Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17941 til 17960 af 23609
-
Temperaturændring!
ForumindlægJeg er ked af at sidde med det så sent men jeg kan ikke forstå mine resultater ... Opg er vedhæftet.. Spørgsmål 12: Hvis jeg udregner temp-ændringen ud fra de to ligninger burde resultatet vel ligne hinanden? Eller hvordan? Det ene giver 8.84 den næste giver 88,4.. Kommaet er jo bare rykket... -
alfa-henfald?
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke rigitg kan finde ud af. Håber I kan hjælpe mig Opgaven lyder sådan: Kvanefjeldet ved Narssaq i Grøndlad indeholder urabmalm. Naturligt forekommende uran består af 99,3% U-238 og U-235. Begge isotoper er a-aktive. Opskriv reaktio... -
Opgaver med et Ra-226 atom
ForumindlægHej jeg har fået følgende opgave: En radiumkilde inder 0,0012g Ra-226 med halveringstiden 1620 år A) Hvad er henfaldskonstanten for Ra? B) Hvor mange Ra-atomer er der i kilden? C) Hvad er kildens aktivitet Jeg ville høre, om der er nogen kloge fysik-hoveder der kan hjælpe mig med opgaverne da j... -
Termodynamikbøger på universitetsniveau
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og leder efter nogle gode termodynamikbøger. Engelsk er i orden (tysk er ikke!) ;) Udbuddet er rigtig stort iflg. bibliotek.dk, så anbefalinger på bøger eftersøges. Generelt skal bogen ikke forudsætte så meget, jeg har haft om termodynamik i både fysik og kemi men det... -
Synes i det er nogle gode karakterer
ForumindlægVi har fået vores karakterbald i dag... Hehe. Vil gerne høre, hvad i synes om dem? Dansk: Læsning: 7... -
Kemisk termodynamik - bøger
ForumindlægHej. Jeg skal fra den 7.12 skrive studieretningsprojekt i kemisk termodynamik. Derfor ville jeg høre om der er nogen som kender nogle gode bøger, som behandler dette emne? De skal helst være på dansk. Jeg skal skrive i fagene kemi A og fysik B og bøgerne skal derfor være på dette niveau eller hø... -
Hjælp til forsøg med stråling
ForumindlægVi skal op i den tværfaglige prøve (fysik/kemi, biologi og geografi) hvor vi har trukket emnet stråling - vi er derefter i tvivl om vi vil have "Manhatten project" eller "behandling af kræft" som underemne Vi mangler et ordentligt forsøg inden for en af emnerne - håber i vil h... -
spørgsmål til naturfaglig eksamen
ForumindlægHej guys! Jeg har snart eksamen i de naturfaglige fag (geografi, biologi, Fysik/kemi), hvor min gruppe og jeg har fået overemnet; økologi. Vi har så valgt at fokusere på; ' økologi i natur og landbrug'. Men, vi mangler tre forsøg som enten beskriver noget energiomsætning, kredsløb (nitr... -
HJÆÆLLP!!!!!
ForumindlægHejsa jeg går på HTX 3 år Her i morgen skal jeg aflevere hvilket emne jeg vil arbejde med. Af fag har jeg valgt Fysik A / Dansk A Jeg ved at jeg vil lave noget om Atomkraft / Atombomber / Radioaktivitet NOGEN DER HAR ET FORSLAG TIL HVAD JEG KAN SKRIVE OM??? -
Bedømmelse af SRP
ForumindlægEr der nogen som ved, hvem der skal rette ens studieretningsprojekt? Hvis man skriver i en fagkombination, som ikke kan dækkes af én lære (fx. fysik og dansk), skal der så både en censor på til danskdelen og fysikdelen, eller kun til den del man har som hovedfag? Og hvad med ens egne vejledere... -
Ståls brudstyrke
ForumindlægHej Jeg er ved at lave fysik projekt, som handler om en ubåd. Jeg vil gerne regne ud hvornår ubåden implodere, skal ruge lidt formler til det, har mest bruge for ståls styrke, som vidst plejer at blive opgivet i n/mm2, hvis der er en formel, hvor man kan regne styrken ud, ud fra hvor tykt det e... -
Find p ( effekt )
Forumindlæghej. i fysik skulle jeg lave et forsøg hvor jeg putter min hånd ned i en plasticpose med koldt vand som har en masse på 1233 gram . og temperatur 24,1 . efter de 3 min, målte jeg temp. igen som jeg fik til 24,8 Spørgsmålet er så hvordan jeg kan beregne den gennemsnitige effekt som min ... -
Tværsnitsareal
ForumindlægHavvindmøller: 140 vindmøller = 500 MW Pr. vindmølle har 3,6 MW. Har en vingefang på 107 Meter og opstilles på 32 meter vand. Effekten måles generelt ved vindhastigheder på min. 15 m/s. A. Find tværsnitsarealet af møllens vingefang = som Diameter Det er nederen når man ikke kan finde ud af fysi... -
Bevægelse i jordens tyngdefelt - nær jordoverfladen som eksempel
ForumindlægHej. Til fysik B eksamen skal jeg redegøre for bevægelse i jordens tyngdefelt - nær jordoverfladen som eksempel. Er det mest relevant at redegøre for et boldkast og så tage vandret og lodret bevægelse. Eller skal det hellere være bevægelse af en bil? Det er under emnet Kræfter, hvor jeg har... -
Hvilespænding
ForumindlægHej :) Jeg sidder med fysik og håber at der er nogen der vil give mig en uddybende forklaring på følgende: - hvilespænding (batteri) - Indre og ydre resistans (batteri) Jeg sidder nemlig og skriver teori... så igen: et uddybende svar ville være super dejligt :) Har selv prøvet at kigge lidt... -
banekuver
ForumindlægHej :) Hvis i havde en spørgsmål der hed: lav en matematisk beskrivelse af banekurver med udgangspunkt i fysikken. Hvad ville i så have med af under emner??? Jeg har indtil videre lidt med at man kan lave en parameterfremstilling af den (kort), hastighed og acceleration, hvad mere ? havde tænk... -
Hvilken studieretning skal jeg vælge?
Forumindlæghej! Jeg er en 1g'er, der går i STX og er i tvivl om studieretningsvalg. Jeg har tænkt mig at vælge en studieretning der lyder således: Matematik: A Kemi: B Fysik: B men jeg er lidt i tvivl om denne studieretning er lige noget for mig... Jeg ved har ingen ide om, jeg er "... -
Q-værdi,
ForumindlægHej jeg vil gerne spørge om hjælp om en opgave i fysik jeg har fundet alfa-henfaldet for Po _____________________________________ Nuklid Masse i unit Masse i unit før efter Po-209 20... -
Kan man tage flere uddannelser?
ForumindlægHej allesammen, Kan man godt tage flere videregående uddannenlser? Jeg tænker ikke kun på kandidater. F.eks. Jeg vil gerne tage en kandidat i fysik. Kan jeg så efter jeg har taget den uddannelse, læse på forfatterskolen, som tager 2 år? Jeg ved godt at man kun har 70 SU-klip, men kan man ... -
Joules lov og højspænding
ForumindlægHej i fysik udledte min lærer formlen for joules 1. lov hvilket jeg godt forstår men så begyndte hand at sige noget om at sådan kan man se at man sænker det ved højspænding. - Kan i tænkte jer til hvad sammenhængen mellem højspænding og joules lov er?
