Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 17961 til 17980 af 32822
-
Potenfunktioner
ForumindlægForklar hvordan man kan aflæse a og b på en graf i et passende koordinatsystem for potensfunktioner? -
Boksplot (hvad fortæller det?)
ForumindlægJeg kan sagtens finde ud af lave et boksplot, men jeg ikke forklare hvad den skal bruges til, eller hvad den fortæller. Jeg ved selvfølgelig godt hvad største og mindste værdi i et boksplot fortæller. Men 1. kvartil, medianen og 3. kvartil, aner jeg ikke hvad viser i et boksplot. Er der nog... -
Det bedste valg?
ForumindlægHvad har i andre gjort, da i søgte ind? Skal man vælge det, som man synes lyder spændende og meget populært, men som man frygter måske ikke er på det høje niveau man gerne vil. Eller skal man vælge det, som er lidt sværere, lidt mindre spændende, men som man ved der bliver brug for, og som ... -
Opgave hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg er rigtig forvirret omkring denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe Tak på forhånd -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
Gennemsnit civilingeniør
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 3.g og vil efter gymnasiet gerne starte på DTU som civilingeniør. Jeg har kigget på hjemmesiden, men kan ikke finde ud af om der er en adgangskoficient i år. Jeg regner med at jeg får et snit på omkring 8. Er der nogen af jer der ved om man skal have et bestemt snit for ... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
Valg af fag+emne??
ForumindlægHey folks! Jeg skal begyndte mit sidste år på gym her efter ferien. Og SRP kommer til at fylde ret meget, men mit problem er. Jeg aner ikke, hvilke fag eller emne. Jeg har Mat og Kemi A. Min studieretning er Mat A, Kem og Fys B. Er der nogle, der har nogle gode kombinationer af fag eller bare ko... -
egnet til Gymnasium
ForumindlægHej alle sammen:) Hvis man skal blive egnet til Gymnasium (STX) efter niende, hvad vil i så sige at man mindst skal have af karakter (standpunkts karakter), hvor meget aktiv skal man være i timerne og alt det andet?0:) PS. Hvis ikke hvad kategorier skulle være, så jeg valgt bare Dansk:)- -
Sin cos tan
ForumindlægKan ikke finde ud af opgave B :-/ billede er vedhæftet med opgave og trekant -
trekanter
Forumindlæghej kan I hjælpe mig med opgaven. tak -
Hjælp!
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)= x^3 + 0,75x^2-9x+3 a) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i punktet (2,f(2)) b) Bestem monotoniforholdene for f ved hjælp af f´(x) -
Pc Program
ForumindlægJeg er startet på gymnasiet og antallet af Blækregninger er kraftigt forøget.Jeg mangler et program der kan lette det lidt. Hvor jeg kan skrive brøk stykker osv. ind uden problemer. Og så skal programmet selv sætte opgaven pænt op.Programmet behøver ikke at kunne regne stykkerne, jeg skal jo også... -
Edit
ForumindlægHar bare lige et lille forslag :)Det ville være rart hvis man kunne gå ind og ændre i et indlæg som man tidligere har skrevet, hvis man f.eks. opdager at man har skrevet noget forkert og lige ville rette det. Dette ville være meget lettere end hvis man skulle til at skrive et helt nyt indlæg der ... -
Cos og sin-program til ti-83
ForumindlægMin lærer fortalte os i klasssen, at vi godt måtte bruge programmer, som kan regne vinkler, sidelængder osv. ud, hvis man altså kender tre af tingene. Jeg har søgt en del på nettet,men jeg kan ikke finde noget. Derfor ville det være værdsat hvis der var en herinde, som kendte en god hjemmeside hv... -
Anbefal en god opgave!
ForumindlægNu har jeg efterhånden opgivet at finde alle de gode opgaver fra Studieportalens gemmer, fordi det vil tage for lang tid at læse dem alle igennem. Anbefal derfor en opgave, som du synes er god. -
Hvad skriver I om i SSO?
ForumindlægHvad skriver I om i SSO?\nSelv er jeg 2.g'er, så det bliver først næste år, jeg skal skrive den. Jeg har dog ingen idé om, hvad jeg vil skrive om, så kom med jeres idéer. -
Halve karakterer
ForumindlægHej allesammen,Jeg er nu ved at være færdig med 3.g, men jeg ville godt vide helt præcis, hvordan gennemsnittet af ens karakterer udregnes.Er det:studsnit=(årskaraktersnit + eksamenssnit) / 2, hvor overførte karakterer tæller med i eksamenssnittet!?Og hvordan tæller karaktererne hlavt i bl.a. idr... -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
spørgsmål ang. jura -studiet
Forumindlæghey er der nogle, der ved om man har mange bøger på engelsk, når man skal til at læse jura? engelsk er nemlig ikke lige min stærke side, så det håber jeg ikke.. så har jeg lige endnu et spørgsmål: folk siger man har meget "ferie", når man læser på uni, fordi man har en masse pensum, der...
