg da godt. 

Her er det fra betingelserne, som du skal huske fremover:

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Skriv et svar til: gasser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.